نوشته شده توسط : همیار

همه‌گیری COVID-19 تغییرات گسترده‌ای، از جمله تعطیلی موقت برخی مدارس، و همچنین سالن‌های ورزشی، سالن‌ها، رستوران‌ها و سایر مشاغل را در پی داشته است. علاوه بر این، بسیاری از مردم به مشاغل خانگی روی آورده اند. این تغییرات بسیاری از فاکتورهای سلامتی، از جمله نحوه استفاده از پاها را تحت تأثیر قرار می دهد. و این می تواند شماری از مشکلات پزشکی را بدنبال داشته باشد.

کرونا چگونه، بیماری های مربوط به پا را تشدید میکند؟

حرکت از کار یا مدرسه به ماندن در خانه تبدیل شده و این باعث شده تا افراد بیشتری مانند زمانی که هر روز از خانه خارج می شدند، کفش نپوشند. اکنون آن ها بیشتر وقت خود را با پای برهنه یا با جوراب می گذرانند. با اینکه راه رفتن بدون کفش ممکن است در کوتاه مدت حس خوبی داشته باشد، اما عدم حمایت قوس و پا می تواند خطر ابتلا به بیماری های پا، از جمله موارد زیر را افزایش دهد:

1_ التهاب فاشیای کف پا

التهاب کف پا که یکی از شایع ترین علل درد پاشنه پا است، التهاب نوار ضخیمی از بافت واقع در کف پا است که استخوان پاشنه را به انگشتان پا متصل می کند. التهاب فاشیای کف پا عموماً باعث درد تیرکشنده می شود که معمولاً با اولین قدم ها در صبح رخ می دهد.

2_ متاتارسالژی


متاتارسالژی زمانی روی می دهد که گردی پا دردناک و ملتهب می شود. علائم این حالت شامل درد تیز، دردناک یا سوزشی در ناحیه ی گردی پا، و دردی است که با ایستادن، دویدن، راه رفتن یا خم کردن پا بدتر می شود.

 

3_ التهاب تاندون آشیل


التهاب تاندون آشیل، آسیب ناشی از استفاده بیش از حد نوار بافتی است که عضلات ساق پا را در پشت ساق پا به استخوان پاشنه متصل می کند. به گفته ی دکتر نادری متخصص ارتوپد، درد همراه با التهاب تاندون آشیل معمولاً بدنبال دویدن یا سایر فعالیت‌های ورزشی به صورت درد خفیفی در پشت ساق یا بالای پاشنه آغاز می‌شود.


تاندونیت یا التهاب یا تحریک تاندون نیز ممکن است در پای شما رخ دهد. این شرایط ممکن است ناشی از جبران بیش از حد یا اصلاح سایر وضعیت ها باشد و بصورت دردی مبهم همراه با حساسیت به لمس و تورم خفیف توصیف می شود. منبع 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

گشاد شدن یا شل بودن واژن در واقع یک تعبیر کاملا نادرست و بی معنی است. گشاد شدن واژن به طور ناگهانی ایجاد نمی شود اما یک اتفاق کاملا طبیعی است. روش هایی طبیعی و ایمن وجود دارند که با استفاده از آنها می توان عضلات واژن را منقبض کرد. با ما همراه باشید تا شما را با این روش ها آشنا کنیم.

چگونه می توان عضلات کف لگن را تقویت کرد؟

انجام دادن برخی تمرینات ورزشی مخصوص لگن یک راهکار موثر برای تقویت عضلات کف لگن می باشد. این عضلات بخشی از ماهیچه های ناحیه مرکزی بدن هستند و بر عملکرد صحیح مثانه، راست روده، روده کوچک و رحم نیز تاثیر می گذارند. ضعیف شدن و شل شدن عضلات کف لگن در اثر بالا رفتن سن یا زایمان، ممکن است منجر به مشکلات زیر شود:

  • بی اختیاری یا نشت ادرار و یا خروج باد
  • احساس نیاز به دفع ادرار به طور مداوم
  • درد در ناحیه لگن
  • احساس درد هنگام برقراری رابطه جنسی

اگرچه تمرینات کف لگن می تواند به درمان بی اختیاری ادرار خفیف کمک کند، اما در درمان موارد شدید تر بی اختیاری ادرار موثر نمی باشد. پزشک می تواند با دادن یک برنامه درمانی موثر و متناسب با مشکلات بیمار، به حل مشکلات او کمک کند. برای تقویت عضلات کف لگن، تمریناتی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

تمرینات کگل برای تنگ شدن واژن

برای انجام دادن این تمرینات، ابتدا باید عضلات کف لگن را شناسایی کنید. برای این کار، زمانی که در حال ادرار کردن هستید، جریان ادرار را قطع کنید. عضلات منقبض شده، همان ماهیچه های کف لگن هستند که در حرکت کگل باید آن ها منقبض کرده و به حالت استراحت در آورید. پس از تشخیص عضلات درست، مراحل زیر را انجام دهید:

1)  ابتدا پوزیشن مناسبی را برای انجام دادن تمرینات انتخاب کنید. بیشتر افراد موقعیت دراز کشیده را برای کگل ترجیح می دهند اما می توانید در حالت نشسته یا ایستاده نیز این تمرینات را انجام دهید.

2)  عضلات کف لگن را به مدت 5 ثانیه منقبض کرده و سپس 5 ثانیه رها کنید.

3)  این کار را حداقل 5 بار پشت سر هم انجام دهید.

به مرور زمان و با تقویت شدن عضلات کف لگن، این مدت زمان را به 10 ثانیه افزایش دهید. سعی کنید در طول کگل، عضلات ران، شکم یا باسن خود را منقبض نکنید و فقط روی عضلات کف لگن تمرکز کنید.

برای گرفتن بهترین نتیجه، تمرینات کگل را 5 الی 10 بار در روز انجام دهید. با این کار، در عرض چند هفته عضلات کف لگن تقویت شده و در نتیجه واژن تنگ تر خواهد شد.

انجام حرکت پل

حرکت پل یکی از تمریناتی است که به تقویت عضلات پشت و لگن کمک می کند. برای انجام دادن این حرکت باید مراحل زیر را انجام دهید:

1)     ابتدا به پشت روی زمین دراز بکشید و شانه ها، باسن و کف پاهای خود را بر روی زمین قرار داده و زانو ها را خم کنید.

2)     سپس کمر و لگن خود را به سمت بالا بکشید. وقتی این کار را انجام می دهید، زانو ها و کمر باید در یک راستا قرار بگیرند.

3)     به مدت 4 ثانیه در این وضعیت باقی مانده و سپس به آرامی کمر و باسن خود را بر روی زمین قرار دهید.

4)     این حرکت را 5 تا 10 بار در روز انجام دهید.

 تنگ کردن واژن با تحریک الکتریکی عصبی عضلانی (NMES)

این روش از طریق فرستادن جریان الکتریکی از کف لگن با استفاده از یک پروب، به تقویت عضلات لگن کمک می کند. تحریک الکتریکی باعث انقباض و شل شدن عضلات کف لگن می شود. این کار توسط پزشک انجام شده و هر جلسه معمولا 20 دقیقه طول می کشد. جلسات درمانی هر 4 روز یکبار بوده و به مدت چند هفته طول می کشد.

منبع: ایمن ترین روش ها برای تنگ کردن واژن کدامند؟



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

موثرترین لوازم گرما درمانی، لوازمی هستند که می توانند گرمای خود را در دمای مناسب نگه دارند. منظور از دمای مناسب، دمایی است که "گرم" محسوب می شود. منبع گرما نباید به حدی داغ باشد که پوست را بسوزاند. هدف این است که گرما به درون عضلات نفوذ کند. به عبارتی، بالا رفتن دمای پوست بدن، تاثیر چندانی بر کاهش درد و ناراحتی ندارد.

در بسیاری موارد، هرچه گرما طی مدت زمان بیشتری اعمال شود، بهتر است. مدت زمان لازم برای اعمال گرما، به نوع و شدت آسیب بستگی دارد. در کمردرد های جزئی، گرما درمانی طی یک مدت زمان کوتاه، می تواند کافی باشد (برای مثال 15 تا 20 دقیقه) و در آسیب های شدیدتر، گرمانی درمانی طی دوره های طولانی تر ممکن است مفیدتر باشد (برای مثال 30 دقیقه تا 2 ساعت و یا بیشتر).

انواع روش های گرما درمانی

دو روش برای گرما درمانی وجود دارد که شامل گرمای مرطوب و گرمای خشک می باشد:

- گرمای خشک: شامل منابع گرمایی مانند پد های گرمایشی الکتریکی و سونا می باشد که رطوبت را از بدن بیرون می کشد و ممکن است منجر به کم آبی پوست شود. با این حال، برخی افراد عقیده دارند که استفاده از گرمای خشک راحت ترین روش است و احساس بهتری دارد.

- گرمای مرطوب: شامل منابعی از جمله حمام داغ، حوله های بخار و پک های گرمایی مرطوب می باشد. این روش می تواند به نفوذ گرما به درون عضلات کمک کند و برخی افراد عقیده دارند که استفاده از گرمای مرطوب در تسکین درد موثرتر است.

هر کدام از روش های گرما درمانی، ممکن است برای یک فرد بهتر از فرد دیگر باشد. برای تشخیص روش بهتر و موثر تر برای هرکس، ممکن است نیاز به انجام برخی آزمایشات باشد. روش های مختلفی برای گرما درمانی در نواحی پایینی کمر وجود دارد. برخی روش های رایج شامل موارد زیر می باشد:

  • کیسه های آب گرم از نوع پلاستیکی که معمولا 20 تا 30 دقیقه گرم  می ماند.
  • پد گرمایشی الکتریکی که تا زمانی که به برق متصل است، گرمای ثابتی دارد.
  • ژل پک های گرم که برای گرم شدن ممکن است در مایکروویو و یا آب گرم قرار داده شود و حدودا 30 دقیقه گرم می ماند. بعضی از انواع ژل پک ها، گرمای مرطوب را ایجاد می کنند که برخی افراد آن را ترجیح می دهند.
  • پتو های حرارتی که دور کمر می پیچد و ممکن است بر روی پوست و زیر لباس پوشیده شود و به مدت چند ساعت درجه حرارت پایینی را ایجاد می کند.
  • حمام آب گرم، وان آب گرم، سونا و حمام بخار معمولا باعث احساس راحتی و آرامش می شوند که می تواند به کاهش گرفتگی و درد عضلات کمک کند.

گرما درمانی به کاهش خشکی و سفتی مفاصل نیز کمک می کند.

افرادی که از بیماری های مزمن مانند فیبرومیالژی، آرتروز و یا کمر درد رنج می برند، بهتر است از روش های گرما درمانی استفاده کنند. حمام یا وان آب گرم و یا استفاده از کمپرس های گرم، یکی از قدیمی ترین و ارزان ترین روش های گرما درمانی است. تحقیقات نشان داده که گرما درمانی می تواند به کاهش خشکی و سفتی مفاصل و همچنین تسکین درد های عضلانی کمک کند.

نحوه عملکرد گرما درمانی

در ادامه، به توضیح اینکه گرما چگونه به کاهش درد کمک می کند، می پردازیم.

  • گرما باعث دلگرمی و اطمینان خاطراست و اطمینان خاطر، همچون یک داروی مسکن عمل می کند. (این نوعی تاثیر بر اعصاب است، نه فقط یک تاثیر روانی)
  • گرما می تواند چند سانتی متر به درون بافت نفوذ کند. با افزایش دمای بافت، سرعت متابولیسم سلولی نیز افزایش می یابد که این اتفاق ممکن است اثرات درمانی داشته باشد. برای مثال:
  • گرما می تواند بر یکی از شایع ترین دلایل ایجاد درد، که به عنوان "نقاط ماشه ای" شناخته می شود، تأثیر بگذارد.
  • گرما می تواند به کاهش درد و گرفتگی های عضلانی بعد از ورزش کمک کند.
  • پماد تسکین درد (تایگر بالم) و محصولات مشابه آن، گرما ایجاد نمی کند. اما می تواند بر ادراک حسی تاثیر داشته باشد (انحراف تحریکات عصبی) و از این طریق به تسکین درد عضلانی کمک می کند.

گرما درمانی باعث گشاد شدن عروق و افزایش خونرسانی به بافت می شود. در نتیجه، اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به سلول های بافت آسیب دیده می رسد. افزایش گردش خون منجر به کاهش خشکی مفاصل و گرفتگی عضلانی می شود.

افرادی که جراحت شدید و یا التهاب دارند، نباید از گرما درمانی استفاده کنند. استفاده بیش از حد از گرما درمانی می تواند باعث تورم و قرمزی ناحیه شود. در این صورت بهتر است چند روز از سرما درمانی استفاده شود. سرما تاثیراتی عکس گرما دارد. سرما درمانی جریان خون را کاهش داده و در نتیجه منجر به کاهش التهاب می شود.

منبع: روش استفاده از گرما درمانی برای تسکین انواع درد



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

هیدرادنیت چرکی یا هیدرادنیت سوپراتیو، که به آن آکنه معکوس نیز می گویند، نوعی بیماری پوستی مزمن است که مشخصه ی آن، برجستگی های شبیه به جوش در زیر پوست می باشد. این برجستگی ها، ملتهب و دردناک می شوند و ممکن است سرباز کنند (پاره شوند) و منجر به بروز آبسه های چرکی شوند.

علائم و نشانه های هیدرادنیت چرکی، معمولاً پس از دوران بلوغ و در دوران نوجوانی و جوانی ظاهر می شوند. این جوش ها، بیشتر در زیر بغل و کشاله ران تشکیل می شوند. آنها همچنین ممکن است در اطراف مقعد، باسن و یا در زیر سینه ها ایجاد شوند. در برخی موارد، این برجستگی ها در نواحی دیگری مانند پشت گردن، کمر و ناحیه داخلی ران ها به وجود می آیند.

 این برجستگی ها و آبسه های عودکننده موجب درد مزمن می شوند و می توانند منجر به انزوای اجتماعی و افسردگی در فرد شوند. در موارد نادر، آبسه های باسن ممکن است تبدیل به نوعی سرطان پوست به نام کارسینوم سلول مخاطی شوند.

علائم هیدرادنیت چرکی

هیدرادنیت چرکی می تواند یک یا چند مورد از نواحی زیر بغل، گردن، شکاف زیر سینه و قسمت داخلی بالای ران ها را درگیر کند. در اکثر موارد، این ضایعات در نواحی کشاله ران، تپه ونوس (برجستگی شرمگاهی)، فرج، بیضه، پرینه، باسن و ناحیه پریانال رخ می دهند.

مشخصات بالینی هیدرادنیت های سوپراتیو به این ترتیب می باشند:

  • کُمدون های باز دو سر
  • پاپول ها و ندول های سفت دردناک
  • ترشح سینوس ها به دلیل ضایعات التهابی
  • اسکارهای هیپرتروفیک و اتروفیک
  • پوستول، دمل و کورک

چه چیزی موجب بروز هیدرادنیت های سوپراتیو می شود؟

دلیل اصلی بروز هیدرادنیت چرکی، ناشناخته است، اما این برجستگی ها، معمولاً در اثر انسداد فولیکولهای مو ایجاد می شوند. سیگار کشیدن و چاقی بیش از حد نیز در تشکیل هیدرادنیت های سوپراتیو نقش مهمی دارند و اگر شما چاق هستید و یا سیگار می کشید، علائم شما ممکن است تشدید شوند.

هیدرادنیت های سوپراتیو، معمولاً در دوران بلوغ آغاز می شوند، اما ممکن است در سنین دیگر نیز رخ دهند. هیدرادنیت ها پیش از بلوغ و پس از دوران یائسگی شیوع کمتری دارند، که این امر نشان می دهد هورمون های جنسی در به وجود آمدن این آبسه ها مؤثر هستند. بسیاری از افراد مبتلا به این شرایط، ممکن است به طور همزمان دچار آکنه و رشد غیرطبیعی مو (هیرسوتیسم) شوند.

 در موارد نادر، هیدرادنیت های سوپراتیو ممکن است به بیماری کرون مربوط باشند، مخصوصاً اگر این برجستگی ها در اطراف ناحیه کشاله ران و پوست نزدیک به مقعد ایجاد شوند. بیماری کرون، یک مشکل جسمانی طولانی مدت است، که باعث ملتهب شدن دستگاه گوارش می شود. هیدرادنیت سوپراتیو در یک سوم موارد، در بین اعضای یک خانواده شایع است. این بیماری عفونی نیست و ارتباطی با بهداشت ضعیف ندارد.

تشخیص هیدرادنیت چرکی چطور انجام می شود؟

هیچ آزمایشی نمی تواند به تشخیص هیدرادنیت سوپراتیو کمک کند. پزشک عمومی، ناحیه درگیر شده پوست را معاینه می کند و ممکن است با سواب از ناحیه مبتلا شده، نمونه برداری کند. این کار می تواند برای تشخیص درست مفید باشد، اما این شرایط معمولاً مربوط به وجود باکتری عفونی نمی شود. هیدرادنیت چرکی ممکن است با آکنه یا موی زیر پوستی اشتباه گرفته شود.

 

منبع: https://drchek.ir/%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%AA-%DA%86%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

از نظر متخصصان علم پزشکی، تفاوت های بزرگی می تواند بین روش های مختلف جوانسازی پوست وجود داشته باشد. همچنین، نتایج هر روش و برنامه های درمانی بلند مدت هر کدام بسته به هر بیمار بسیار متفاوت خواهد بود. لیزر درمانی و RF پوست از روش های موثر و اثبات شده جوانسازی پوست می باشند. در این مطلب، نحوه انجام، مزایا و معایب و موارد منع استفاده از این روش ها برای جوانسازی پوست را شرح می دهیم.

جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنال

نحوه انجام لیزر CO2 فرکشنال

در لیزر فرکشنال CO2، اشعه مادون قرمز از میان یک لوله پر از گاز دی اکسید کربن عبور کرده و زخم های حرارتی کوچکی را بر روی بافت هدف ایجاد می کند. همگام با جذب شدن اشعه به پوست، بافت برداشته شده و سلول های پیر و آسیب دیده از لایه های فوقانی پوست برداشته می شوند. آسیب حرارتی ناشی از لیزر همچنین سبب جمع شدن کلاژن موجود در پوست، سفت شدن پوست، افزایش تولید کلاژن جدید و بالا بردن سرعت تکثیر سلول های جدید می شود.

مزایا و معایب لیزر CO2 فرکشنال

این روش با این که غیر جراحی است اما تهاجمی تر از دیگر درمان های جوان کننده پوست بوده و می تواند نتایج بهتری را برای فرد به ارمغان آورد. با توجه به بالا تر بودن سطح تهاجم در این روش درمانی، امکان دارد به بی حسی نسبی یا کامل ناحیه درمان نیاز باشد. مدت درمان با لیزر فرکشنال CO2 معمولا بین 60 تا 90 دقیقه است. پس از این فرایند، پوست قرمز و گرم بوده و استراحت به مدت حداقل 1 هفته توصیه می شود.

در چه مواردی انجام لیزر CO2 فرکشنال توصیه نمی شود؟

چندین مورد منع مصرف برای انجام این فرایند وجود دارد که از جمله آن ها می توان به حضور عفونت های فعال در نواحی درمان اشاره کرد. علاوه بر آن، بیمارانی که در 6 ماه گذشته از ایزو ترتینوئین استفاده کرده اند باید برای انجام درمان مدتی را صبر کنند. جوانسازی پوست با لیزر CO2 برای پوست های تیره توصیه نمی شود.

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال اربیوم

نحوه انجام لیزر فرکشنال اربیوم

اربیوم یا یاگ لیزر هایی هستند که در آن ها از نور مادون قرمز برای رساندن انرژی گرمایی به عمق پوست استفاده می شود. جوانسازی با لیزر فرکشنال اربیوم سبب بروز آسیب های حرارتی کوچکی در لایه میانی پوست (درم) شده، به کلاژن ها و سلول های پیر پوست آسیب رسانده، تولید کلاژن جدید را تحریک کرده و سرعت تکثیر سلول های پوستی را بیشتر می کند. به بیان دیگر، این درمان نوعی لایه برداری کنترل شده را جهت درمان و التیام پوست آسیب دیده ارائه داده و بافت، رنگ و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

 

مزایا و معایب لیزر فرکشنال اربیوم

درمان با لیزر فرکشنال اربیوم برای افراد مسن تر بهتر است زیرا در مقایسه با میکرو نیدلینگ، تولید کلاژن در بافتی را بهبود می بخشد که در عمق پوست قرار دارد. با این حال، دستور العمل مشخصی برای تعیین مرز سنی مناسب جهت انجام این درمان ها وجود ندارد. درمان با لیزر فرکشنال اربیوم نیز نیازمند یک دوره استراحت قابل توجه بوده و قرمزی ناشی از آن برای چندین روز دوام خواهد داشت.

درمان با لیزر فرکشنال اربیوم برای افراد دارای پوست تیره مناسب نیست زیرا این افراد را در معرض خطر بالای تغییر رنگ پوست قرار می دهد.

در چه مواردی انجام لیزر فرکشنال اربیوم توصیه نمی شود؟

از آن جایی که لیزر ها به پوست گرما می دهند، عوارض بیشتری پوست را تهدید می کند. رنگدانه ای شدن پوست پس از درمان، طول بیشتر دوره استراحت و مراقبت های بیشتر پس از درمان از جمله مواردی هستند که در هنگام انتخاب این روش باید در نظر گرفت.

جوانسازی پوست به روش RF

نحوه انجام RF پوست

پیشرفت ها در زمینه زیبایی و پزشکی در حال ترکیب مزایای روش های درمانی مختلف با یکدیگر هستند که این روش نیز یکی از نمونه های آن به شمار می رود. این دستگاه ها مزایای تخریب با امواج RF را به همراه کنترل بیشتر بر نتایج درمانی به پزشکان و بیماران هدیه می دهند. برای مثال، دستگاه ونوس ویوا کنترل کامل تخریب، انعقاد و جوانسازی پوست را از طریق دو اپلیکاتور نتایج منحصر به فرد ارائه می دهد.

اولین اپلیکاتور بر تکنولوژی نانو فرکشنال امواج RF تکیه داشته و با سوزن های ریزی که دارد پس از سوراخ کردن لایه اپی درم، انرژی اموج را به لیه های عمیق تر پوست می رساند. این کار به بهبود ظاهر جای زخم، خطوط استریا، آکنه روزاسه، دیس کرومی (لکه دار شدن پوست)، بزرگی منافذ، رنگدانه ای شدن و عدم یکنواختی پوست کمک می کند.

اپلیکاتور دوم با استفاده از تکنولوژی انحصاری و ترکیب امواج RF چند قطبی با میدان های مغناطیسی برای رفع چروک های متوسط تا شدید و جمع کردن پوست به کار گرفته می شود. هر دوی این اپلیکاتور ها تکثیر طبیعی کلاژن، سلول های خون، فیبرو بلاست ها و عوامل رشد موجود در عمق پوست را بیشتر کرده و بافت و رنگ پوست را بهبود می بخشند.

خواندن ادامه مطلب در: مقایسه میکرونیدلینگ، لیزر و RF برای جوانسازی پوست

 

 


:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

اگر می خواهید از داشتن یک زندگی طولانی و فعال لذت ببرید، باید سلامت قلب خود را حفظ نمایید. هر فعالیتی که شامل حرکات فیزیکی و سوزاندن انرژی باشد، از پیاده روی روزانه گرفته تا دوچرخه سواری برای رفتن به محل کار، برای قلب شما مفید است. نشانه های سالم بودن قلب را یاد بگیرید و سعی کنید برای حفظ قدرت و سلامت قلب، به داشتن تغذیه درست و ورزش کردن ادامه دهید.

7 روش فوق العاده برای تقویت قلب

بیماری های قلبی، عامل شماره 1 مرگ و میر در سراسر جهان هستند و غالبا با تغییر شیوه زندگی و مدیریت عوامل خطر، قابل پیشگیری می باشند. در ادامه، به معرفی هفت روش مناسب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی می پردازیم:

تحرک داشته باشید

قلب، یک ماهیچه است و مانند هر ماهیچه دیگری در بدن، برای تقویت شدن به ورزش نیاز دارد. به گفته دکتر حسین دباغیان متخصص قلب و عروق ، اولین قدم برای انجام یک فعالیت مناسب، این است که ضربان قلب مناسب خود را تعیین نمایید، سپس فعالیتی را بیابید که از آن لذت می برید و می توانید در دراز مدت آن را ادامه دهید.

سیگار را ترک کنید

ترک سیگار سخت است؛ اما همانطور که می دانید، یکی از بزرگترین و مهم ترین دلایل ترک دخانیات، ارتباط آن ها با بیماری های قلبی می باشد.

وزنتان را در محدوده سالم نگه دارید

کاهش وزن، چیزی فراتر از داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کردن می باشد. این مورد، یک سفر شخصی برای یافتن آن چیزی است که برایتان مفید بوده و دوست می دارید. برای کاهش وزن طولانی مدت، این نکات را بخوانید و با خود بیاندیشید که آیا می توان به آن ها پایبند بود یا خیر.

غذاهایی بخورید که برای قلب مفید است

ماهی سالمون و گوآکامولی، مملو از چربی های سالم بوده و برای قلب مفید هستند. در مهمانی بعدی، سعی کنید از ماهی سالمون پر شده با سبزیجات استفاده نمایید. گوآکامولی نیز می تواند یک پیش غذای عالی و مفید برای قلب باشد. یا می توانید ماهی سالمون را به سادگی سرخ نمایید.

شکلات را فراموش نکنید

شکلات به سلامت قلب کمک می کند، اما فقط باید در حد اعتدال مصرف شود. الکل و کاکائو (یک عنصر اصلی شکلات)، دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند کلسترول خوب را افزایش، و کلسترول بد را کاهش دهند. این مواد عمل لخته شدن خون را بهبود می بخشند.

منبع: https://topbarg.com/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D9%82%D9%84%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AF/



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

آیا فکر می‌کنید هر بار که کاندوم می‌خرید، صندوقدار مغازه درباره شما قضاوت ذهنی می‌کند؟ دلیل این امر این است که افراد در زمان خرید کاندوم، بر خلاف زمانی که لباس می‌خرند، واکنش متفاوتی از خود نشان می‌دهند. خرید کاندوم از مغازه می‌تواند خجالت‌آور باشد. به همین دلیل است که افراد هنگام خرید، از به زبان آوردن نام "کاندوم" شرم دارند و به دنبال یه نام رسمی و علمی می گردند. اما اگر احساس می‌کنید هر بار که کاندوم می‌خرید صندوقدار درباره شما قضاوت ذهنی می‌کند، زیاد روی این موضوع متمرکز نشوید. در این مقاله در مورد خجالت در هنگام خرید کاندوم و راهکارهای خرید راحت تر صحبت می کنیم.

اما چرا ما در زمان خرید کاندوم خجالت می‌کشیم؟

کاندوم‌ها با آمار فروش سالانه 450 میلیونی در ایالات متحده، به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند اما کمتر در مورد آن‌ها صحبت می‌شود. چرا ما در زمان خرید کاندوم خجالت‌زده می‌شویم؟ چندین دلیل برای این موضوع وجود دارد.

  1. رابطه جنسی را مایه ننگ دانستن

خرید کاندوم به معنی تقاضای رابطه جنسی است و بسیاری افراد با ابراز این نیاز راحت نیستند. فرهنگ رابطه جننسی در جوامع مدرن و غیر مدرن همچنان به‌نوعی ننگ تبدیل می‌شود که این موضوع را القاء می‌کند که چه چیزهایی در بیان احساسات جنسی شما قابل‌قبول بوده و چه چیزهایی غیرقابل‌قبول هستند. اما، آموزش هایی که امروزه در دسترس پدر مادر ها برای انتقال به فرزندان وجود دارد، به شکستن این مانع و ایجاد گفتگوهای معنادارتری درباره بخش جنسی زندگی انسان کمک کرده است.

 به صورت کلی، باید بدانید که انسان های اطراف شما هر فکری که در مورد شما در هنگام خرید کاندوم می کنند، مشکل خودشان است و شما هیچ کار نادرستی انجام نمی دهید، بلکه کار بسیار سالم و درستی نیز انجام می دهید. سعی کنید با این پیش زمینه ذهنی، به خجالت خود هنگام خرید کاندوم غلبه کنید.

  1.  فقدان آموزش جنسی

نکاتی که در مدرسه به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود، نقش مهمی در ایجاد نگرش آنها نسبت به رابطه جنسی و نحوه رشد جنسیتی آنها دارد. نبود آموزش جنسی برای کودکان و نوجوانان یک مشکل است زیرا همه افراد به‌نوعی درباره سلامت جنسی سؤالاتی دارند که باید به آنها به درستی پاسخ داده شود.

اسم های دیگر کاندوم برای خرید از داروخانه چیست؟

خجالتی که پشت خرید کاندوم وجود دارد، واقعی است اما بهانه‌ای برای داشتن رابطه جنسی محافظت نشده نیست. مادامی که شما به‌درستی عمل می‌کنید، طرز تفکر دیگران اهمیتی ندارد (رابطه جنسی ایمن خجالت‌آور نیست). با وجود فرصت‌های بیشتر برای خرید سریع و ارزان کاندوم، ایمن بودن آن بسیار باارزش است. هیچ نام علمی یا رسمی برای کاندوم وجود ندارد؛ با این حال، بعضی از افراد از آوردن نام کاندوم خودداری کرده و فقط نام برند را به زبان می آورند. برای مثال از فروشندگان در داروخانه درخواست کدکس، کاپوت و یا گود لایف می کنند.

منبع: نام علمی کاندوم در داروخانه چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

انجام اکوکاردیوگرافی یا همان اکوی قلب، ممکن است برای برخی افراد قبل از قرار گرفتن تحت عمل های جراحی ضروری باشد. لزوم انجام این آزمایش آن است که پزشک مطمئن شود عمل جراحی برای فرد بی خطر است.

در اکوکاردیوگرافی از امواج صوتی (اولتراسوند) برای گرفتن تصاویر متحرک از قلب استفاده می شود. با اکوکاردیوگرافی قلب، در صورتی که مشکلی در رابطه با پمپاژ خون وجود داشته باشد، تشخیص داده می شود. این مشکلات می تواند فرد را در معرض حمله قلبی و یا نارسایی قلبی قرار دهد. اکوکاردیوگرافی می تواند مشکلاتی که ممکن است در دریچه های قلب وجود داشته باشد را نیز نشان دهد.

این آزمایش، راهی قابل اطمینان برای بررسی نحوه عملکرد قلب است. در صورتی که پزشک مختصص به وجود یک بیماری قلبی مشکوک شود، انجام این آزمایش می تواند سودمند باشد ولی اگر علائم مشخصی در ارتباط با بیماری های قلبی وجود نداشته باشد، انجام آن معمولاً ضروری نیست.

تست اکو برای کسانی که علائم بیماری ندارند ضروری نیست

علائم بیماری های قلبی می تواند مواردی از جمله تنگی نفس، درد قفسه سینه، تپش قلب، تورم مچ پا، خستگی شدید و یا مواردی که پزشک ممکن است هنگام معاینه فیزیکی قلب پیدا کند، مانند سوفل قلب (صدا های غیر معمول قلب) باشد.

به گفت دکتر حسین دباغیان متخصص قلب و عروق، افرادی که علائمی از بیماری قلبی ندارند، به ندرت ممکن است با مشکلاتی در رابطه با پمپاژ خون مواجه شوند. اگر سابقه ی بیماری قلبی و یا علائم آن وجود نداشته باشد، معمولاً نیازی به انجام این آزمایش نیست. چرا که احتمالاً مشکلی که بتواند بر روند جراحی تأثیر بگذارد، بروز پیدا نمی کند.

انجام اکوکاردیوگرافی استاندارد می تواند هزینه زیادی داشته باشد. اگر پزشک، پس از آن، آزمایشی به نام TEE را نیز تجویز کند، هزینه آن می تواند به مراتب بیشتر شود. حتی در صورت داشتن بیمه نیز ممکن است پرداخت نیمی از هزینه لازم باشد.

در چه صورت، قبل از عمل جراحی اکوکاردیوگرافی لازم است؟

  • وجود یک بیماری قلبی مهم، از جمله نارسایی قلبی کنترل نشده، ضربان قلب نامنظم (آریتمی) و یا بیماری های مربوط به دریچه های قلب
  • داشتن علائم بیماری های قلبی مانند درد قفسه سینه یا تنگی نفس
  • احساس خستگی و یا تنگی نفس زود هنگام
  • رادیوگرافی یا الکتروکاردیوگرافی غیرطبیعی قفسه سینه که به وجود یکی از مشکلات قلبی اشاره می کند

 

در این موارد، پزشک می تواند از اکو قلب برای بررسی میزان خطرات بیماری های قلبی استفاده کند. با توجه به نتایج این آزمایش، ممکن است پزشک عمل جراحی را تغییر دهد و یا به تعویق بیندازد.

آزمایش های لازم بعد از اکوکاردیوگرافی

به دنبال اکوکاردیوگرافی، انجام آزمایش های دیگری نیز ممکن است لازم باشد. اگر اکوکاردیوگرافی به طور استاندارد انجام شود، بسیار ایمن و دقیق است. در این آزمایش از اشعه استفاده نمی شود و عوارض جانبی نیز ندارد. در برخی موارد، یافته های اکوکاردیوگرافی ممکن است لزوم انجام آزمایش های دیگری را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قلب ایجاد کند. در صورتی که مشکلاتی وجود داشته باشد، معمولا بهتر است قبل از عمل های جراحی این مشکلات برطرف شوند.

آزمایش های بعدی ممکن است شامل آزمایش TEE، استرس اکو و یا آنژیوگرافی عروق کرونر باشد. همه ی این آزمایشات، عوارض احتمالی وخطراتی دارند. نتیجه ی اکوکاردیوگرافی، می تواند لزوم هر یک از این خطرات را تعیین کند.

منبع: https://eghtesadafarin.com/academy-of-specialized-economic-articles/health-economics-education/33955/



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

اداره ی یک کسب و کار، فارغ از اندازه ی آن می تواند زمانبر و پر هزینه باشد. شما به طور همزمان، مدیریت پروژه ها و کارمندان مختلف را به عهده دارید، که هر کدام نیاز به هزینه و تجربه دارد. در کنار فعالیت های روزمره ی مدیریتی، نظارت بر تمام ابعاد یک کسب و کار می تواند به امری پر دردسر و پیچیده تبدیل شود. همچنین در این بین، بعضی از امور به اجبار مورد چشم پوشی قرار خواهند گرفت، اطلاعات در بین داده ها و پرونده های متعدد گم می شوند و بازبینی یا اثبات آنها در این هرج و مرج تقریباً غیر ممکن است.

راهکاری که ما به مدیران کسب و کار پیشنهاد می کنیم، استفاده از نرم افزارهای مفید برای بخش های مختلف کار است که علاوه بر صرفه جویی در زمان، درصد خطای انسانی را کاهش می دهند. در این مطلب، 4 نرم افزار فوق العاده برای کسب و کارها را معرفی می کنیم.

 نرم افزارها چه کمکی به مدیریت کسب و کارها می کنند؟

دلایل متعددی برای استفاده از نرم افزارهای مدیریت کسب و کار وجود دارد، اما قبل از آنکه این دلایل را بررسی کنیم، ابتدا ماهیت این نرم افزارها را برای شما توضیح خواهیم داد. نرم افزارهای مدیریت کسب و کار، به نرم افزارهایی گفته می شود که به طور تخصصی به منظور کمک به فرآیند مدیریت داخلی یک شرکت طراحی شده اند.

هدف اصلی چنین نرم افزارهایی کمک به سهولت فعالیت های روزانه، اتومات کردن برخی از فعالیت ها و ارتقاء سطح کیفی فعالیت های کسب و کار شما می باشد. برخی از صاحبان کسب و کار، برای شروع استفاده از این نرم افزارها از گروه خدمات مجازی کمک می گیرند. در حال حاضر، انواع مختلفی از نرم افزارهای مدیریت کسب و کار برای انتخاب وجود دارند. مثل: چت، مدیریت امور، خدمات مشتریان و ساعت کاری.

چه کسانی باید از نرم افزارهای مدیریت کسب و کار استفاده کنند؟

کارمندان

مهارت، جدیت و علاقه به کار تنها تا جایی کیفیت فعالیت کارمندان شما را بالا می برد. اگر می خواهید کارمندان شرکت شما نقش خود را به درستی اجرا کنند، باید ابزار مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهید. نرم افزارهای مدیریت کسب و کار می توانند به کارمندان شما در اجرای فعالیت های اداری کمک کرده و سرعت کار را بالا ببرند.

 این نرم افزارها وظایف روزمره مثل محاسبات را انجام داده و به کارمند اجازه می دهد تا انرژی و فکر خود را برای امور جدی نگه دارد. کم شدن بار فعالیت های تکراری و روزمره از ذهن کارمندان، به آنها کمک می کند تا با همکارانشان تبادل بیشتری داشته و فعالیت های اصلی خود را منظم تر انجام دهند. در نتیجه، بازدهی کل شرکت بالا می رود.

کارفرما

نرم افزارهای مدیریت کسب و کار تنها برای استفاده ی کارمندان طراحی نشده است و کارفرمایان هم می توانند از مزایای متعدد آن بهره مند شوند. یک نرم افزار مدیریت امور می تواند از زمان و انرژی مورد نیاز برای یک نظارت ساده به فعالیت کارمندان به طرز چشمگیری کم کند. نرم افزار ساعت کاری به شما اجازه می دهد تا از شرایط حضور و غیاب، مرخصی یا اضافه کاری کارمندان به راحتی مطلع شوید. همچنین، چنین نرم افزاری به شما در برنامه ریزی برای محاسبه ی حقوق کارمندانتان کمک می کند.

نرم افزار ترلو (Trello) برای مدیریت پروژه

یکی از اولین نرم افزارهایی که برای ارتقاء کیفیت فرآیند کسب و کار خود نیاز خواهید داشت، نرم افزار مدیریت پروژه می باشد. نرم افزارهای مدیریت امور، همان طور که از اسمشان مشخص است به نرم افزارهایی گفته می شود که به شما اجازه ی مدیریت امور مختلف را می دهند. شما در چنین نرم افزاری می توانید این موارد را تعریف کنید: اهداف، فعالیت های روزانه، گروه بندی فعالیت ها، ضرب العجل و ... به طور خلاصه، چنین نرم افزاری برای مرتب کردن فعالیت های متعدد فردی و گروهی بسیار ضروری بوده و بازده هر فعالیتی را بالا خواهد برد.

در حال حاضر در میان نرم افزارهای متعدد مدیریت امور، نرم افزار ترلو بهترین گزینه است. کار با ترلو بسیار ساده است، این نرم افزار مانند یک تخته اعلانات دیجیتال می باشد که شما اطلاعات امور، پرونده ها و نکات مربوطه را به سادگی چسباندن یک کارت روی تخته ی اعلانات، به آن اضافه می کنید. سپس می توانید نکات و اطلاعات اضافه شده را در یک لیست مرتب کنید و در ادامه با هر بار مراجعه در یک چشم به هم زدن، اطلاعات مورد نیازتان را در جدولی منظم پیدا کرده، یا آنها را به روز رسانی کنید. داشتن چنین جدولی کارمندان شما را بیش از پیش موظف می کند که وظایف خود را به درستی انجام دهند. زیرا هر کارمند با مراجعه به چنین جدول منظمی به وضوح وظایف مربوط به خود را خواهد دید.

نرم افزار اسلک (Slack) برای برقراری ارتباط

هیچ نرم افزاری مثل اسلک بدرد فعالیت های ارتباطی بین کارمندان شرکت نمی خورد! از این نرم افزار می توانید برای ارسال پیغام، فایل یا چت گروهی استفاده کنید. علاوه بر این، اسلک دارای افزونه های (نرم افزارهای دیگر که به این نرم افزار اضافه می شوند) متعددی مثل جی میل، گوگر درایو، زوم و ... می باشد. همچنین، افزونه هایی برای بالا بردن کیفیت کار گروهی مثل نرم افزار دونات در دسترس شما خواهد بود، که به شما اجازه می دهد تا به طور خصوصی با هر یک از همکارانتان مکالمه داشته باشید و ارتباطی صمیمانه تر در محیط کار شکل بگیرد.

کار با این نرم افزار خوش ساخت بسیار راحت است و برای استفاده از آن، هیچ نیازی به اطلاعات فنی ندارید. در این نرم افزار شما می توانید برای هر پروژه یک کانال ویژه در نظر بگیرید و گروه های دو تا چند نفره از کارمندان در فضای مجازی بسازید. شما می توانید به هر یک از کامندانتان پیغام خصوصی دهید. همچنین، در صورتی که کسب و کار کوچکی دارید، این نرم افزار دارای حالت استفاده ی رایگان نیز می باشد.

منبع: ۴ نرم افزار مفید برای بهبود فرآیند مدیریت کسب و کار

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

روغن آرگان با سالم نگه داشتن پوست و موی سر به طور طبیعی، به رویش مو کمک کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند. در واقع روغن آرگان، یک درمان بلند مدت برای تقویت پیاز مو، ترمیم موهای آسیب دیده و پاکسازی پوست سر و فولیکول مو می باشد.در یکی از تحقیقات مشخص شد که بعضی از روغن ها، منجر به رویش مجدد ۴۴ درصدی مو، طی ۶ ماه شده می شوند.

آیا روغن آرگان از ریزش مو جلوگیری می کند؟

روغن آرگان می تواند از شکستن یا ریزش مو جلوگیری کند. ویتامین E که به مقدار زیاد در روغن آرگان موجود است، موجب بهبود رویش مو می شود. آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب موجود در روغن آرگان، موی شما را مرطوب نگه داشته، و در برابر آسیب های رادیکال های آزاد و آرایش مو محافظت می کند. این امر سبب کاهش شکستگی درمان ریزش مو خواهد شد.

خواص روغن آرگان برای مو

۱- روغن آرگان یک مرطوب کننده قوی است.

روغن آرگان به عنوان یک نرم کننده، بسیار خوب عمل می کند. زیرا حاوی لونیک اسید و اسید های چرب لینولیک، توان شانه شدن مو را بالا برده و جلوی شکسته شدن مو را می گیرد.

۲- حاوی آنتی اکسیدان است.

روغن آرگان حلوی ویتامین E می باشد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که جلوی تکثیر شدن رادیکال های آزاد را می گیرد. ویتامین E همچنین با تشکیل یک لایه جربی روی مو و سر شما، جلوی وز شدن مو را گرفته، و به مو حجم و برق می دهد.

رو غن آرگان با محافظت از پوست سر در برابر آسیب رادیکال های آزاد، مانند رادیکال های آزاد خورشید، موی شما در برابر اشعه ی UV کمتر دچار آسیب دیدگی و خشکی می شود. شاید علت این که زنان مراکشی، با وجود خورشید کویر، موهای زیبایی دارند، همین امر باشد.

۳- تقویت کننده مو بعد از رنگ

اسید های چرب موجود در روغن آرگان، در برابر آسیب دیدگی مقاوم بوده، و در صورت از بین رفتن مو، حاوی کراتین مغذی برای رویش مجدد مو به حالت اولیه می باشد. لایه چربی شکل گرفته برا اثر روغن آرگان روی موها، برای موهای رنگ شده یا حرارت داده شده، مفید است. در یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ مشخص شد که کسانی که از روغن آرگان استقاده می نمایند، موهای آن ها در اثر رنگ و دکلره کمتر آسیب می بیند.

۴- از خشک شدن، شکستن و ریزش مو جلوگیری می کند.

اسید های چرب مهم و مواد مغذی روغن آرگان، باعث کم شدن آسیب وارده به کوتیکول و تقویت سلامت فولیکول می شوند و لایه چربی نیز از موی شما در برابر آسیب های روزانه، محافظت می کند. پس با تمام تأثیرات مرطوب کنندگی، ضد التهاب و تغذیه، پوست موی شما می تواند در شرایط ایده آل بماند.

از نکات مثبت روغن آرگان این است که می تواند موی شما را از داخل آبرسانی کرده، و از شکستن مو جلوگیری کند.

منبع: https://riyahi.doctor/3855/



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

برای مقابله با ویروس کرونای جدید (برای مثال سویه دلتا)، پاکسازی سطوح و شست و شوی مکرر دست ها از اهمیت زیادی برخوردار است. گرچه، بین پاکسازی، ضدعفونی و گندزدایی کردن وسایل تفاوت هایی وجود دارد. این سه کلمه را، مخصوصاً در دوران همه گیری کرونا نمی توان به جای یکدیگر استفاده کرد.

- پاکسازی: شامل استفاده از محلول آب و صابون برای از بین بردن (و نه ضرورتاً کشتن) میکروب ها و آلودگی ها می شود.

- ضدعفونی کردن: در این روش، از مواد شیمیایی برای کشتن میکروب ها استفاده می شود.

- گندزدایی کردن: به عمل شست و شو یا ضدعفونی کردن سطوح یا وسایل برای کاهش تعداد میکروب ها، گندزدایی گفته می شود.

 ویروس کرونا تا چه مدت زمانی روی سطوح باقی می ماند؟

مقاله ای که در ماه مارس 2020 در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، نشان می دهد که ویروس کرونا می تواند از چند ساعت تا چند روز روی سطوح مختلف زنده بماند. برای مثال، روی مقوا تا 24 ساعت و روی پلاستیک و استیل ضد زنگ تا چند روز باقی می ماند.

نحوه ضد عفونی کردن سطوح از ویروس کرونا

این اطلاعات به شما کمک می کنند تا برای کمک به سلامتی خود و خانواده تان، با انواع پاکسازی سطوح آشنا شوید. شما می خواهید کاری فراتر از یک تمیزکاری ساده انجام دهید. در این هنگام باید از مواد شوینده خانگی برای ضدعفونی کردن نقاطی از خانه که بیشتر از همه لمس می شوند، استفاده کنید. این نواحی عبارتند از:

  • پیشخوان آشپزخانه
  • میزها
  • پشتی صندلی ها
  • کلیدهای برق
  • شیرهای آب
  • سرویس های بهداشتی
  • در یخچال
  • دستگیره های در
  • ریموت کنترل ها

هر سطحی که بارها در طول روز لمس می شود، باید تمیز شود! فقط یکبار تمیزکاری در روز، ممکن است کافی نباشد، زیرا کسی نمی داند که این میکروب ها روی بعضی از سطوح چقدر زنده می مانند. این نقاط را باید چندین بار در روز ضدعفونی کنید. همچنین، دستمال مرطوب کشیدن سریع، برای کشتن میکروب ها کافی نیست. برای مثال، مواد شوینده باید چند دقیقه روی میزها و پیشخوان ها بمانند، سپس با دستمال خشک پاک شوند. برای استفاده از مواد شوینده، روی برچسب آنها را نگاه کنید، هر ماده شوینده معمولاً مدت زمان خاصی باید روی سطوح بماند تا تأثیر واقعی خود را نشان دهد.

تمیز کردن تلفن همراه

ویروس کرونا می تواند روی تلفن همراه ما زنده بماند، به همین دلیل باید آن را بیشتر از همیشه تمیز کنیم. شرکت اپل به دارندگان گوشی آیفون توصیه می کند که برای تمیز کردن تلفن همراه خود از دستمال مرطوب دارای الکل ایزوپروپیل 70 درصد یا دستمال مرطوب های ضدعفونی کننده استفاده کنند و به هیچ وجه از مواد سفید کننده استفاده نکنند. شرکت سامسونگ، در مورد تمیز کردن موبایل با دستمال مرطوب نظری نداده است. قاب گوشی را فراموش نکنید و آن را با یک دستمال ضدعفونی کننده تمیز کنید.

 تمیزکردن کامپیوترها

کامپیوترها و وسایل الکترونیکی دیگر، سطوحی هستند که درمعرض تماس بالایی قرار دارند. آنها باید به طور مکرر پاکسازی شوند، مخصوصاً اگر چند نفر از یک کامپیوتر مشترک استفاده می کنند. طبق توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، از یک محلول آب و الکل ایزوپروپیل 70 درصد استفاده کنید. بسیاری از شوینده ها و ضدعفونی کننده های خانگی حاوی مواد سفید کننده، پروکسید، استون یا آمونیاک هستند که ممکن است به وسایل آسیب برسانند.

ضدعفونی کردن لباس ها

اگر از فرد مبتلا به ویروس کرونا مراقبت می کنید یا به مراکز خرید و مکان های عمومی دیگر می روید، باید در مورد لباسهای خود بیشتر مراقب باشید.

  • فوراً لباسها یا رختخواب های آلوده به مدفوع، خون یا ترشحات را دربیاورید و بشویید.
  • برای دست زدن به وسایل آلوده از دستکش یکبارمصرف استفاده کنید و آنها را از بدن خود دور نگه دارید.
  • بلافاصله پس از درآوردن دستکش، دستهای خود را با آب و صابون یا ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل تمیز کنید.
  • دستورالعمل های روی اتیکت لباسها و برچسب های مواد شوینده را بخوانید و رعایت کنید. به طور کلی از یک شوینده لباس مناسب برای ماشین لباسشویی استفاده کنید و مطابق با دمای توصیه شده روی اتیکت لباس ها، آنها را کاملاً خشک کنید.

منبع: روش های پاکسازی سطوح و لوازم شخصی از ویروس کرونای جدید



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

آفت های دهان به زخم های کوچکی گفته می شود که در داخل دهان شکل می گیرند. این زخم ها معمولا در داخل لب ها، در بخش پشتی سقف دهان (ناحیه نرم)، در داخل گونه ها و یا بر روی زبان شکل می گیرند.

علت آفت دهان چیست؟

زخم های دهان بیماری های شایع است که در برخی از دوره های زندگی بسیاری از افراد را مبتلا می کند. آفت ها معمولا زخم هایی هستند که در حالت عادی معمولا یک الی دو هفته بیشتر طول نمی کشند. هیچ کس دقیق نمی داند که چه عواملی باعث ایجاد این تاول های کوچک و دردناک در داخل دهان شما می شود. عوامل محرک شامل حساسیت بیش از حد، عفونت، هورمون ها، استرس، خوردن بیش از حد گرمی جات و عدم دریافت کافی برخی ویتامین ها هستند. آفت ها می توانند در زبان، گونه، حتی لثه ها ظاهر شوند. آنها معمولاً یک یا دو هفته دوام می آورند. آفت های مداوم و شدید با کرم های بی حس کننده، داروهای تجویز شده یا لیزر قابل درمان هستند.

فرق آفت و سرطان دهان

آفت دهان معمولا به دو دسته ساده و پیچیده تقسیم می شود. طول درمان آفت دهان معمولا دو هفته می باشد. در صورتی که آفت دهان به مدت طولانی در دهان وجود داشته باشد ممکن است یکی از نشانه های سرطان دهان باشد. در صورتی که آفت دهان شما بیش از دو هفته در دهان باقی ماند حتما به متخصص دندانپزشک مراجعه کنید.

 

درمان آفت دهان بدون درد

درمان و حل این زخم ها در دهان بستگی به علت اصلی بروز آن ها دارد. گاهی اوقات تنها کاری که باید بکنید صاف کردن و از بین بردن تیزی دندان  و یا تغییر حالت یک پروتز دهانی است، در حالی که برخی دیگر از افراد تنها به مصرف دهان شویه و قرص نیاز دارند.

آنتی بیوتیک برای درمان آفت دهان

گاهی اوقات اگر آفت شما شدید باشد دندانپزشک برای شما آنتی بیوتیک هایی مانند استرپتومایسین ، جنتامایسین و داکسی سایکلین تجویز می کند. فراموش نکنید که مصرف این قرص ها بدون تجویز پزشکاین قرص ها را حتما با تجویز پزشک مصرف نمایید. 

قطره آفت دهان

قطره هایی که در درمان آفت موثرند عبارتند از :

 

هیدروکسید منیزیم

شیر منیزیم  و مایع بینا دریل دهان شویه هایى هستند که شما مى توانید آنها را در منزل تهیه کنید، اما قبل از شروع استفاده از این روش درمانی، با پزشک خود مشورت کنید.
یک دوم قاشق چاى خورى شیر منیزیم را با یک دوم قاشق چاى خورى مایع بینادریل مخلوط کنید. مواد حاصل را در دهان بچرخانید و سپس بیرون بریزید. این مایع را ننوشید.برخى از مردم این مخلوط را به وسیله یک سرنگ به داخل دهان مى پاشند تا همه جاى دهان تحت پوشش قرار بگیرد و سپس مواد را از دهان خود بیرون مى ریزند.

قطره پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن و شیر منیزیم یک قطره پراکسید هیدروژن رقیق شده با آب را به وسیله یک گلوله پنبه به طور مستقیم بر روى زخم بمالید.موسسه ملی بهداشت (NIH) استفاده از این مخلوط را به این روش توصیه می کند که یک قسمت هیدروژن پراکسید را با یک قسمت آب مخلوط کرده و سپس یک قطره شیر منیزیم به آن اضافه کنید و به طور مستقیم بر روی زخم قرار دهید.این کار را مى توانید سه تا چهار بار در روز تکرار کنید.

 

علت آفت دهان بعد از دندانپزشکی چیست؟

 

متاسفانه این باور غلط برای عموم جا افتاده است که علت آفت دهان بعد از دندان پزشکی به دلیل استریل نبودن وسایل دندان پزشکی است. این باور غلط است.

 

 علت های اصلی آفت دهان بعد از دندان پزشکی می تواند حساسیت به مواد دندان پزشکی ،کشش دیواره دهان و لب ها که باعث ایجاد زخم در گوشه های لب هم می شود ، استرس ناشی از مراجعه به دندان پزشک و سایش دیواره دهان توسط دندان ها تیز و لب پریده باشد.

منبع: https://drsamanehshirani.com/848/%D8%A2%D9%81%D8%AA-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86/



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

بیماری دیسک کمر یکی از بیماری های شایع مردم می باشد که ممکن است به آن دچار شوند. بعضی از اوقات هم فرد به بیماری دیسک کمر پیشرفته مبتلا می شود.

دیسک چیست؟

 همانطوری که می دانید ستون فقرات از مهره های متعددی تشکیل شده است تعداد این مهره ها در ناحیه گردن 5 عدد، در ناحیه پشت 12 عدد و در ناحیه کمر هم 5 عدد می باشد.

مابین مهره ها قطعاتی به نام دیسک وجود دارد و این دیسک از مواد و متریالی ساخته شده که ضمن اینکه حرکت بین مهره ها را ممکن می سازد اجازه می دهد که فشارها هم دفع شود یا به قولی یک شک ابزورور باشد.

علت ابتلا به بیماری دیسک چیست؟

هرچه فشار بیشتری روی ستون فقرات بیاید ستون فقرات کمری به تدریج دچار مشکل و بیماری می شوند. بیماری دیسک کمری ناشی از علل متفاوتی است که باعث ایجاد فشار روی ستوت فقرات شده است. 

یعنی اینکه به جز مسائل ژنتیکی، مسائل نژادی، شغل فرد، ضربه هایی که در طول زندگی به ستون فقرات فرد وارد می شود، مسائل دیگری مثل وزن، مثل جنس، مصرف سیگار و بیماری های متعدد ممکن است که همه شان باعث شوند که ستون فقرات دچار بیماری دیسک بین مهره ای شود.

چه زمانی فرد به دیسک کمر پیشرفته مبتلا می شود؟

بعضی مواقع این دیسک بین مهره ای بیرون زدگی پیدا می کند یا به قولی بیماری پیدا می کند، ولی این بیماری خفیف است و علایم کمی دارد اما در برخی اوقات بیماری دیسک کمری یک بیماری پیشرفته می شود. این حالت چه موقعی ایجاد می شود؟

ابتلا به بیماری دیسک کمر پیشرفته زمانی ایجاد می شود که دیسک کمری چندین مهره دیگر نیز بیرون زدگی پیدا کنند. موقعی که یک دیسک کمری پاره می شود و از جای خودش بیرون زده می شود؛ باعث صدمه به نخاع و ریشه های اطرافش می شود و این اتفاق نه تنها باعث ایجاد درد می شود، بلکه فرد را هم از نظر حرکتی دچار مشکل می کند.

این عبارت برای مواقع دیگر هم به کار می رود. در بعضی مواقع زمانی است که بیماری دیسک کمری در یک فرد موجب می شود که عمل جراحی برای فرد تجویز شود و بعضی وقت ها پس از جراحی، عود کردن دیسک کمری مزدی بر علت می شود؛ که در این موارد هم می گویند فرد دچار دیسک کمر پیشرفته شده است.

پس بیماری دیسک کمری پیشرفته همان بیماری دیسک کمری است که باعث علایم عصبی در فرد می شود و یا اینکه تعداد زیادی از دیسک ها درگیر می شود و معمولا این دیسک ها نیاز به جراحی دارند و خیلی وقت ها مجبور می کند جراح را که اعمال جراحی بزرگتری را برایشان انجام دهند.

پیشگیری از ابتلا به دیسک کمر پیشرفته

ورزش هایی که در سایت مان گذاشتیم، کاهش وزن، جلوگیری از تدخین و سیگار کشیدن، ضربه نزدن به ستون فقرات و رعایت بهداشت ستون فقرات باعث می شود که این مشکلات برای فرد وجود نیاید.

  

درمان بیماری دیسک کمر پیشرفته و ادامه مطلب در سایت منبع: https://drabdolhoseinpour.com



:: برچسب‌ها: دیسک کمر , دیسک کمر پیشرفته , دیسک ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

جراح قلب در روند جراحی ترمیم دریچه میترال، دریچه‌های آسیب‌دیده یا معیوب را ترمیم می‌کند. او معمولا این کار را بدون استفاده از قطعات مصنوعی انجام می‌دهد. دریچه میترال بیش از همه دریچه‌ها مورد ترمیم قرار می‌گیرد اما این جراحی برای درمان مشکلات مربوط به دریچه‌های آئورت و سه‌لتی (تری‌سکوپید) نیز کاربرد دارد.

ترمیم دریچه قلب نسبت به تعویض دریچه مزایای بالقوه‌ای دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خطر کمتر ابتلا به عفونت
  • احتمال کمتری وجود دارد که برای یک عمر مجبور به مصرف داروهای ضد انعقاد خون (رقیق‌کننده) شوید
  • حفظ نیروی ماهیچه قلب

جراحی تعویض دریچه قلب

وقتی نتوان دریچه قلب را ترمیم کرد، باید روی این عضو، جراحی انجام شده و دریچه عوض شود. معمولا برای بیماران مبتلا به بیماری دریچه آئورت، دریچه قلب تعویض می‌شود (به خصوص در مورد تنگی دریچه آئورت). البته در بعضی موارد می‌توان به جای تعویض این دریچه، آن را ترمیم نمود.

در روند جراحی تعویض دریچه قلب، دریچه معیوب (دریچه مادرزادی و اصلی) برداشته می‌شود و دریچه‌ای مکانیکی یا بیولوژیکی به عرض حلقوی دریچه مادرزادی، دوخته می‌شود. دریچه‌های جایگزین‌شده «زیست‌سازگار» هستند یعنی سیستم ایمنی بدنتان آن‌ها را پس نخواهد زد.

1- دریچه‌های بیولوژیکی

دریچه‌های بیولوژیکی (که به نام دریچه‌های زیست‌ساختی یا بافتی نیز شناخته می‌شوند) از بافت گاو (گاوی)، خوک (خوکی) یا انسان (بافت پیوندی از فردی دیگر (آلوگرافت) یا پیوند از خود فرد (هوموگرافت)) ساخته می‌شوند. احتمال دارد این دریچه‌ها از قطعاتی مصنوعی تشکیل شده باشند که باعث تقویت دریچه شده و تعویض دریچه را آسان‌تر کنند.

3- دریچه هوموگرافت

دریچه هوموگرافت (که به نام آلوگرافت نیز شناخته می‌شود)، دریچه قلب فرد اهداکننده‌ای است که پس از مرگ او، از آن استفاده می‌شود. این دریچه منجمد شده و در محلی استریل‌شده از آن نگه‌داری می‌شود. معمولا این نوع دریچه، جایگزین دریچه آئورت در کودکان یا جوانان می‌شود؛ به خصوص وقتی ریشه آئورت دچار نارسایی یا عفونت (التهاب پوشش داخلی قلب) شده باشد. هم‌چنین می‌توان با انجام عمل جراحی Ross، دریچه ریوی را با دریچه هوموگرافت تعویض کرد.

در ادامه ی مطلب وب سایت دکتر فروزان نیا جراح قلب میتوانید روش های جراحی دریچه قلب را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

زانو یکی از بزرگ ‌ترین مفصل ها و از آسیب پذیر ترین نواحی در بدن انسان است. استخوان موجود در مفصل زانو مستعد شکسته شدن و خارج شدن از مفصل است. همچنین غضروف ها، رباط ها و تاندون نیز آسیب می بینند و پاره می‌ شوند. در این مقاله به بررسی علل درد پشت زانو می پردازیم.

برخی آسیب های زانو با استراحت و مراقبت به مرور زمان بهبود می یابند در حالی که برخی دیگر نیاز به انجام عمل جراحی و به کار گیری روش های درمانی پیچیده دارند. گاهی بعضی از درد ها به دلیل برخی شرایط جدی مانند التهاب مفاصل هستند که به مرور زمان باعث آسیب به زانو می‌ شود. در ادامه این مطلب به توضیح برخی علل درد های پشت زانو و اقدامات لازم در مورد هرکدام می پردازیم.

ورزش برای درمان درد پشت زانو

درد ناحیه فرو رفته پشت زانو و درد پشت زانو به ترتیب اغلب توسط گرفتگی های عضلانی و نقاط محرک در عضلات پشت ساق پا، زانو و پشت ران ایجاد می شوند. خوشبختانه، آسیب های جدی مخصوصا در صورت نبود آسیب یا ضربه آشکار، به ندرت عامل بروز این درد ها می باشند.

افراد حتی در صورت ابتلا به فرسودگی های ساختاری همچون آسیب غضروفی می توانند با رفع گرفتگی های عضلانی درد زانو را کاهش داده و گاهی به صورت کامل برطرف کنند.

در ادامه مطلب، چند حرکت تمرینی (ماساژ) برای عضلاتی ارائه می شود که اغلب عامل ایجاد درد زانو هستند. افراد با انجام این تمرینات احساس بهتری در زانو های خود خواهند داشت.

گرفتگی رگ پشت زانو چپ و راست

رگ های داخل پای شما نیز می تواند مانند رگ های قلب شما دچار گرفتگی شود. در صورت گرفتگی رگ های پا، خون کمتری در پاهای شما جریان می یابد. به این مشکل، بیماری شریانی محیطی (PAD) گفته می شود.

بیماری PAD بیشتر در مورد گرفتگی رگ های پشت زانو و ران رایج است. اما رگ های شکم و کشاله ران شما نیز می تواند دچار گرفتگی شود. در واقع شما ممکن است بیش از یک گرفتگی داشته باشید.

برای بررسی احتمال PAD، پزشک ضربان قلب شما را ابتدا چک می کند. پای انسان عمدتاً با ماهیچه پوشانده شده است اما پزشک می تواند ضربان بیمار را از روی قوزک پا، پشت زانو و کشاله ران تست کند. ضربان باید در هر دو پا چک شود و وضعیت پوست هر دو پا نیز بررسی شود. در PAD، خون با اکسیژن کافی به پوست نمی رسد. بنابراین پوست در طول زمان سرد، نازک و براق شده و رشد موهای روی پا کمتر می شود.

علت درد پشت زانو

در زیر به توضیح شایع ترین علل درد پشت زانو و همچنین عارضه ها و آسیب هایی که نباید نادیده گرفته شوند می پردازیم.

- گرفتگی عضلات پا

گرفتگی به دلیل انقباض عضلات است. علاوه بر عضلات ساق پا، دیگر عضلات پا مانند عضلات پشت ران و زانو مستعد گرفتگی عضلانی هستند.

گرفتگی عضلات پا بیشتر در هنگام ورزش کردن یا در زمان بارداری اتفاق می افتد. علاوه بر این برخی عوامل می ‌توانند موجب گرفتگی عضلانی شوند که عبارت‌اند از:

✴ مشکلات عصبی پا

✴ كم‌ شدن‌ آب‌ بدن‌

✴ بیماری های عفونی مانند کزاز

✴ سم ها مانند سرب و جیوه در خون

✴ بیماری کبد

گرفتگی یا اسپاسم عضلانی به صورت ناگهانی اتفاق می افتد و به مدت چند ثانیه الی ۱۰ دقیقه طول می‌ کشد. پس از آن نیز ممکن احساس درد به مدت چند ساعت در عضلات باقی بماند.

- آسیب تاندون های پشت زانو

تاندون های پشت زانو از سه عضله تشکیل شده اند که تا ران ها ادامه می یابد. این عضلات عبارتند از:

  •  عضله گراسیلیس
  •  عضله سمی تندینوزوس
  •  عضله بای سپس (دو سر) ران

این عضلات در خم کردن زانو به شخص کمک می‌ کنند. کشیدگی تاندون های پشت زانو در صورت آسیب دیدگی یکی از این عضلات اتفاق می افتد. کشیدگی بیش از حد عضله نیز منجر به کشیدگیتاندون های پشت زانو می‌ شود. کشیدگی بیش از حد عضله می ‌تواند سبب پارگی آن شود که برای بهبود آن ماه ها زمان لازم است. آسیب به تاندون های پشت زانو باعث احساس درد ناگهانی می‌ شود. برخی از علائم دیگر عبارتند از:

  1.  ورم
  2.  کوفتگی
  3.  ضعف در پشت زانو

این نوع آسیب زانو بیشتر در بین ورزشکارانی که زیاد می ‌دوند مانند فوتبالیست ها، بسکتبالیست ها و تنیس بازها رایج است.

- پارگی منیسک زانو

منیسک زانو در واقع باعث استحکام و استقامت زانو می‌ شود. پاره شدن منیسک در ورزشکاران بیشتر بر اثر نشستن و چرخیدن روی زانو اتفاق می افتد. با بالا رفتن سن، بافت منیسک  ضعیف تر شده و انجام حرکات چرخشی آن ‌ها را بیشتر مستعد پاره شدن می ‌کند.

پاره شدن منیسک اغلب با صدای تق همراه است و ممکن است در ابتدا درد چندانی را به همراه نداشته باشد. پس از چند روز راه رفتن بر روی آن به مرور احساس درد بیشتر می‌ شود. برخی از علائم پارگی منیسک زانو شامل موارد زیر است.

 *كوفتگى‌ عضلات زانو

 *ورم

 *ضعف

*قفل شدن زانو

استراحت، بالا بردن اندام و گذاشتن یخ روی محل آسیب دیده سبب کم تر شدن درد و بهبود سریع تر می‌ شود. در صورت عدم بهبودی، درمان باید از طریق عمل جراحی انجام شود.زانو.

ادامه مطلب و سایت منبع:/https://dr-rezanaderi.com



:: برچسب‌ها: زانو , درد زانو ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار
توده های بیضه شایع نیستند به طور معمول از هر 100 هزار نفر یک نفر مبتلا می شود. اما نکاتی هست که ضرورت دارد توجه کنیم.

 میزان شیوع تومور های بیضه در اقایان و میزان رشد آنها

وقتی ما اسم توده را می شنویم انتظار داریم سنین بالای 50 یا 60 باشد در حالی که تومور بیضه در آقایان بین 35 تا 40 سالگی است و در سن 15 تا 20 سالگی بعد از سرطان خون دومین سرطان شایع است .

نکته دوم سرعت رشد بسیار بالای این توده هاست . یادمان باشد توده های بیضه منشا آن سلولهای زائد است و این مساله حائز نکته مثبت و منفی می باشد . نکته منفی اینست که سرعت رشدشان بسیار بالاست و به طور متوسط در ماه دو برابر می شوند . پس اگر امروز یک شخصی در بدنش تغییرات بیضه شروع بشود 5 ماه دیگر این توده 32 برابر شده . 10 ماه دیگر حدود 1000 برابر شده و این رقم بسیار بالاست.

این قضیه اهمیت تشخیص و درمان سریع و به موقع را به ما نشان می دهد اما جنبه مثبتی آن اینست کسانی که تضاد بالای سلولی دارند و تقسیم سرعت سلولی بالاست بنابراین نسبت به درمانهایی مثل رادیوتراپی و شیمی درمانی بسیار حساس هستند پس اگر بتوانیم به موقع تشخیص بدهیم اینها کاملا درمان پذیر هستند و در موقع رادیوتراپی و شیمی درمانی شوند خوب می شوند.

علائم توده بیضه

اگر توده بیضه را همانزور که شما فرمودید خودمان معاینه کنیم شایع ترین علامت توده بیضه بزرگی بدون درد است وقتی این بزرگی بدون درد است و در ناحیه شرمگاهی اتفاق می افتد بیماران چون احساس درد نمی کنند و خیلی هم راحت نیستند به پزشک مراجعه کنند دیر مراجعه می کنند و به کرات دیدیم مریض به موقع مراجعه نمی کند در مواقعی می تواند بزرگی همراه با درد باشد و این موارد معدودی هست و کسی که داخل توده اش خونریزی اتفاق افتاده باشد و به صورت بزرگی و درد به همراه باشد.

ادامه مطلب



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

مشکل و درد در دیسک مهره ی 5 و 6 گردن در بعضی از موارد افراد را برای انجام کارهای خود دچار مشکل می کند. در این مقاله در رابطه با تشخیص و درمان دیسک گردن صحبت شده است.

دیسک گردن چیست؟

دیسک گردنی یک پد جذب کننده و نرم است که بین مهره های ستون فقرات گردنی (گردن) قرار دارد. ستون فقرات گردنی از شش دیسک گردنی تشکیل شده است. با ساییدگی و پارگی طبیعی که همراه با پیری است، دیسک گردن ممکن است شروع به تحلیل رفتن کند، در حالی که برخی از بیماران حتی هیچ علائمی را تجربه نمی کنند.

وقتی دیسک آسیب می بیند، معمولاً به دلیل فرسودگی (تحلیل رفتن) یا به علت فتق دیسک، می تواند منجر به درد گردن در اثر التهاب یا اسپاسم عضلات شود. در موارد شدید، درد و بی حسی می تواند در بازوها ناشی از تحریک عصب یا آسیب ناشی از نیشگون گرفتن عصب رخ دهد.

مشکلات دیسک گردن چگونه بوجود می آید؟

نخاع با انتقال سیگنال ها از مغز به اعصاب محیطی به عنوان نقطه ارتباط سیستم عصبی مرکزی بدن عمل می کند. هنگامی که مشکلات دیسک، مانند بیرون زدگی دیسک C5 و C6 در ستون فقرات گردنی رخ دهد، ممکن است بر ریشه های عصبی که در کنار نخاع هستند فشار وارد بیاید و این مساله می تواند منجر به بروز انواع علائم و مشکلاتی برای سلامتی شود. ما در این مقاله در برخی موارد برای راحتی، به جای عبارت دیسک C5 و C6 از عبارت دیسک مهره ی 5 و 6 گردن استفاده می کنیم.

اگر اخیرا در دیسک بین مهره های 5 و 6 گردن شما، بیماری دیسک برای شما تشخیص داده شده است، ممکن است سوالاتی از قبیل موارد ذکر شده در زیر برای شما پیش آمده باشد:

  1. علائم رایج مرتبط با بیرون زدگی دیسک مهره های C5 و C6 چیست؟
  2. دیسک بیرون زده چگونه تشخیص داده می شود؟
  3. برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع چه کاری می توانم انجام دهم؟
  4. آیا دردی را تجربه خواهم کرد؟
  5. تفاوت بیرون زدگی دیسک با فتق دیسک چیست؟

در این مقاله، ما به پاسخ همه این سوالات و شرح موارد دیگر خواهیم پرداخت.

بیرون زدگی دیسک یا فتق دیسک؟

ابتدا تفاوت بیرون زدگی دیسک را با فتق دیسک مورد بررسی قرار می دهیم. اگر چه این کلمات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما در واقع متفاوت هستند.

در صورتی که یک پارگی یا قطع شدگی لایه محافظ دیسک در مجاورت نخاع وجود داشته باشد، این عارضه فتق دیسک در نظر گرفته می شود و هنگامی که هیچ پارگی یا قطع شدگی در لایه های محافظ دیسک در مجاورت نخاع وجود نداشته باشد، این عارضه را بیرون زدگی دیسک در نظر می گیرند. جا به جایی دیسک و پارگی دیسک هر دو نام های دیگری هستند که ممکن است به جای فتق دیسک به کار برده شوند.

درمان دیسک گردن

در حالی که مراقبت های غیر جراحی مانند NSAID ها، ورزش، فیزیوتراپی و عمل کایروپراکتیک ممکن است به طور کامل اثر علائم دیسک گردن تخریب شده را درمان کند، اما اگر درد به مرور، به چنین درمان های غیر جراحی پاسخ ندهد، جراحی گردن قابل ارزیابی است. درمان های غیر جراحی عبارتند از: 

-ماساژ درمانی، یک ماساژ آرام ممکن است با کمک به شل شدن عضلات، افزایش جریان خون و ایجاد آرامش، تا حدودی تسکین یابد. اگر ماساژ باعث بدتر شدن درد می شود، بلافاصله متوقف شوید.

-روش مناسب خوابیدن، به پشت بخوابید و زانوهای خود را خم کنید و یک بالش زیر سر و گردن برای حمایت قرار دهید. به آرامی سر خود را به جلو تکان دهید، انگار که میگویید “بله”. موقعیت را به مدت 10 ثانیه حفظ کنید و سپس آرام باشید. 10 بار تکرار کنید. اگر با هر یک از این کشش ها احساس ناراحتی قابل توجهی کردید، بلافاصله متوقف شوید.

-فیزیوتراپی، تمریناتی را برای کشش عضلات گردن و به حداقل رساندن درد دیسک گردن ارائه می دهد.

-کاهش فعالیت، چرخش بیش از حد یا بلند شدن گردن ممکن است درد را در دوره بلافاصله پس از فتق دیسک افزایش دهد. پس فعالیت خود را به حداقل برسانید.

اگر درد ناشی از دیسک گردن بیش از 6 تا 12 هفته طول بکشد، یا اگر درد و ناتوانی شدید باشد، جراحی ستون فقرات می تواند گزینه مناسبی باشد. جراحی ستون فقرات برای دیسک فتق گردن به طور کلی بسیار قابل اعتماد است و می تواند با حداقل درد و عوارض پس از جراحی (اثرات ناخواسته) انجام شود.

ادامه ی مطلب و سایت منبع:/https://drabdolhoseinpour.com



:: برچسب‌ها: دیسک , دیسک گردن ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

صدمه به رباط صلیبی بر روی قدرت زانوی شما تأثیر می گذارد، در نتیجه باعث از بین رفتن قدرت و محدودیت در دامنه حرکت زانو می شود. برای بازگشت تحرک کامل ناشی از آسیب و پارگی شدید اغلب به عمل جراحی و توانبخشی و برخی تمرین های مناسب بعد از عمل رباط صلیبی احتیاج دارید.

دویدن بعد از عمل رباط صلیبی

آسیب های (ACL) یا پارگی رباط صلیبی برای دونده ها یک آسیب طاقت فرسا محسوب می شود و متأسفانه در طول ۳۰ سال گذشته نگرانی زیادی دراین باره بوده است. تقریباً ۱۰۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ مورد پارگی رباط صلیبی قدامی در یک سال اخیر وجود داشته که اکثر این افراد برای دویدن و ادامه فعالیت های ورزشی به جراحی بازسازی رباط صلیبی نیاز داشتند.

از آنجا که توانبخشی بعد از عمل رباط صلیبی یک روند گسترده است، اکثر افراد برای اطمینان از بهبودی به دنبال فیزیوتراپی هستند. فیزیوتراپی متمرکز بر این است که ورزشکار دامنه حرکتی و قدرت عضلانی کافی را بدست آورد، که هر دو برای انجام مجموعه ای از فعالیت های ورزشی و دویدن مهم هستند.

ورزش های مناسب بعد از عمل رباط صلیبی
در اینجا سه تا از بهترین (و ایمن ترین) ورزش های مناسب برای بهبود روند درمان آسیب رباط صلیبی معرفی می شوند:

اسلاید پاشنه
بدون تحمل وزن باعث بهبود دامنه ی حرکتی زانو می شود. با نشستن روی زمین با زانوهای کاملا صاف و کشیده شروع کنید . زانوی صدمه دیده را به آرامی خم کنید و پاشنه خود را روی زمین به سمت خود بکشید. به آرامی پا را به حالت شروع برگردانید و ۱۰ بار تکرار کنید.

تقویت عضله چهار سر ران بعد از عمل رباط صلیبی
این حرکت نیز به صورت نشسته انجام می شود. برای این کار ، لازم است که زانوی صدمه دیده خود را به صورت صاف و کشیده روی زمین قرار دهید و زانوی دیگر را خم کنید. اکنون به آرامی عضله ی چهار سر ران سمت آسیب دیده را بدون حرکت دادن زانو و به صورت در جا و به مدت ۱۰ ثانیه سفت نگه دارید. به مدت ۶-۱۰ ثانیه انقباض را رها کنید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

خم کردن زانو در حالت دمر
ابتدا روی شکم با زانوهای صاف دراز بکشید. حالا زانوی صدمه دیده ی خود را خم کنید و پاشنه خود را به سمت باسن خود بکشید. پنج ثانیه نگه دارید. شل کنید. سپس ۱۰ بار تکرار کنید.

افزایش تدریجی خم شدن زانو بعد از عمل رباط صلیبی قدامی

به یاد داشته باشید که تمرینات شما باید به صورتی باشد که از بافت های ترمیم شده محافظت کند. تمرینات کششی خمشی می توانند باعث صدمه شوند، اما لازم نیست دو هفته اول پس از جراحی به اندازه ی زیاد فشار بیاورید. توجه به این نکته ضروری است که اگر جراح ارتوپد، منیسک را نیز ترمیم کرده باشد ، دامنه حرکت زانوها به طور کلی باید برای ۶ هفته اول از کشش کامل تا خمیدگی ۹۰ درجه محدود شود.

دو تمرین خمشی اصلی شامل موارد زیر است:

اسلاید پاشنه
در حالت نشسته با زانو های کشیده ، پاشنه خود را روی یک سطح لغزنده (مثلا کاشی) با یک حوله صاف یا مشابه زیر پاشنه خود قرار دهید. پاشنه را به سمت خود بکشید و بدین ترتیب زانوی خود را خم کنید. ۲۰-۳۰ بار تکرار کنید.

دامنه حرکت زانو در حالت دمر

بر روی شکم خود دراز بکشید ، یک کمربند بلند یا طناب را دور مچ پای خود بپیچید و انتهای دیگر را بالای سر خود نگه دارید. کمربند را به سمت بالا بکشید تا زانوی شما خم شود. حدود ۵ دقیقه با فواصل ۳۰ ثانیه کشیدن کمربند را انجام دهید.

سایت منبع: https://dr-rezanaderi.com/1862



:: برچسب‌ها: رباط صلیبی , عمل رباط صلیبی ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

فیلر مو یک ترکیب حاوی ۷ نوع پپتید و هیالورونیک اسید رتیکوله است که برای جوانسازی پوست و موی سر تزریق می شود. این فیلر می تواند ریزش مو را کاهش داده و در رشد مجدد مو ها تاثیر گذار باشد. این محصول نتیجه ۱۳ سال تحقیقات است. آمپول هیر فیلر محلولی کاملا شفاف با گران روی (ویسکوزیته) پایین است، که در یک سرنگ شیشه ای استریل قرار دارد. محتویات آمپول فیلر مو شامل ترکیبی از پپتید ها، هیالورونیک اسید ۰.۷ درصد و آمینو اسید های میکرو مولکولی است که به عنوان عوامل رشد ماکرو مولکولی اثر می کنند. 

مزایای استفاده از فیلر مو

از جمله مزایای کاربرد این فیلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. داشتن عناصر فعال پپتیدی
  2. فاقد محتویات دارویی شیمیایی
  3. احتمال بسیار پایین بروز واکنش های نامطلوب و عوارض جانبی
  4. اطمینان از بازدهی بالا صرف نظر از علت ریزش مو
  5. امکان استفاده در مردان و زنان بدون توجه به سن
  6. وجود شواهد علمی، بالینی و تحقیقاتی برای اثبات اثر بخشی آن
  7. مشاهده نتایج آشکار پس از مدتی کوتاه
  8. اولین ماده احیا گر مو در دنیا
  9. داشتن تاثیر جوانسازی قدرتمند بر پوست سر و فولیکول های مو
  10. بهبود گردش خون و رساندن مواد مغذی
  11. سرعت بخشی به رشد و توقف ریزش مو
  12. فعال سازی مجدد فولیکول های غیر فعال
  13. تقویت مو های نازک و کم پشت
  14. فاقد اثرات قطع مصرف: پپتید ها تا ۲ ماه پس از آخرین مصرف نیز تاثیر گذار هستند.

عوارض جانبی احتمالی تزریق فیلر مو به شرح زیر هستند:

  • دوره کوتاه و گذرای درد، که پس از زخم شدن پوست سر بروز می دهد
  • قرمزی، تورم، ادم، هماتوم، خارش و درد اندک در محل تزریق که ظرف ۷۲ ساعت برطرف می شوند.
  • بروز واکنش حساسیتی به عناصر موجود در فیلر

موارد منع مصرف فیلر مو

افراد دارای حساسیت به محتویات فیلر باید از مصرف آن اجتناب کنند. این فیلر برای افراد مصرف کننده دارو های سرکوب کننده ایمنی، دارای سابقه بیماری خود ایمنی، باردار، شیر ده، مبتلا به دیابت غیر جبرانی، بیماری حاد مفصلی، روماتیسم، اندوکاردیت یا کسانی که قصد جراحی مغزی دارند توصیه نمی شود.

 



:: برچسب‌ها: فیلر مو ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

اشتباهات ساده در گوگل آنالیتیکس می توانند به سادگی با گزارشات سئو شما تداخل پیدا کرده و آن ها را دچار مشکل کنند. در اینجا قرار است یاد بگیریم چگونه از بروز رایج ترین اشتباهات گوگل آنالیتیکس اجتناب کنیم.

مرتکب شدن اشتباه در ابزار گوگل آنالیتیکس نباید شما را دچار ناراحتی کند. حتی افرادی که در حوزه سئو بسیار با تجربه هستند نیز گاهی این اشتباهات را در فعالیت های خود مرتکب می شوند. خبر خوب اینجاست که امکان شناسایی این مشکلات و حل کردن آن ها وجود دارد.

به عنوان مثال کپی کردن تگ ها ممکن است منجر به افزایش آمارها در گوگل آنالیتیکس شود.

اگر رویداد یا ردیابی هدف (Goal tracking) اشتباهی را تنظیم کرده باشید، ممکن است گزارش دقیقی از ضریب تبدیل کاربران یا کلیک ها دریافت نکنید.

و اگر به خوبی دسته بندی های ترافیک فردی کاربران را شناسایی نکنید، ممکن است متوجه نشوید چه نوع ترافیکی از کاربران با موفقیت به سایت شما مراجعه می کنند.

در این بخش قرار است به ۱4 اشتباه رایج در ابزار گوگل آنالیتیکس بپردازیم و نحوه پیدا کردن و حل آن ها را یاد بگیریم.

 

۱- داشتن بیش از یک کد ردیابی گوگل آنالیتیکس

۲- ردیابی نکردن کلیک رویداد های مهم و اصلی در گوگل آنالیتیکس

۳- فیلتر نکردن ترافیک شرکت خودتان

۴- ردیابی نکردن منابع خارجی ترافیک با تگ های UTM

۵- توجه نکردن به پارامتر های آدرس های URL

۶- نادیده گرفتن برخی منابع ورود سایت در ترافیک

۷- استفاده از کد های ردیابی قدیمی و از تاریخ مصرف گذشته

۸- نادیده گرفتن نشانه های Scraping ( کپی محتوای سایت)

۹- تغییر ندادن http:// به https:// در پنل ادمین گوگل آنالتیکس

۱۰- نادیده گرفتن ترافیک مرتبط با اسپم و بات

11- نادیده گرفتن نام هاست ها در نشانی های URL

12- ردیابی نکردن تمامی زیر دامنه ها در پروفایل های Property

13- آنالیز نکردن پروفایل هایی که باید مد نظر قرار گرفته شوند

14- نادیده گرفتن دوباره نویسی و پارامتر های اضافی

 

توضیحات تکمیلی هر مورد را در سایت منبع مطالعه کنید



:: برچسب‌ها: گوگل آنالیتیکس ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

خستگی پا ها یک علامت نسبتا رایج در بسیاری از مشکلات زمینه ای است. عواملی همچون زن بودن، اضافه وزن یا پیری می توانند خطر ابتلا به این علامت را افزایش دهند. علاوه بر این، افرادی که به مدت های طولانی نشسته یا می ایستند بیشتر به این علامت دچار می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خستگی پا ها به خواندن مطلب ادامه دهید.

8 علت خستگی پاها از زانو به پایین

خستگی پا ها ناشی از عوامل مختلفی بوده و می تواند با درد یا گرفتگی عضلانی همراه باشد. خستگی پا ها معمولا جای نگرانی نداشته اما توجه به وضعیت بدن در این هنگام مخصوصا در صورت وجود علائم دیگر اهمیت دارد.

1- فعالیت بیش از حد

در صورتی که فرد به تازگی بیش از حد معمول از پا های خود کار کشیده باشد، احساس خستگی در این اندام ها امکان پذیر است. افراد باید به اندازه کافی استراحت کرده و در حد توان بدن خود کار کنند. عمل به این توصیه از استرس، کشیدگی عضلانی و آسیب پیشگیری می کند. در صورت استفاده مکرر از پا های خود، چندین بار در طول روز استراحت کنید.

2- فعالیت کمتر از حد

عدم استفاده از پا ها نیز می تواند سبب خستگی آن ها شود. در صورت نیاز به نشستن برای مدت های طولانی، باید در هر ساعت مقداری تمرین پا و حرکات کششی انجام داد. همچنین، برای بالا نگه داشتن پا ها می توان از چند بالش استفاده کرد.

3- گرفتگی های عضلانی

استفاده بیش از حد از عضلات پا ممکن است به گرفتگی آن ها منجر شود. گرفتگی های عضلانی می توانند سبب بروز احساس خستگی در پا ها شوند. افراد باید تا زمان رفع علائم به پا های خود استراحت دهند. در صورت شدت یافتن گرفتگی، باید به پزشک مراجعه شود.

8 علت خستگی پاها از زانو به پایین

هایپوکالمی هنگامی بروز می دهد که مقدار پایینی از پتاسیم در جریان خون وجود داشته باشد. این وضعیت می تواند عوارض زیر را در پی داشته باشد:

4- هایپوکالمی

 خستگی

 ضعف

 گرفتگی عضلات پا

 یبوست

برخی دارو ها یا بیماری ها می توانند سبب هایپوکالمی شوند. جهت تعیین علت زمینه ای و بهترین گزینه درمانی باید به پزشک خود مراجعه کرد.

5- رگ های واریسی (واریس)

مبتلایان به ورید های واریسی ممکن است خستگی، سنگینی یا درد را در پا های خود احساس کنند. واریس هنگامی بروز می دهد که ورید ها عملکرد مناسبی نداشته و خون در آن ها تجمع می کند.

تجمع خون سبب بزرگی و تورم عروق می شود. روش های خود مراقبتی همچون ورزش، بالا بردن پا ها و پوشیدن جوراب های فشاری می توانند به تسکین این علائم کمک کنند.

در صورت عدم بهبود علائم یاد شده باید به پزشک مراجعه شود.

نحوه پیشگیری از زود خسته شدن پاها

این احساس ناخوشایند معمولا در انتهای روز، آب و هوای گرم یا هنگام خستگی بروز می دهد. افراد می توانند با انجام برخی روش های ساده و قابل دسترس از این علامت پیشگیری کنند. یافتن راه حل رفع خستگی پا برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از بدتر شدن مشکل ضروری است.

افراد می توانند با انجام برخی اقدامات از جمله موارد زیر از خستگی پا ها پیشگیری کرده یا احتمال بروز آن را کاهش دهند:

 جهت اطمینان از دریافت مقادیر روزانه از مواد مغذی یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید. با داشتن این رژیم غذایی انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های روزمره تامین می شود.

 با قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مصرف یک رژیم غذایی مناسب مقادیر زیادی ویتامین D دریافت کنید.

 در همه مواقع مخصوصا ایستادن های طولانی کفش مناسب به پا داشته باشید. کفشی را انتخاب کنید که حمایت کننده، راحت و دارای اندازه مناسب است. جهت برخورداری از حمایت بیشتر در ناحیه پا از کف های مخصوص استفاده کنید.

 تا بیشترین حد امکان راه رفته و فعالیت داشته باشید. سعی کنید روزانه حداقل به مدت 15 دقیقه ورزش کنید.

 به ازای هر ساعت عدم تحرک حداقل 5 دقیقه راه رفته یا تمرینات کششی انجام دهید.

 در هنگام نشستن از قرار دادن پا های خود بر روی یکدیگر خودداری کنید.

 به مقدار فراوان آب بنوشید.

 وزنی مناسب را حفظ کنید.

 یک جوراب فشاری به پا کنید.

 در هنگام نشستن یا ایستادن بدن خود را صاف کرده و در وضعیتی مناسب قرار گیرید.

 در هنگام خواب، چند بالش در زیر پا های خود قرار دهید.

 به مقدار فراوان استراحت کنید.

 مصرف الکل، شکر و کافئین را محدود کرده یا از آن اجتناب کنید.

 در صورت مصرف سیگار، آن را ترک کنید.

دکتر آرش توفیق

فوق تخصص عروق و درمان واریس پا

نحوه پیشگیری از زود خسته شدن پاها

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار
کدام شهر کانادا برای مهاجرت بهتر است؟ این یکی از متداول ترین سوالاتی است که متقاضیان مهاجرت به کانادا می پرسند.

 

به طور کلی افراد با توجه به اهداف و علاقه مندی های خود، شهر خود را انتخاب می کنند ولی ایرانیان معمولا سه شهر مونترال، ونکوور و تورنتو را برای زندگی بعد از مهاجرت انتخاب می کنند. پاسخ این سوال به آنچه شما به دنبال آن هستید بستگی دارد. مونترال به طور متوسط ​​هزینه زندگی کمتری دارد، در حالی که ونکوور به طبیعت زیبا و آب و هوای بهتر مشهور است. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به کمک دفتر مهاجرتی اپلو در تهران به بررسی دو شهر پر طرفدار ونکوور و مونترال بپردازیم.

1. آب و هوای مونترال یا ونکوور، کدام بهتر است؟

کل کانادا که شمالی ترین کشور قاره آمریکای شمالی است ، در زمستان سرد می شود. با این حال ، آب و هوا در سراسر کشور متفاوت است. ونکوور به داشتن آب و هوای مطبوع تر معروف است ، در تابستان زیاد گرم نیست و در زمستان هم زیاد سرد نیست. اما در مونترال آب وهوا کمی متفاوت تر است، رطوبت می تواند تابستان ها را گرم و زمستان ها را بسیار سرد کند. اگر تحمل سرمای شدید در زمستان را ندارید، ونکوور انتخاب بهتری خواهد بود.

اگر عاشق ورزش در فضای باز هستید ، ونکوور بهترین شهر برای شماست. در زمستان ، یک پیست اسکی سی دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. در تابستان ، دوچرخه سواری در کوهستان و ورزش های ساحلی به وفور یافت می شود. اگر بیشتر مانند دویدن به ورزش های روزمره می پردازید ، این شهر هر ساله دارای مسابقات ماراتن و همچنین مسابقات دوچرخه سواری است. هر دو شهر دارای سالن های ورزشی مجهز نیز هستند ، اگرچه عضویت در سالن ورزشی در ونکوور گرانتر از مونترال است.

2. هزینه های زندگی در ونکوور بیشتر است یا مونترال

در بیشتر موارد ، ونکوور شهری گرانتر از مونترال برای زندگی است. ونکوور اغلب در فهرست برترین مناطق جهان برای زندگی جای دارد. ونکوور شهر بزرگی است و محله های زیادی در آن وجود دارد. آپارتمانهای داخل مرکز شهر و خارج از مرکز شهر تقریباً پنجاه درصد در ونکوور گرانتر از مونترال هستند. در سایر هزینه ها نیز مونترال ارزان تر از ونکوور برای زندگی است. قیمت لباس در مونترال تقریباً ده درصد کمتر است و رستوران ها هم معمولاً حدود پانزده درصد ارزان ترند و فعالیت های اوقات فراغت ، مانند رفتن به سینما ، حدود پنج درصد مقرون به صرفه تر است.

متوسط اجاره بها آپارتمان مبله و غیر مبله در شهر های ونکوور و مونترال در ماه می 2021

متوسط اجاره آپارتمان یک خوابه در ونکوور:

مبله : 1898 دلار غیر مبله: 1713 دلار

متوسط اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در مونترال:

مبله: 1426 دلار غیر مبله: 1192 دلار

3. زبان رسمی

مونترال در استان کبک (Quebec) است، منطقه ای در کانادا که از فرانسه به عنوان زبان غالب استفاده می کند و بیشتر افراد ساکن در این استان در مدرسه زبان فرانسه می خوانند. البته تقریبا همه افراد به زبان انگلیسی تسلط دارند و می توانند صحبت کنند ولی برخی جشن ها و رویدادها به زبان فرانسوی برگزار می شود. اگر با زبان فرانسه آن هم با لهجه کبکب مشکلی ندارید، مونترال می تواند گینه مناسبی برای زندگی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

آنژیوگرافی، آرتریوگرام و آنژیوپلاستی روش هایی هستند که برای شناسایی باریک شدن رگ ها و یا انسداد موجود در شریان های بدن و سپس درمان آنها، استفاده می شوند. این روش ها بدون در نظر گرفتن ناحیه ای که مورد بررسی قرار می گیرد، شبیه به هم هستند. لوله ی کوچکی به نام کاتتر، وارد رگ خونی بزرگ بالای پا، یا ناحیه ی کشاله ران می شود. پزشک با استفاده از تصاویر ایجاد شده با اشعه ی ایکس، کاتتر را به سوی ناحیه آسیب دیده (قلب، پا، گردن، کلیه یا آئورت) هدایت می کند. سپس او با مشاهده ی جریان مایع حاجب درون رگ های خونی از طریق اشعه ی ایکس، انسدادها و باریک شدن رگ ها را شناسایی می کند. سپس در صورت نیاز به کمک بالون آنژیوپلاستی، رگ های مسدود شده را باز نگه می دارند تا از گرفتگی آنها جلوگیری شود.

آرتریوگرام چیست؟


آرتریوگرام قلبی که کَت قلبی نیز نامیده می شود، شریان های قلب را بررسی می کند. آرتریوگرام های کاروتید، شریان های گردن منتهی به مغز را نشان می دهند. آرتریوگرام های کلیوی، خون رسانی به کلیه را بررسی می کنند. آرتریوگرام های پا، خون رسانی به نواحی پا و کشاله ران را بررسی می کنند و آرتریوگرام های آئورت، رگ های خونی اصلی قفسه سینه و شکم را تصویرسازی می کنند.

آنژیوگرافی چیست؟


آنژیوگرافی، یک روش تشخیصی است که در آن متخصص آنژیوگرافی و یا جراح قلب، تصاویر آنژیوگرافی را هم در طول رویکرد و هم پس از آن بررسی می کند، سپس براساس سابقه ی پزشکی، علائم، محل و شدت مشکل، یک برنامه ی درمانی را طراحی می کند. برخی از انسدادها و یا باریک شدگی رگ ها را می توان در حین انجام رویکرد تشخیصی به کمک روش آنژیوپلاستی ترمیم کرد. به طور کلی آنژیوگرافی یک روش کاملا بی خطر و بدون درد می‌باشد که عوارض آن کم می‌باشد.


رویکرد درمانی بالون زدن که آنژیوپلاستی نامیده می شود، اغلب در حین انجام آنژیوگرافی برای گشاد کردن و یا باز کردن ناحیه باریک شده استفاده می شود و شریان را به کمک دیواره ی شریان، باز نگه می دارد. به گفته دکتر خلیل فروزان نیا جراح قلب در تهران چنانچه میزان گرفتگی بیش از حد باشد و یا امکان ترمیم آن به کمک آنژیوپلاستی امکان پذیر نباشد، بیمار مستعد انجام عمل قلب خواهد شد.

آنژیوپلاستی

آنژیوپلاستی برای درمان مشکلات عروق، در نواحی مختلف بدن استفاده می شود. PTCA، نوعی آنژیوپلاستی است که برای درمان انسداد عروق کرونری استفاده می شود و زمانی که برای درمان دیگر شریان ها استفاده می شود PTA نامیده می شود. در این روش، بالون بسیار ریزی که در انتهای یک کاتتر (لوله) قرار گرفته است، به دقت به سمت ناحیه مسدود یا باریک شده هدایت می شود. بالون، شریان را باز می کند و رسوب های چربی را که موجب باریک شدن شریان شده اند، از بین می برد. باد کردن بالون می تواند شریان مسدود شده را باز کند و جریان خون را دوباره برقرار سازد

ادامه مطلب در سایت منبع



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

در طی سال های اخیر، در مورد روشی به نام پی آر پی زانو (PRP) یا درمان با پلاسمای غنی از پلاکت، و تأثیر مثبت آن در درمان بسیاری از آسیب ها، مطالب بسیاری نوشته شده است.

بسیاری از ورزشکاران معروف مثل تایگر وودز (گلف باز مشهور)، رافائل نادال (ستاره ی تنیس جهان) و چندین ورزشکار دیگر، به علت مشکلات مختلفی مانند پیچ خوردگی زانوها و آسیب های جدی تاندون، از تزریق پی آر پی استفاده کرده اند.

این مشکلات، معمولاً با داروها، فیزیوتراپی یا حتی جراحی نیز قابل درمان بوده است، اما ورزشکارانی که می خواهند سریعتر به میادین برگردند، PRP را ترجیح می دهند.×بستن هشدار

با وجود تبلیغات گستره در زمینه ی PRP، هنوز هم سؤالاتی درباره ی آن وجود دارد:

  • پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت چیست؟
  • نحوه عملکرد PRP چگونه است؟
  • چه مشکلاتی با PRP درمان می شوند؟
  • آیا روش درمانی پی آر پی زانو، مؤثر است؟

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) چیست؟

اگرچه بخش بزرگی از خون، که پلاسما نامیده می شود، مایع است اما حاوی اجزای کوچک جامد دیگر مانند گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها نیز هست. پلاکت ها بیشتر به دلیل اهمیت بالا در انعقاد خون شناخته می شوند و علاوه بر این، حاوی صدها پروتئین به نام فاکتورهای رشد هستند، که در بهبود آسیب دیدگی ها، تأثیر زیادی دارند.

PRP، پلاسمایی است که مقدار پلاکت آن، بیشتر از مقدار پلاکت های خون است. غلظت پلاکت و در نتیجه غلظت فاکتورهای رشد داخل پلاکت، ممکن است ۵ تا ۱۰ برابر (غنی تر) از حالت معمولی باشد.

نحوه عملکرد پی آر پی چگونه است؟

اگرچه نحوه ی عملکرد پی آر پی به طور دقیق، مشخص نیست، اما مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که افزایش غلظت فاکتور های رشد در PRP، باعث سرعت بخشیدن به روند بهبودی می شوند.

برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی، درمان محل آسیب دیده به روش PRP را به دو صورت زیر انجام می دهند:

 در روش اول، پزشک متخصص، PRP را با دقت، به محل آسیب دیده، تزریق می کند. به عنوان مثال، در درمان تاندونیت آشیل (مشکلی که معمولاً در دوندگان و تنیس بازان دیده می شود و در آن تاندون آشیل، متورم و ملتهب می شود که معمولاً با درد زیادی همراه است).

برای این بیماران، معمولاً مخلوطی از پی آر پی و بی حسی موضعی، مستقیماً به بافت ملتهب تزریق می شود. درد در ناحیه ی تزریق، ممکن است طی یک تا دو هفته ی اول، افزایش یابد و ممکن است چندین هفته طول بکشد تا بیماران تأثیر آن را احساس کنند.

 روش دوم بدین صورت است که در برخی از آسیب دیدگی ها، از پی آر پی زانو برای بهبودی بعد از جراحی استفاده می شود. به عنوان مثال ممکن است تاندون پاشنه پای یک ورزشکار، پاره شده و برای ترمیم تاندون، نیاز به جراحی باشد.

مزایای تزریق پی آر پی زانو

مطالعات تحقیقاتی بسیاری در زمینه ی اثر بخشی پی آر پی در حال بررسی است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که تزریق PRP می تواند برخی از مشکلات تاندون را بهبود ببخشد. علاوه بر این، بیشتر مقالات، تأثیر قابل توجه پی آر پی زانو در درمان آرتروز خفیف تا متوسط زانو را نشان داده است.

عواملی که می تواند روی اثربخشی درمان پی آر پی زانو تأثیر بگذارد، عبارتند از:

  • ناحیه ای که تحت درمان است.
  • سلامت کلی بیمار.
  • میزان آسیب دیدگی. آسیب دیدگی حاد (مثل زمین خوردن) یا آسیب دیدگی مزمن (آسیب دیدگی با گذشت زمان).
  • آماده سازی PRP، شامل ترکیب سلولی ماده ی تزریق شده.

 

چه آسیب‌هایی با پی آر پی درمان می‌شوند؟

به طور کلی هرگونه آسیب رباط یا تاندون که موجب پارگی کامل تاندون یا رباط نشده باشد، به طور موفقیت‌آمیزی با روش پی آر پی زانو (PRP) درمان می‌شود. برخی از آسیب ها شامل موارد زیر است که به اختصار وضیح می دهیم:

 آسیب های مزمن تاندون

 

طبق مطالعات تحقیقاتی اخیر، پی آر پی زانو در درمان آسیب دیدگی های مزمن تاندون، به خصوص بیماری تنیس البو یا آرنج تنیس بازان (آسیب دیدگی رایج تاندون قسمت بیرونی آرنج)، مؤثر است.

 

استفاده از PRP، برای درمان سایر آسیب دیدگی های مزمن تاندون، مثل التهاب مزمن آشیل یا التهاب تاندون کشکک زانو، بسیار امیدوارکننده بود.

با این وجود، نمی توان گفت که PRP، درمانی مؤثرتر از درمان مرسوم این آسیب دیدگی ها است.

 

 آسیب دیدگی های حاد رباط و عضله

 

اغلب اطلاعاتی که در زمینه ی PRP منتشر شده است، در مورد درمان آسیب دیدگی های حاد ورزشی، مانند آسیب دیدگی رباط و عضلات بوده است. PRP، برای معالجه ی ورزشکاران حرفه ای با آسیب های ورزشی رایج، مثل کشیدگی عضلات همستریگ ران و پیچ خوردگی زانو، استفاده شده است.

 

 بهبود اثر عمل جراحی

 

در سال های اخیر، PRP در انواع خاصی از جراحی، برای کمک به بهبودی بافت ها استفاده شده است. در ابتدا تصور می شد که PRP در جراحی شانه، برای ترمیم پارگی تاندون روتاتور کاف (تاندون کلاهک گرداننده)، مفید است. البته نتایج فعلی نشان داده است که استفاده از PRP در این نوع جراحی، تأثیر خاصی ندارد.

 

تحقیقات اخیر، تأثیر پی آر پی زانو را در بهبود منیسک را نشان می دهد. اما این مطالعات، هنوز در مراحل ابتدایی است. جراحی برای ترمیم پارگی رباط های زانو، به خصوص رباط صلیبی قدامی (ACL)، از جمله نواحی است که PRP روی آن انجام شده است. اما به نظر می رسد که استفاده از PRP در این ناحیه، بی فایده بوده است.

 

 آرتروز زانو

 

بیشتر تحقیقات، تأثیر پی آر پی زانو با میزان گلبول سفید پایین را در درمان آرتروز با درجه پایین تا متوسط، نشان داده است. برخی از مطالعات نشان می دهند که این نتایج، تا دو سال پایدارند. قابل ذکر است که در آرتروز های شدید این روش درمانی اثر زیادی ندارد و جایگزین تعویض مفصل زانو نیست.

 

 ترمیم شکستگی استخوان

 

برای سرعت بخشیدن به ترمیم استخوان های شکسته، از پی آر پی زانو به صورت محدود استفاده شده است. تاکنون هیچ مزیت خاصی در این زمینه مشاهده نشده است.

 

روش درمانی PRP می تواند بسیار امیدوار کننده باشد. اگرچه به نظر می رسد که PRP، در درمان برخی از آسیب دیدگی های مزمن تاندون، و درجه پایین تا متوسط آرتروز زانو، تأثیر خوبی دارد، اما جامعه ی پزشکی برای تأیید استفاده از PRP در شرایط دیگر، به شواهد علمی بیشتری نیاز دارد.

 

عوارض تزریق پی آر پی در زانو

با وجود تحقیقات کم درباره روش درمانی پی آر پی زانو، هنوز هم این روش کمترین ریسک را دارد: ممکن است درد در محل تزریق افزایش یابد، اما سایر مشکلات مثل عفونت، آسیب بافت، آسیب های عصبی و … به اندازه ی ریسک تزریق کورتیزون است.

 دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپدی

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

حمله قلبی زمانی که جریان خون به قلب مسدود شود رخ می دهد که اغلب از چربی، کلسترول و دیگر مواد ، که به صورت یک پلاک در رگ است که تغذیه قلب (عروق کرونر) مسدود میکند . جریان خون می تواند توسط آسیب یا از بین بردن بخشی از عضله قلب قطع شود. یک حمله قلبی، سکته قلبی نیز نامیده می شود، می تواند کشنده باشد، اما درمان به طور چشمگیری در طول سال ها باعث بهبود آن میشود. اگر شما فکر می کنید که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید تماس با ۱۱۵یا اورژانس پزشکی حیاتی است.

۱-درد شدید قفسه سینه که به پشت و بازو، فک و یا بالای شکم انتشار دارد.

۲-درد اغلب ماهیت فشاری دارد اما در برخی افراد احساس سوزش یا فشرده شدن قلب نیز وجود دارد.

۳-احساس تنگی نفس یا اشکال در نفس کشیدن

۴-تهوع و یا استفراغ

۵-تعریق سرد یا احساس سرما

۶-اضطراب

همه افرادی که حمله قلبی دارند علائم مشابه و یا همان شدت علائم ندارند . برخی از افراد درد خفیف دارند . دیگران درد شدید تری دارند. برخی از افراد هیچ نشانه ای ندارند، در حالی که برای دیگران، اولین نشانه ممکن است ایست ناگهانی قلبی باشد. با این حال، علائم و نشانه های شما بیشتر باشد، احتمال بیشتری برای حمله قلبی شما وجود دارد.

برخی حملات قلبی به طور ناگهانی رخ میدهند، اما بسیاری از مردم برای ساعت ها ، روزو یا از یک هفته قبل نشانه ها و علائم هشدار دهنده دارند. اولین علامت هشدار دهنده ممکن است عود درد قفسه سینه (آنژین) باشد که توسط فعالیت شروع شده و با استراحت بهبود می یابد. آنژین توسط یک کاهش موقتی جریان خون به قلب ایجاد می شود.

حمله قلبی از وضعیتی که در آن قلب شما به طور ناگهانی متوقف می شود (ایست ناگهانی قلبی ، رخ می دهد که زمانی که یک اختلال الکتریکی عمل پمپاژ قلب شما را مختل کرده و باعث می شود جریان خون به بقیه اندام های شما متوقف شود) متفاوت است. حمله قلبی می تواند باعث ارست قلبی شود، اما تنها عامل آن نیست.

 در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت در صورت داشتن علائم سکته در خانه چه کارهایی باید انجام دهید ادامه در لینک زیر:
https://drhsnajafi.com/823

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

سندروم پیریفورمیس نوعی بیماری ست که در آن، عضله پیریفورمیس، واقع در ناحیه باسن، دچار اسپاسم شده و درد ایجاد می کند. عضله پیریفورمیس، همچنین می تواند عصب سیاتیک را تحریک کرده و باعث ایجاد درد، بی حسی و گزگز در پشت ساق پا و پا گردد (شبیه درد سیاتیک).

عضله پیریفورمیس چیست؟

عضله پیریفورمیس عضله کوچکی ست که در نواحی عمیقتر باسن (پشت گلوتئوس ماکسیموس) قرار دارد. عضله پیریفورمیس از پایین ستون فقرات شروع می شود و به سطح فوقانی استخوان های فمور (استخوان ران) متصل می شود.  عملکرد این عضله کمک به چرخش مفصل ران و چرخاندن پا به سمت بیرون است

عضله پیریفورمیس به صورت مورب در بدن قرار دارد، در حالی که عصب سیاتیک، به طور عمودی در زیر آن قرار گرفته است (اگرچه در برخی افراد، این عصب ممکن است از درون عضله عبور کند).

علائم سندروم پیریفورمیس

معمولاً کسانی که به سندروم پیریفورمیس مبتلا شده اند، حساسیتی حاد در باسن و دردی مانند سیاتیک را در پشت ران، ساق پا و پا توصیف می کنند. علائم معمولی سندرم پیریفورمیس، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • وجود دردی مبهم در باسن
  • درد در پشت ران، ساق پا و پا (درد سیاتیک)
  • درد هنگام راه رفتن روی پله ها یا شیب
  • افزایش درد پس از نشستن طولانی مدت
  • کاهش دامنه حرکتی مفصل ران

علائم سندرم پیریفورمیس اغلب پس از نشستن طولانی مدت، راه رفتن یا دویدن بدتر می شود و ممکن است هنگام دراز کشیدن به پشت، بهتر شود.

تشخیص سندروم پیریفورمیس

تشخیص سندروم پیریفورمیس، بر اساس بررسی سابقه پزشکی بیمار، معاینه فیزیکی و احتمالاً آزمایشات تشخیصی ست.

سندرم پیریفورمیس اغلب تشخیصی ست که از طریق رد سایر شرایط احتمالی، که ممکن است باعث ایجاد علائم بیمار شوند، مانند فتق دیسک کمر یا اختلال عملکردی مفصل ساکروایلیاک، انجام می گیرد.

معاینه بدنی

معاینه بدنی، شامل معاینه مفصل ران و پاها ست تا مشخص گردد که آیا حرکت، باعث افزایش کمردرد یا درد اندام تحتانی می شود (درد سیاتیک) یا خیر.

به طور معمول، حرکت ران باعث ایجاد درد می شود. این معاینه همچنین سایر علل احتمالی درد سیاتیک، مانند آزمایش حساسیت موضعی و قدرت عضلانی، را شناسایی یا رد می کند.

سابقه پزشکی

سابقه پزشکی، شامل بازنگری عمیق در علائم بیمار است، از جمله موقعیت ها یا فعالیت هایی که باعث بهبود یا بدتر شدن علائم می شوند، مدت زمانی که علائم وجود دارد، اینکه علائم به تدریج شروع شده یا بعد از آسیب دیدگی بوجود آمده است و چه روش های درمانی برای بهبود آن تاکنون اتخاذ شده اند.

همچنین سابقه خانوادگی بیماری هایی مانند آرتروز در بیمار بررسی می گردد.

آزمایشات تشخیصی

با اشعه ایکس و سایر مطالعات تصویربرداری ستون فقرات، نمی توان عصب سیاتیک را در عضله پیریفرمیس تحریک کرد. با این حال، آزمایشات تشخیصی (مانند اشعه ایکس، MRI و آزمایش هدایت عصبی)، ممکن است انجام شود تا موارد دیگری را که می توانند علائمی مشابه سندرم پیریفورمیس ایجاد کنند، از بین ببرند.

تزریق داروی بیهوشی با یا بدون استروئید، ممکن است به تأیید دخیل بودن عضله پیریفورمیس در ایجاد علائم کمک کند.

منبع: https://clinicdard.com/15173/



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

کراتینین یک محصول اضافى شیمیایی در خون است که هنگام استفاده از ماهیچه ها تولید می شود. خوردن مقدار زیادی پروتئین نیز ممکن است، مقدار کمی کراتینین تولید کند.

چرا کراتینین بالا خطرناک است؟

جریان خون کراتینین را به کلیه ها، انتقال مى دهد. اما اگر کلیه ها درست کار نکنند، سطح کراتینین در خون می تواند افزایش یابد. این حالت می تواند به اورمیا Uremia، یک اختلال تهدید کننده زندگی، منجر شود. اورمیا به حالتی گفته می شود که به علت اختلال در کار کلیه مثل نارسایی کلیه یا سنگ کلیه، مواد سمی و مضر به درستی از بدن دفع نشود و با خون به بدن برگردد.

بدن نیاز به خون پاک دارد تا به بهترین نحو عمل کند. بهترین راه برای کاهش سطح کراتینین، درمان علت اصلی است. دیالیز یک درمان مشترک برای نارسایی های کلیوی است. دیالیز زمانی استفاده می شود که کلیه ها نمی توانند مواد زائد را از بدن خارج کنند.

روش های درمان کراتینین بالا

 اما شما می توانید این درمان ها را با داروهای مختلف و تغییراتى در شیوه زندگی به منظور کاهش کراتینین خود تکمیل کنید. در مورد راه هایی برای کاهش میزان کراتینین، از جمله این هشت گزینه طبیعی، با پزشک خود مشورت کنید.

تمرینات شدید را کنار بگذارید

ورزش معمولا چیز خوبى است، اما ورزش زیاد ممکن است سطح کراتینین را افزایش دهد. از آنجایی که متابولیسم عضلانی، کراتینین تولید می کند، استفاده ى بیش از حد از عضلات از طریق فعالیت های شدید ممکن است سطوح کراتینین را افزایش دهد.

مطالعات نشان می دهد که ورزش شدید به طور موقت باعث افزایش سطح کراتینین به عنوان یک پاسخ به افزایش ضعف عضلانی می شود. در مورد میزان و نوع فعالیتی که باید انجام دهید با پزشک خود صحبت کنید. سعى کنید به جاى بلند کردن وزنه هاى سنگین، یوگا انجام دهید و به جاى دویدن راه بروید.

مکمل های حاوی کراتین را مصرف نکنید

کراتین یک ترکیب طبیعی است که در کبد ساخته مى شود. کراتین به عضلات منتقل و از آن برای انرژی استفاده میشود. کراتین استفاده نشده براى انرژی، به کراتینین تبدیل مى شود.

علاوه بر فرم طبیعی آن، کراتین به عنوان یک مکمل غذایی نیز در دسترس است. برخی از ورزشکاران از این مکمل ها برای کمک به افزایش عملکرد ورزشی استفاده می کنند. درست مانند کراتین طبیعی، مکمل های حاوی این ماده نیز کراتینین تولید می کنند. هر فردى که مایل به کاهش میزان کراتینین باشد، نباید مکمل کراتین مصرف کند.

مصرف پروتئین خود را کاهش دهید

تحقیقات نشان می دهند خوردن مقدار زیادی پروتئین، میتواند حداقل به طور موقت سطح کراتینین را افزایش دهد. گوشت قرمز پخته شده به طور خاص می تواند کراتینین را تحت تاثیر قرار دهد. گرماى ناشى از پخت و پز باعث ایجاد کراتین در گوشت می شود تا کراتینین تولید شود.

افرادی که دارای رژیم غذایی با میزان بسیار بالای گوشت قرمز یا سایر منابع پروتئینی، از جمله محصولات لبنی هستند، ممکن است سطح کراتینین بالاترى نسبت به افرادی که کمتر از این غذاها مصرف مى کنند، داشته باشند. اگر زیاد گوشت قرمز مصرف میکنید، بهتر است به غذاهای بر پایه سبزیجات روى آورید.

با پزشک خود در مورد میزان مایع مصرفى خود صحبت کنید

از دست دادن آب بدن می تواند سطح کراتینین را افزایش دهد. مصرف مایعات نیز ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به بیماری کلیوی مفید باشد. با پزشک خود در مورد میزان آب و مایعات دیگرى که باید روزانه بنوشید و بهترین زمان برای نوشیدن آن ها، صحبت کنید.

مکمل های چیتوزان را امتحان کنید

چیتوزان یک مکمل غذایی است که اکثرا توسط افرادی که امید به کاهش وزن یا کلسترول را دارند، استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که چیتوزان ممکن است در کاهش میزان کراتینین در افراد مبتلا به نارسایی کلیوی موثر باشد. قبل از شروع مصرف چیتوزان یا هر مکمل غذایی دیگر، با پزشک خود صحبت کنید.

استفاده از سالویا (مریم گلى)

در چین مردم برای درمان نارسایی کلیوی از سالویا استفاده می کنند. چندین مطالعه نشان داده است که سالویا ممکن است اثر مثبت داشته باشد. اما سالویا یک هالوسینوژن است بنابراین باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد. حتی گیاهان معمولی می توانند با برخى از داروها تداخل پیدا کنند. پس بسیار مهم است که در مورد استفاده از گیاهان، با پزشک خود صحبت کنید. سایر گیاهانى که قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید عبارتند از:

  • برگ گزنه
  • بابونه
  • دارچین
  • جینسینگ
  • ریشه قاصدک

منبع: دکتر ولی پور، متخصص اورولوژی در سعادت آباد



:: برچسب‌ها: کراتین بالا ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

لوزار یا لوزارتان دارویی است که می‌تواند به تنهایی یا همراه با داروهای دیگر، فشار خون بالا را درمان کند. فشار خون بالا باعث افزایش بار کاری قلب و شریان‌ها می‌شود.

اگر این موضوع برای مدتی طولانی ادامه یابد، ممکن است قلب و شریان‌ها دیگر نتوانند به خوبی کار کنند. در نتیجه رگ‌های خونی مغز، قلب و کلیه‌ها آسیب می‌بینند و ممکن است شخص سکته کند یا دچار نارسایی قلبی یا کلیوی شود. کاهش فشار خون می‌تواند به کاهش خطر سکته و حمله قلبی کمک کند.

قرص لوزارتان برای چیست؟

قرص فشار خون لوزارتان در مواردی مانند:

_جلوگیری از تنگ شدن عروق  

_کاهش فشار خون

_جلوگیری از سکته قلبی و مغزی (کنترل فشار خون)

_همچنین برای درمان و کنترل مشکلات کلیوی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم که سابقه بالا رفتن فشار خون نیز داشته‌اند؛ از این دارو استفاده می‌شود.

روش کار لوزارتان به گونه ایست که با مسدود کردن ماده‌ ای که باعث تنگ شدن رگ‌های خونی می‌شود، از تنگ شدن رگ جلوگیری میکند. در نتیجه لوزارتان، رگ‌‌های خونی را سست می‌کند. کاهش فشار خون می‌تواند به افزایش میزان تامین خون و اکسیژنی که به قلب می‌رسد، کمک کند.

هم‌چنین برای آن دسته از بیمارانی که دچار فشار خون بالا و بزرگ‌شدن قلب هستند و خطر سکته در آن‌ها وجود دارد؛ لوزارتان تجویز می‌شود. 

لوزار از جمله داروهای مسدودکننده گیرنده آنژیوتانسین است. 

عوارض قرص لوزارتان

⛔ ممکن است نشانه‌های واکنش‌های آلرژیک مانند کهیر، خارش، قرمزی، تورم، تورم یا پوسته پوسته شدن بدون این‌که نشانه‌هایی از تب کردن، خس خس کردن، تنگی نفس، مشکل در تنفس و بلع یا صحبت کردن یا گرفتگی غیرعادی صدا یا تورم دهان، صورت، لب‌ها، زبان یا حلق وجود داشته باشد.

⛔ علائمی از مشکلات کلیوی مانند ناتوانی در دفع ادرار، تغییر در میزان دفع ادرار، مشاهده خون در ادرار یا اضافه وزن زیاد

⛔ احتمال افزایش میزان پتاسیم مثل غیر طبیعی بودن ضربان قلب، تغییر در تفکر واضح و منطقی، احساس ضعف، سرگیجه و منگی، غش، کرختی یا مور مور شدن یا تنگی نفس

⛔ بروز نشانه‌هایی از قند خون پایین مانند: سرگیجه، سر درد، خواب‌آلودگی، ضعف، لرز، تپش قلب، گیجی، گرسنگی یا تعریق

⛔ احساس سرگیجه شدید یا غش کردن

⛔ احساس درد در قفسه سینه

⛔ تورم دست‌ها یا پاها               ادامه



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

قلب انسان از چهار بخش، دو دهلیز (بخش بالایی قلب) و دو بطن (بخش پایینی قلب) تشکیل شده است. برای ورود خون به هر کدام از این 4 بخش دریچه ای وجود دارد. این دریچه‌ها از جریان خون به عقب جلوگیری می‌کنند. دریچه ‌های قلب انسان بافتی هستند که در هر انتهای دو بطن (دریچه‌های پایین قلب) قرار دارند. آن‌ها به عنوان ورودی‌های یک طرفه خون در یک طرف بطن و خروجی‌های یک طرفه خون در طرف دیگر بطن عمل می‌کنند. دریچه های نرمال سه لختی هستند، به جز دریچه میترال که دو لختی است. چهار دریچه قلب انسان شامل موارد زیر است:

  • دریچه سه لختی: بین دهلیز راست و بطن راست قرار دارد.
  • دریچه ریوی: بین بطن راست و شریان ریوی قرار دارد.
  • دریچه میترال: بین دهلیز چپ و بطن چپ قرار دارد.
  • دریچه آئورت: بین بطن چپ و آئورت قرار دارد.

دریچه تریکوسپید

دریچه تریکوسپید که بزرگ ترین دریچه قلب است، دهلیزی بطنی راست نیز نامیده می‌شود. این دریچه دهلیز راست را از بطن راست جدا می‌کند. در واقع دریچه تریکوسپید اجازه می‌دهد تا خون از دهلیز راست به بطن راست جریان یابد و از برگشت خون از بطن راست به دهلیز راست جلوگیری می‌کند. مشکلاتی که این دریچه ممکن است پیدا کند عبارتند از: انسداد دریچه، نارسایی دریچه و تنگی عضله

دریچه ریوی

دریچه ریوی، درچه‌ی سه لتی نیمه هلالی قلب است. این دریچه بطن راست را از شریان ریوی جدا می‌کند. دریچه ریوی اجازه می‌دهد تا خون از بطن راست به ریه‌ها (از طریق شریان ریوی) پمپ شود و در آنجا اکسیژن دریافت کند. این دریچه همچنین از برگشت خون از شریان ریوی به بطن راست جلوگیری می‌کند. مشکلات دریچه ریوی شامل تنگی دریچه و نارسایی دریچه است.

دریچه آئورت

دریچه آئورت به صورت معمول دریچه‌ای سه لختی است. در صورتی که به صورت مادرزادی این دریچه غیر عادی باشد، دو لختی می شود. دریچه آئورت بطن چپ را از آئورت جدا می‌کند. این دریچه اجازه می‌دهد خون از بطن چپ از طریق آئورت از قلب خارج شود و از برگشت خون از آئورت به بطن چپ جلوگیری می‌کند. مشکلات دریچه آئورت شامل نارسایی آئورت و تنگی آئورت می شود.

بیماری دریچه قلب چیست؟

دریچه‌های قلب می‌توانند چندین مشکل داشته باشند که در زیر توضیح داده ایم.

نارسایی یا نشتی دریچه قلب

این بیماری بدان معناست که دریچه کاملا بسته نمی‌شود و خون از طریق دریچه به عقب جریان می‌یابد. این امر منجر به نشت خون از دهانه بطنی به دهلیزها در مورد دریچه‌های میترال و سه لختی می‌شود و یا اینکه در مورد دریچه‌های آئورت و ریوی، به داخل بطن ها نشت می کند. این می تواند باعث شود که حفره‌ها بیش از حد کار کنند زیرا خون اضافی را که پس داده‌اند دوباره جمع می‌کنند. با گذشت زمان، این کار می‌تواند باعث تغییرات ساختاری و عملکردی در حفره‌های قلب شود. این تغییرات، از پمپاژ طبیعی خون در حفره ها جلوگیری می‌کند.

استنوز یا تنگی دریچه

 در این بیماری دریچه به درستی باز نمی‌شود. این امر پمپاژ خون از طریق دریچه تنگ شده را برای قلب دشوارتر می‌کند. قلب باید از نیروی بیشتری برای پمپاژ خون از طریق دریچه سفت (استنوتیک) استفاده کند. این امر همچنین می‌تواند باعث تغییرات ساختاری و عملکردی در حفره‌های مختلف قلب شود که این تغییرات از پمپاژ خون به طور طبیعی توسط قلب جلوگیری می‌کند.

آترزیا

 این بدان معنی است که دهانه‌ی دریچه قلب در دوران کودکی به طور طبیعی رشد نمی‌کند. در این بیماری، از عبور خون از دهلیز به بطن یا از بطن به شریان ریوی یا آئورت جلوگیری می‌شود و خون باید مسیر دیگری برای عبور پیدا کند. این بیماری معمولاً مادرزادی است و سبب نقص در دیواره‌ی دهلیزی و یا بروز نقص در دیواره‌ی بطنی می‌شود.

منبع: https://ghalbe-salamat.com/1849/



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

همانطور که از نام آن پیداست، باراسل نوعی ورزش تناسب اندام است که روی زمین انجام می شود و از ورزش باله الهام گرفته شده است. این ورزش، ترکیبی از پیلاتس، یوگا، تمرینات قدرتی و حرکات باله بوده و مانند ورزش باله، در گذشته ای نه چندان دور (در دهه 1950) ظهور کرد، زیرا باراسل تمرینی عالی برای بهبود تکنیک رقصندگان بود. بنابراین، احتمالا از ابتدای بوجود آمدن باله، یا حداقل از قرن هفدهم که تکنیک های باله پیچیده و پیچیده تر شد، وجود داشته است.

در سال 1953 بوریس کنیاسف روسی، رقصنده و استاد باله فرانسوی ، ورزش باراسل “barre au sol” (در فرانسوی به معنای باله ی زمینی) را بنیان نهاد. او مشکلی داشت: نتوانست میله بارهای باله که می بایست به دیوار متصل باشند را به موقع برای راه اندازی مدرسه باله خود در سوئیس آماده کند. بنابراین تصمیم گرفت که مجموعه ای از حرکات باله را که می توانست روی زمین اجرا شوند، کنار هم قرار دهد.

در طول سال ها این تکنیک تکامل یافت و به طور کلی در دنیای تناسب اندام بسیار محبوب شد. امروزه، تمرینات پیلاتس ، یوگا و حرکات قدرتی، همراه با حرکات های بیسیک باله، باراسل را به یک ورزش کامل بدنی تبدیل کرده است.

فواید ورزش باراسل

1-حرکات ایزومتریک در باراسل: عضلات کلیدی را تقویت می کند

انجام حرکت های باراسل که روی زمین انجام می شود، شما را مجبور میکند روی ماهیچه هایی تمرکز کنید که میخواهید تقویت شوند .مجبور نیستید میله بار باله را نگه دارید، تعادل خود را حفظ کنید یا خود را با پرش های چرخشی خسته کنید.

در ورزش باراسل، با انجام تمرینات ایزومتریک روی عضلات لاغر و ضعیف خود کار می کنید. تمرکز فقط بر روی عضلاتی است که با نیروی یکسان آنها را کشش میدهید. به این حرکات، حرکات عضلانی ایزومتریک گفته می شود.

تمرینات ایزومتریک می تواند به شما در موارد زیر کمک کند:

  • لاغری و کاهش سایز دور کمر
  • افزایش قدرت عمومی
  • کاهش فشار خون بالا


2- اصلاح وضعیت بدن در تمرینات باراسل

3-برطرف کردن استرس مفاصل


4- افزایش انعطاف پذیری

5-تقویت هسته بدن در باراسل

6-ذهنتان را باز می کند: هماهنگی

حتما عاشق ورزش کردن روی زمین می شوید زیرا هنگامی که از تحمل وزن بدن فارغ باشید، حسی را تجربه خواهید کرد که هنگام تمرین ایستاده نداشته اید! به راحتی می توانید روی تنفس خود تمرکز نمایید و در حالی که تمام بدنتان را هماهنگ کرده و انعطاف پذیری خود را افزایش می دهید، احساس آرامش بیشتری کنید.

با این حال، ورزش باراسل، به خصوص هنگام انجام تمرینات ایزومتریک، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این ورزش، تنفس عمیق برای اکسیژن رسانی موثر به عضلات بسیار مهم است.

 

متن کامل را در سایت منبع مطالعه کنید

 

 



:: برچسب‌ها: ورزش باراسل , باله , ژِیمناستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

در طراحی سایت نوبت دهی آنلاین پزشکی از سیستم نوبت دهی آنلاین به عنوان یکی از مهم ترین المان ها در جذب بیمار استفاده می شود. سایت نوبت دهی پزشکی کمک بزرگی به بیمارانی ست که موفق به ثبت نوبت دهی تلفنی نمی شوند.

طراحی سایت پزشکی چرا برای پزشکان یک امتیاز ویژه محسوب می شود؟ پاسخ ساده است. وب سایت پزشکی در واقع مطب آنلاین یک پزشک محسوب می شود که یک منشی 24 ساعته دارد!

گرچه تماس تلفنی با مطب بسیار مرسوم است، اما باید توجه داشت که گاهی:



:: برچسب‌ها: نوبت دهی آنلاین پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

روپیکسون به گروهی از داروها به نام استاتین ها تعلق دارد. این دارو میزان کلسترول و سایر لیپیدهای ساخته شده توسط بدن را تنظیم و به کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

روپیکسون نام تجاری روزوواستاتین می باشد.

عوارض کلسترول بالا

لیپیدها یا چربی ها از مواد غذایی مصرفی به طور طبیعی در بدن ساخته می شوند. آن ها به راحتی در بدن ذخیره شده و به عنوان منبع انرژی عمل می کنند. انواع چربی ها شامل کلسترول و تری گلیسیرید می باشند. اگر غلظت این چربی ها در خون بیش از حد طبیعی گردد، منجر به بیماری به نام هایپرلیپیدمی یا چربی خون بالا می شود. اگر غلظت کلسترول بالا رفته باشد، به آن هایپرکلسترولمی یا کلسترول خون بالا گفته می شود. غلظت بالای لیپیدها در خون منجر به احساس بیماری نمی شود، اما در صورت عدم درمان می تواند مشکل ایجاد کند.

در افرادی که سطح چربی بالایی دارند، ممکن است تکه های چربی کوچکی به نام آتروما ایجاد شود. با رسوب چربی اضافی به دیواره رگ های خونی، این تکه ها ایجاد می شوند. با گذشت زمان، این تکه ها می توانند رگ خونی را باریک کنند که به آن آترواسکلروز گفته می شود (سخت شدن شریان ها). آترواسکلروز جریان خون شریان را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. گاهی گرفتگی عروق می تواند در پاهای شما رخ دهد و سبب ایجاد درد شود.

کاربرد روزوواستاتین یا روپیکسون

روپیکسون به گروهی از داروها به نام استاتین ها (یا مهارکننده های HMG-CoA ردوکتاز) تعلق دارد. این دارو میزان کلسترول و سایر لیپیدهای بدن را تنظیم می کند. این کار را با جلوگیری از عملکرد آنزیمی خاص (به نام HMG-CoA ردوکتاز) که بدن شما برای تولید چربی ها نیاز دارد، انجام می دهد. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. همچنین در صورت افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، حتی اگر سطح کلسترول شما نرمال باشد، می تواند این خطر را کاهش دهد.

عوارض قرص رزوواستاتین ۱۰

برخی داروها برای افراد با شرایط خاص مناسب نمی باشند و گاهی فقط برخی داروها در صورت نیاز به مراقبت بیشتر استفاده می شوند. به این علت، قبل از شروع مصرف روپیکسون، باید اطلاعات زیر را در اختیار پزشک قرار دهید:

  • اگر باردار یا شیرده هستید یا قصد بارداری دارید.
  • اگر سابقه بیماری کبدی دارید.
  • اگر به کم کاری غده تیروئید دچار هستید.
  • اگر دچار دردهای عضلانی یا دردی غیر قابل توضیح می شوید، یا شما (یا یکی از نزدیکان شما) سابقه اختلال عضلانی داشته اید.

ادامه مقاله و دیگر عوارض رزوواستاتین 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

مشاغل پردرآمد خانگی علی الخصوص در دوران کرونا بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه مسئولیت اصلی مالی خانواده بر دوش مردان است، آگاهی از مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه لیست مشاغل پردرآمد برای آقایان که در خانه بتوانند انجام دهند و البته بعضی از آنها برای خانم‌ها نیز کاربرد دارد، معرفی خواهد شد.

لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان

 لیست مشاغل پردرآمد برای آقایان عبارتند از:

 

۱- طراح گرافیک

 

طراح گرافیک یک کار پر درآمد در منزل است که از مشاغل پردرآمد خانگی محسوب می‌شود.

وظایف اصلی شغل

طراحان گرافیک بر اساس حجم کار مشتری، به طور همزمان روی بیش از ۵ پروژه کار می کنند. آنها المان‌های موجود در طراحی‌های دیگر مانند آیکون‌ها و عکس‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و جنبه های بصری مواد بازاریابی، وب سایت ها و سایر رسانه ها را ایجاد می کنند.

۲. طراح UX از مشاغل پردرآمد خانگی

توضیحات: طراحان UX جنبه ی کاربرپسند بودن (مورد قبول بودن برای مصرف کننده) یک محصول و مارک تجاری آن را طراحی و آزمایش می کنند تا مطمئن شوند که فرآورده تولیدی برای مصرف کنندگان لذت بخش است. طراحی UX جزو مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان و خانم ها است که فرصت شغلی های بسیاری نیز برای آن وجود دارد.

۳. تدریس در YouTube

اگر در کاری تخصص دارید، این روزها رساندن استعدادها و مهارت هایتان به مرحله جهانی، آسان است.

استفاده از یوتیوب برای کسب درآمد از جمله ایده های کارآفرینی است و یک کار پر درآمد در منزل محسوب می‌شود. 

یک حساب YouTube ایجاد کنید و از طریق تولید ویدیوهای آموزشی، مهارت و تجربه خود را به دیگران بیاموزید.

کاربران یوتیوب، یا YouTubers، فیلم های آموزشی در مورد تزئین کیک، ایروبیک، یوگا، ورزش های رزمی، تعمیرات منزل، آموزش سگ، تزئینات خانگی، حالت دادن به مو و موارد دیگر را ارائه می دهند. در این روش درآمد شما براساس توانایی در جذب بیننده و تبلیغات است.

۴. مدیر رسانه‌های اجتماعی

تقریباً هر تجارت بزرگی از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای دسترسی مستقیم به مشتریان خود و بدون پرداخت هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات تلویزیونی، چاپی یا رادیویی، استفاده می کند. این حرفه از بهترین مشاغل دورکاری و در لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان و خانم ها است.

اما همه مشاغل بزرگ شخصی را برای مدیریت حساب های خود در شبکه های اجتماعی ندارند، به همین دلیل افراد بیشتری شروع به بازاریابی به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی کرده و به این کسب و کارها کمک می کنند تا از اینترنت به طور گسترده استفاده کرده و مخاطب بیشتری کسب کنند.

اگرچه داده های بسیار کمی برای چگونگی انجام این کار در خانه در دسترس است، زیرا نسبتاً یک شغل جدید محسوب می شود، اما می توان هزاران درخواست برای استخدام مدیر شبکه های اجتماعی در سایت هایی مانند CareerBuilder.com SimplyHired.com و Upwork.com یافت.

 

اگر تسلط کافی بر رسانه های اجتماعی و ارتباطات خوبی داشته باشید، حتی می توانید با مراجعه مستقیم به شرکت ها و پرسیدن درمورد اینکه آیا به کمک نیاز دارند یا خیر، کار را شروع کنید.

۵. ورود اطلاعات از مشاغل پردرآمد خانگی

طیف گسترده ای از مشاغل به کارمندانی نیاز دارند که بتوانند داده های مختلف را وارد سیستم کنند، این داده ها ممکن است برای ردیابی موجودی کالا یا حمل و نقل، ایجاد برنامه های تجاری یا اندازه گیری عملکرد یا بازده استفاده شوند. 

از آنجا که داشتن رایانه و مهارت تایپ مهمترین نیاز این شغل می باشد، بسیاری از کارمندان این بخش می توانند در خانه و بر اساس برنامه ای متناسب با زندگی خود، کار کنند.

۶. وبلاگ نویس (بلاگری)

وظایف شغلی اصلی: وبلاگ نویسان از ایده تا تحویل یک مقاله، برنامه نویسی، تحقیق و ویرایش را انجام می دهند. آنها ایده های مناسب و توصیه های موثری برای محتوای مورد نظر ارائه می دهند، همچنین برای تعریف استراتژی کاربر، با نویسندگان، طراحان و SEO همکاری می کنند. امروزه بلاگری در شبکه های اجتماعی مختلف به خصوص اینستاگرام، رونق زیادی دارد و قطعا از مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان محسوب می شود.

۷. مترجم

وظایف شغلی اصلی: مترجمان ترجمه هایی را انجام می دهند که از نظر ساختاری با قواعد زبان مقصد سازگار باشد. آنها معنای کامل زبان مبدا را به زبان مقصد منتقل می کنند و با توجه به نوع مطالب و دیدگاه خوانندگان ترجمه مفهومی را ارائه می دهند.

۸. نویسنده فنی

وظایف اصلی شغلی: نویسندگان فنی دستورالعمل های اجرایی و دفترچه های راهنما را برنامه ریزی، تولید، سازماندهی، نویسندگی و ویرایش می کنند. آنها در مورد مشخصات طراحی فنی و متون آزمایشی تحقیق، توسعه و مستند سازی می کنند و علاوه بر دفترچه های راهنمای چاپی، مستندات الکترونیکی نیز تولید می نمایند.

۹. برنامه نویس

وظایف اصلی شغلی: برنامه نویسان برای برنامه های نرم افزاری داخلی، کدنویسی و برنامه نویسی انجام می دهند. آنها کد برنامه های موجود را بر اساس نیاز، فوری رفع اشکال می کنند و پس از تکمیل نرم افزار، مرحله نهایی آموزش کاربر ها را انجام می دهند. 

از آنجایی که تعداد بسیار زیادی زبان برنامه نویسی وجود دارد، شغل برنامه نویسی نیز در سازمان ها و فیلد های مختلف کاربرد دارد. به علت تخصصی بودن این شغل، برنامه نویسی جزو مشاغل پردرآمد خانگی می باشد.

۱۰. توسعه دادن وب، از مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان

وظایف شغلی اصلی: توسعه دهندگان وب برنامه هایی می سازند که مراحل تولید یک نرم افزار را مشخص می کنند. آنها برنامه های جامعی می سازند که روند های اجرایی را آزمایش کرده و برنامه های موجود را برای مطابقت با استانداردهای امنیتی و عملکردی به روز می کنند.

۱۱. پشتیبانی فناوری اطلاعات

اگر دوست دارید به مردم کمک کنید و از رایانه ها سر در می آورید، پشتیبانی فناوری اینترنت می تواند یک حرفه مناسب برای شما باشد و از مشاغل پردرآمد خانگی است.

کارمندان پشتیبانی رایانه، ممکن است به طور مستقل یا در شرکتی مانند Apple یا Dell کار کنند. و از خانه، پشتیبانی تلفنی برای کمک به کاربران رایانه در حل مشکلات فنی خود ارائه می دهند.

 

منبع : https://dingontime.com/9822



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

آیا ورم پا خطرناک است؟

تورم پا می تواند در اثر عواملی مانند جراحی یا بارداری ایجاد شود. به طور معمول، ورم پا موقتی است و جای نگرانی نیست. با این حال، از آنجا که ممکن است ناراحت کننده و آزار دهنده باشد، شما همچنان می خواهید تدابیری را برای کاهش ورم پا در نظر بگیرید.

اگر پاهای شما متورم باشد یا با علائم دیگری همراه باشد، می تواند نشانه یک بیماری دیگر باشد. ادامه مطلب را بخوانید تا بیاموزید که چگونه می توانید ورم پا را کاهش دهید.

علائم ورم پا

برخی موارد ورم پا نیاز به مراقبت فوری دارد. در صورت مشاهده علائم زیر همراه با تورم پا، فوراً به پزشک متخصص مراجعه نمایید:

  • تورم دردناک و نامشخص پاها
  • گرما، قرمزی یا التهاب در ناحیه آسیب دیده
  • تورم همراه با تب
  • تورم پا در دوران بارداری
  • تنگی نفس
  • تورم فقط یک اندام
  • درد، فشار یا گرفتگی قفسه سینه

 

در ادامه به بیماری‌هایی که ورم پا، می‌تواند به عنوان زنگ خطر آنها تلقی شود می‌پردازیم.

 

علت ورم پا در بارداری

ورم قوزک و مچ پا تا حدودی در زمان بارداری، طبیعی است. اما ورم های ناگهانی و شدید، ممکن است نشانه پره اکلامپسی باشد که این بیماری، در هفته بیستم بارداری، سبب فشار خون بالا و تشکیل پروتئین در ادرار می شود. اگر شدت ورم شما زیاد است، یا در کنار ورم، علائم دیگری مثل سردرد، کم شدن ادرار، تهوع، سرگیجه، تغییرات بینایی و شکم درد دارید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

 

آسیب دیدگی قوزک و مچ پا

 آسیب دیدگی قوزک و مچ، می تواند سبب ورم شود. رایج ترین نوع آسیب دیدگی در این ناحیه، "پیچ خوردگی قوزک پا" است، که در آن، یک آسیب دیدگی یا قدم کج، باعث می شود تاندون هایی که قوزک پا را نگه می دارند، بیشتر از حد عادی کشیده شوند. برای کم کردن ورم، استراحت کنید تا از فشار آوردن به آن در هنگام راه رفتن، جلوگیری شود. از کمپرس یخ استفاده کنید، قوزک و مچ را با باند کشی ببندید و پا را بالاتر از سطح بدن، روی بالش یا سکو قرار دهید. اگر ورم و درد شدید با درمان های خانگی بهتر نشد، به پزشک مراجعه کنید. دکتر غلامرضا نادری، متخصص ارتوپد و فوق تخصص مچ پا، پس از بررسی کامل عللی که می‌تواند باعث ورم مچ پا و کف پا شود (/https://dr-rezanaderi.com/693 )، به این نکته اشاره می کند که ایجاد تورم در پا به مدت چند روز، اصلاً طبیعی نیست و با دیدن اولین علائم باید اقدامات لازم جهت درمان را انجام دهید. بهتر آن است که اگر سابقه بیماری خاصی دارید، با مشاهده ورم پا به پزشک خود مراجعه کنید و در صورتی که به بیماری مشخصی مبتلا نیستید، با مراجعه به پزشک ارتوپد درمان خود را پیگیری کنید تا در مراحل اولیه، مشکل رفع و درمان شود.

 

مشکلات استخوان و تاندون

 بسیاری از مشکلات استخوان و تاندون پای شما می توانند سبب ورم شوند. ولی برخلاف بیشتر مشکلات وریدی، این ورم، همراه با درد خواهد بود. این مشکلات عبارتند از: شکستگی، آرتروز و تاندونیت.

 

ورم لنفاوی

ورم لنفاوی، در بیماران سرطانی، بعد از شیمی درمانی یا برداشتن گره های لنفاوی، امری رایج است. اگر بعد از مراحل درمان سرطان، دچار ورم قوزک و مچ شده اید، با پزشک تماس بگیرید.

 

علل وریدی

التهاب وریدی دردناک رگ ها نیز می تواند به ورم مچ و همچنین درد شدید پا، منجر شوند.

 

نارسایی وریدی

ورم قوزک و مچ پا، یکی از علائم ابتدایی نارسایی وریدی (یک وضعیت پزشکی است که در آن وریدها از پمپاژ کافی برای برگرداندن خون به قلب ناتوان هستند) است. در حالت عادی، رگ ها، خون را از پایین به بالا، در یک شریان یک طرفه منتقل می کنند. زمانی که این شریان ها آسیب دیده و ضعیف شوند، خون، به پایین نشت کرده و در بافت های نرم پایین پا، مخصوصاً قوزک و مچ، انباشته می شوند.

 

عفونت پا

 ورم قوزک و مچ پا، می تواند نشانه ی عفونت باشد. افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی، یا سایر مشکلات عصبی پا، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این عفونت قرار دارد. اگر دیابت دارید، باید هر روز مچ پای خود را چک کنید تا کبودی و زخم های احتمالی را بتوانید زودتر تشخیص دهید. زیرا آسیب های عصبی باعث می شود که شما درد و سایر مشکلات مچ پا را احساس نکنید.

 

ایجاد لخته های خونی در پا

لخته های خونی موجود در شریان های پا، با بستن مسیر خون رسانی از پا به قلب، سبب ورم قوزک و مچ پا، می شوند. لخته های خونی می توانند سطحی (رگ های زیر پوست) یا عمیق (بیماری ترومبوز ورید عمقی)، باشد. لخته های عمیق، می توانند یک یا چند شریان اصلی پا را ببندند.

 

بیماری قلبی، کبدی و کلیوی

گاهی اوقات، ورم قوزک و مچ می تواند نشانه ی بیماری قلبی، کبدی یا کلیوی باشد. ورم قوزک پا در هنگام غروب، می تواند نشانه انباشتگی نمک و آب، به علت نارسایی دریچه قلب باشد. زمانی که کلیه ها درست کار نکنند، مایع اضافی در بدن انباشته می شود. بیماری کبدی می تواند در تولید کبدی پروتئین آلبومین، تأثیر بگذارد. این پروتئین از نشت خون به بافت های اطراف، جلوگیری می کند. جاذبه، مایعات را به سمت قوزک و مچ می کشاند.

 منبع



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

یکی از مهمترین مسائلی که در رابطه با زگیل تناسلی باید بدانیم این است که این ویروس می تواند پس از برداشته شدن زگیل ها به صورت غیر فعال در درون بدن باقی بماند. ممکن است، فردی که زگیل های تناسلی او درمان شده است باز هم بتواند این عفونت را به دیگران منتقل کند. کاندوم های از جنس لاتکس می تواند در کاهش خطر ابتلا به عفونت HPV کمک کنند. مزایا و تاثیرات هر کدام از روش های درمانی باید با عوارض جانبی و هزینه آن مقایسه شوند. بیمار باید در این مورد با پزشک خود مشورت کند، تا بهترین روش درمانی متناسب با خود را تشخیص دهد.

کرایو چیست؟

کرایو یکی از روش های درمان زگیل تناسلی است که در آن از هوای سرد برای منجمد کردن یا فریز زگیل استفاده می شود. معمولا تا یک هفته بعد از کرایواتراپی لازم است که شما از پماد استفاده کنید. بسته به تعداد و اندازه زگیل ها نیاز به یک تا چند جلسه درمانی است.

کرایو بهتر است یا لیزر

در مورد اینکه کرایو نسبت به روش های دیگر از قبیل لیزر و مواد شیمیایی بهتر است این است که:

  • کرایوتراپی زگیل تناسلی سریع است: یکی از مزایای این روش این است که خیلی سریع اثر میکند.
  • کرایوتراپی آسیب کمتری می زند: آسیب نسجی (بافتی)خیلی کمی وارد می کند و باعث انتشار به جاهای دیگر نمی شود. در لیزر به عنوان مثال جاهای سالم به علت تبخیر آن گرفتار می شوند اینها در کرایو وجود ندارد و سریع اثر کردن کرایو است که بخاطر آسیب مخاطی (پوستی و زیرپوستی) کمتر ایجاد می کند و اینها سریع خوب می شوند. 
  • کرایو تراپی ارزانتر است: مزیت دیگر کرایو تراپی در درمان رگیل تناسلی ارزان بودن آن است و لیرز به خاطر دنگ و فنک و وسایل آن و کلا وسیله گرانقیمت در کشور ما است ولی کرایو همان سرمادرمانی یا گاز منجمد نیتروژن است که به وفور و در اغلب مناطق در دسترس است و حرف آخر، تعرفه کرایو با توجه به وسایلی که در دسترس است و تقریباً سهل الوصول تر است و اینها و با تعرفه وزارت بهداشت که در کتاب کد کالیفرنیا انجام شده است کاملاً قابل انجام است.

 

لیزر زگیل تناسلی

پزشکان معمولا هنگامی از لیزر برای درمان زگیل های تناسلی استفاده می کنند که روش های درمانی موثر نباشند. لیزر به منظور درمان زگیل های تناسلی از بسیاری روش های درمانی دیگر گران تر است.

همچنین، نگرانی هایی نیز در ارتباط با استفاده از این روش وجود دارد. لیزر زگیل تناسلی می تواند به وسیله از بین بردن سیستم ایمنی در آن محل، خطر بازگشت زگیل ها را افزایش دهد. از بین رفتن سیستم ایمنی در آن محل امکان فعال شدن را به ویروس های غیر فعال شده می بخشد.

انجام لیزر زگیل تناسلی به مهارت و تجهیزات تخصصی نیاز دارد. برخی متخصصان بر این باورند که مهارت پزشکی که این عمل را انجام می دهد می تواند بر موفقیت جراحی تاثیر گذار باشد. افرادی که برای درمان زگیل های تناسلی خود مایل به انجام جراحی لیزر هستند باید در ارتباط با تعداد دفعاتی که پزشک این عمل را انجام داده و همچنین میزان موفقیت او در این عمل ها سوال بپرسند.

برای اطلاع بیشتر و عوارض هر یک از روش های درمان، به" سایت منبع "مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی , درمان زگیل تناسلی , کرایو ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

امروزه این سوال ذهن خیلی از افراد را درگیر کرده است که کدام دستگاه لیزر بهتر است؟ شما به عنوان متقاضی لیزر موهای زائد باید حتما در مورد دستگاه و کمپانی سازنده دستگاه تحقیق کنید، زیرا دستگاه های تولید کننده طول موج الکساندرایت بسیارند، این دستگاه ها از ۵-۶ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار امریکا قیمت دارند و قطعا کارایی آنها با هم یکسان نیست.

 تفاوت دستگاه لیزر الکس و سیستم نوری IPL چیست؟

سیستم های نوری (IPL) به هیچ عنوان عملکرد لیزر الکساندرایت را ندارد و فقط نوعی پرتو تقویت شده هستند که به اشتباه به آنها لیزر هم می گویند. معمولا در سیستم های نوری بر روی سطح بدن از ژل استفاده می گردد.

راستی دقت کنید که دستگاه E light هم از خانواده ی سیستم های نوری است.

در دستگاه های لیزر پرتوان مثل: الکس و دایود عمدتا از ژل استفاده نمی شود. در اکثر دستگاه های لیزر از ژل استفاده نمی شود.

لیزر موهای زائد برای پوست تیره

دستگاه جنتل مکس پرو مجهز به لیزر اندیگ میباشد که با طول موج ۱۰۶۴مناسب برای پوست ها و نواحی تیره است، در نتیجه با حداکثر ایمنی کار برای شما انجام می شود. استفاده از لیزر الکساندرایت برای پوست های تیره و نواحی تیره بدن منجر به عدم جوابدهی خواهد شد، البته اگر با درجات بالا استفاده شود که قطعا سوختگی به دنبال خواهد داشت. لیزر اندی یگ برای این نواحی طراحی شده و می توان با حداکثر توان به حذف موهای این ناحیه اقدام کرد.

 

آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟

خوب به طور قطع باید بگویم نهههه. هیچ لیزری حتی برند آمریکایی آن برای رفع موهای زائد کرکی مناسب نیست. اگر برای این نواحی از لیزر استفاده کنید، کاملا نتیجه ی عکس خواهد داشت. یعنی تمام موهای کرکی شما، ضخیم و سیاه می شوند مخصوصا در نواحی صورت و بازو!

بنابراین قبل از لیزر موهای زائد، توسط پزشک متخصص معاینه شوید تا نوع موهای شما به درستی تشخیص داده شود.

چرا نمی توان پوست های برنزه به وسیله آفتاب یا سولاریوم را لیزر کرد؟

مگر لیزر Nd;Yag مخصوص پوست های سبزه و برنزه نمی باشد؟ پس از برنزه شدن به وسیله آفتاب و یا سولاریوم آنچه که به ظاهر هم زیبا و جذاب است، مولکول های دی ان ای آسیب دیده هستند که خودشان را از بین می برند تا سرطانی نشوند.

از سوی دیگر پس از برنزه شدن با روش های فوق، پوست به شدت خشک و آسیب پذیر است به همین دلیل تاباندن اشعه لیزر بر روی پوست خشک و آسیب دیده منطقی نمی باشد.

به همین دلیل است که از پس از حمام آفتاب و یا سولاریوم تا چندین ماه اجازه انجام لیزر موهای زائد را نخواهید داشت. اما پوست هایی که ذاتا (مادرزادی) سبزه و برنزه هستند بله به سادگی می توان با استفاده از لیزر اِندی یَگ آنها را لیزر نمود. پیش از شروع لیزر و مشاوره با پزشک، تعیین می گردد که کدام نواحی بدن شما با لیزر الکساندرایت و کدام نواحی با لیزر اندی یگ لیزر صورت بگیرد.

علت متفاوت بودن قیمت لیزر الکساندرایت

در حال حاضر در سیستم های درمانی ایران از برندهای آسیای شرقی ( چین و کره و…) تا برندهای اروپایی (ایتالیایی) و نیز برندهای امریکایی لیزر “الکساندرایت” موجود می باشد. به همین دلیل با توجه به نوع دستگاه و کشور سازنده آن قیمت ها متفاوت است.

صرفا استفاده از یک دستگاه خوب نمی تواند ضامن جوابگویی و یا عدم عارضه برای شما باشد. اگر دستگاه جنتل مکس پرو با تنظیمات صحیح استفاده نشود، می تواند سبب سوختگی پوست شود.

 لوازم مصرفی یکی از مولفه هایی است که در قیمت لیزر موهای زائد موثر می باشد.

لوازم مصرفی شامل چند بخش می شود. بخش لوازم مصرفی اختصاصی لیزر که به طور مثال شامل لنزها، گاز مصرفی و… می باشد. با توجه به وضعیت دلار، قیمت لوازم مصرفی، طی سال ۹۷ تا  ۹۸ تقریبا سه برابر شده است. جالب تر اینکه تفاوت قیمت لوازم اصل دستگاه با لوازم مصرفی فیک و چینی گاهی بین ۵ تا ۱۰ برابر است.

یکی از لوازم پرمصرف دستگاه های کندلا window می باشد. این لایه آخرین لایه ای است که اشعه لیزر از آن عبور می کند. window جز لوازم پرمصرف محسوب می شود چرا که به علت ایجاد آلودگی های غیر قابل شست و شو، باید تعویض شود.

منبع: https://drmajidzadeh.com/178/



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

ورزش کیک بوکسینگ و کاردیو کیک بوکسینگ (هوازی)، یک روش عالی برای سوزاندان کالری، تقویت مقاومت بدن و فشار آوردن به عضلات هسته ی بدن است. با وجود این که این ورزش ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما بعد از یاد گرفتن حرکت های پایه، شما به راحتی قادر به بالا بردن سطح تمرینات خود خواهید بود. در این مقاله به صورت تصویری حرکات کیک بوکسینگ را به شما معرفی می کنیم.

انواع حرکات کیک بوکسینگ

با وجود اینکه یک ورزشکار حرفه ای، مثل یک سمفونی دقیق از حرکات جسمانی به نظر می رسد، در واقع کیک بوکسینگ تنها از چند حرکت تشکیل شده است.

ضربه ها

ضربه ها ساده ترین گروه حرکات کیک بوکسینگ هستند. ضربه های مجاز در این ورزش، بستگی به سبک های کیک بوکسینگ دارند. روش های متفاوتی برای ضربه زدن به حریف وجود دارد:

• جب- ساده ترین نوع ضربه در کیک بوکسینگ است. این ضربه توسط دست جلوتر، به سر یا بدن حریف حمله می کند.

• کراس- این ضربه معمولاً بعد از جب، با زاویه به حریف وارد می شود.

• آپرکات- این مشت، از پایین، رو به بالا، به چانه ی حریف حمله می کند.

• هوک- این ضربه، توسط بازو با زاویه 90 درجه، با چرخش بدن، از بغل به حریف حمله می کند.

• مشت چکشی- این مشت، برای ضربه زدن به حریف از وزن بدن کمک می گیرد. و متشکل از حرکت های نیمه چرخشی، و عمودی است.

• آرنج- در این ضربه، به جای مشت از آرنج کمک گرفته می شود و بسیار قدرتمند است.

• زانو- معمولاً از پایین به بالا، یا با زاویه، به حریف وارد می شود.

لگدها

لگد در کیک بوکسینگ یک راه برای خنثی کردن حریف است.

• لگد از جلو- این ضربه، لگد پایه شما بوده، و به وسیله ی پاشنه ی پا، صورت و سینه ی حریف را هدف قرار می دهد.

• لگد از بغل- این لگد به حریف از بغل ضربه زده و با بلند کردن زانو شروع می شود.

• لگد از پشت- این لگد، از پشت شروع به حرکت می کند.

• لگد هلالی- با یک حرکت برشی، با بالا، یا پنجه ی پا، به حریف ضربه می زند.

• لگد چرخشی- این لگد، از پشت شروع شده، و با چرخش پهلو رو به جلو، ادامه می یابد.

حرکات دفاعی

تقریباً تمام ورزشکاران حرفه ای بر این باورند که بازی دفاعی، یکی از مهمترین اصول موفقیت است. این حرکت های دفاعی، از آسیب دیدن شما جلوگیری کرده، و حرکات تهاجمی شما را تکمیل می کند.

• دفع- در این حرکت، شما با استفاده از دست، ضربه ی حریف را در میانه ی راه، منحرف کرده، و مسیر حرکت آن را تغییر می دهید.

• جاخالی- اگر قرار باشد یک حرکت دفاعی یاد بگیرید، جاخالی بهترین گزینه است، که در آن با چرخاندن بدن در زمان مناسب، ضربه ی حریف از کنار شما رد می شود.

• گارد- اگر شما راست-دست هستید، پای چپ، جلو، و پای راست، کمی عقب تر قرار می گیرند. زانوهای شما نرم و آماده ی حرکت، و هسته ی بدن شما، آماده ی عکس العمل است. دست ها به حالت آماده باش، رو به روی گونه های شما قرار دارند. البته سبک های متفاوت، گاردهای متفاوتی دارند.

برای آشنایی حرکات بیشتر کیک بوکسینگ روی لینک زیر کلیک کنید:

 http://espinclub.ir/18108/



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

 

درصد گرفتگی رگ قلب چطور مشخص می شود؟

 

رگ های قلب به طور طبیعی دیواره های داخلی صافی داشته و جریان خون را به آسانی از خود عبور می دهند. اگر دیواره های رگ قلب با پلاک های چربی، کلسیم و ضایعات دیگر پر شوند، گرفتگی عروق قلب اتفاق می افتد. اینکه چه روش درمانی برای درمان این بیماری مناسب است، بستگی به درصد گرفتگی رگ قلب دارد. در این مقاله توضیح می دهیم که میزان گرفتگی عروق با چه روش هایی تخمین زده می شود و چه روش درمانی مناسب هر میزان گرفتگی است.

نوار قلب یا الکترو کاردیوگرام (ECG):

 در این آزمایش، پیام های الکتریکی در هنگام انتشار به سرتاسر قلب ثبت می شوند. نوار قلب اغلب سکته های قلبی گذشته یا در حال رخداد را بیان می کند.

اکوی قلب:

در اکوی قلب یا اکو کاردیوگرام با استفاده از امواج صوتی، تصاویری از قلب به دست می آید. اکوی قلبی در تشخیص عملکرد مناسب هر ناحیه ای از قلب به پزشک کمک می کند. بخش هایی از قلب که حرکات ضعیف تری دارند امکان دارد در اثر بروز یک حمله قلبی یا عدم دریافت مقادیر کافی اکسیژن دچار آسیب شده باشند. این عارضه می تواند نشانه ای از بیماری شریان های کرونری یا دیگر مشکلات قلبی باشد.

 

تست استرس یا تست ورزش:

یکی از روش های تشخیص درصد گرفتگی رگ قلب تست ورزش است. در صورتی که علائم و نشانه ها اغلب در حین ورزش و فعالیت بروز دهند، پزشک از بیمار خواهد خواست تا در حین انجام آزمایش نوار قلب بر روی یک تردمیل یا دوچرخه ثابت ورزش کند. گاهی اوقات، آزمایش اکوی قلب نیز در حین فعالیت انجام می شود که با نام تست استرس اکو شناخته می شود. در برخی موارد، به جای ورزش کردن از دارو های محرک قلبی استفاده می شود.

 

اسکن هسته ای قلب

تست اسکن هسته ای قلب شبیه به تست استرس ورزش بوده اما آزمایش تصویر برداری نیز به نوار قلب اضافه می شود.

در این آزمایش، یک رنگ مخصوص به جریان خون وارد شده و با استفاده از دوربین های مخصوص نواحی دریافت کننده جریان خون ناکافی مشخص می شوند.

تست استرس هسته ای جریان خون رونده به قلب را در هنگام استراحت و فعالیت سنجش می کند.

آنژیوگرافی قلب

پزشک در حین کاتتر گذاری قلب، یک کاتتر را به آرامی به شریان یا ورید کشاله ران، گردن یا بازو وارد کرده و تا به قلب هدایت می کند.

تصویر برداری اشعه ایکس برای هدایت کاتتر به محل مناسب خود استفاده می شود.

گاهی اوقات، رنگ مخصوصی نیز از طریق کاتتر به جریان خون وارد می شود تا به نمایان شدن بهتر عروق خونی و تعیین درصد گرفتگی رگ قلب کمک کند.

در صورت ابتلا به انسداد های نیازمند درمان، یک بالون از طریق کاتتر به محل انسداد فرستاده شده و با متورم شدن خود در آن محل مسیر جریان خون را باز می کند.

اغلب، یک لوله تور مانند به نام استنت نیز در محل انسداد جایگذاری می شود تا رگ را باز نگه دارد.

 

سی تی اسکن قلب:

سی تی اسکن قلب می تواند در مشاهده رسوبات کلسیم موجود در شریان ها به پزشک کمک کند.

این آزمایش درصد گرفتگی رگ قلب را مشخص کرده و در صورتی که مقادیر قابل توجهی از کلسیم در عروق خونی وجود داشته باشد، تشخیص بیماری شریان های کرونری برای بیمار تایید می شود.

 

سی تی آنژیوگرافی کرونری:

در این آزمایش یک رنگ مخصوص از طریق خط وریدی به بیمار داده شده و با استفاده از سی تی اسکن تصاویر دقیقی از شریان های قلبی ارائه می شود.

روش درمانی گرفتگی رگ قلب با شدت های مختلف

پس از انجام آزمایشات لازم برای تعیین درصد گرفتگی رگ قلب، پزشک روش درمانی مناسب را به بیمار پیشنهاد می دهد.

در موارد خفیف تا متوسط گرفتگی عروق، از درمان های دارویی و در موارد شدید از روش های باز کردن عروق قلب مانند آنژیو پلاستی و استنت گذاری و عمل باز قلب استفاده می شود.

درمان گرفتگی خفیف رگهای قلب با تغییر سبک زندگی

داشتن یک سبک زندگی سالم برای رفع پلاک های شریانی و درمان عروق های مسدود شده قلب ضروری است.

وقتی پزشک تشخیص دهد که درصد گرفتگی رگ قلب پایین است، دستورالعمل هایی به بیمار می دهد که در زندگی روزانه خود رعایت کند تا گرفتگی مختصر رگ ها از بین برود.

از جمله عادت های مناسب در سبک زندگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

اکثر افراد مبتلا به افتادگی دریچه میترال هیچ نشانه ای ندارند. یک موقعیت استرس زا، مانند زایمان، تغییر شغل یا بیماری ویروسی، می تواند باعث ایجاد علامت شود که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1.  ضربان قلب نامنظم یا تپش قلب، به خصوص در حالی که به سمت چپ دراز کشیده باشید.
  2.  درد قفسه سینه تیز یا فشار آورنده، که از چند ثانیه تا چند ساعت باقی می ماند و معمولا به ایسکمی میوکارد مربوط نمی شود (یعنی حمله قلبی تهدید کننده نیست).
  3.  خستگی و ضعف. حتی پس از تمرین سبک
  4.  سرگیجه
  5.  سیاهی رفتن چشم.  هنگام بلند شدن از صندلی یا تخت
  6.  تنگی نفس
  7.  سطح انرژی پایین، اغلب به علت سندرم خستگی مزمن، تشخیص داده می شود.

علل افتادگی دریچه میترال

برای اکثر افراد، علت پرولاپس دریچه میترال ناشناخته استبعضی از افراد ممکن است شرایط را به ارث ببرند، به خصوص آنهایی که به اختلالات بافت همبند مانند سندرم مارفان مبتلا هستند.

سندرم مارفان یک اختلال ارثی بافت همبند است که باعث ایجاد اندام هایی با طول غیر طبیعی ، مفاصل شل و آنوریسم در آئورت، شریان اصلی قلب، می شود.

بسیاری از افراد مبتلا به افتادگی دریچه میترال دیس اتونومیا، عدم تعادل سیستم عصبی اتونومیک، دارند. اتونوم بخشی از سیستم عصبی است که کنترل عملکرد  غیر ارادی بدن مانند تنفس و ضربان قلب را بر عهده دارد. این حالت ممکن است منجر به ایجاد علائم زیادی شود که معمولا جدی نیستند.

غذاهای مفید برای افتادگی دریچه میترال

رژیم غذایی می تواند علائم افتادگی دریچه میترال مانند درد قفسه سینه، تپش قلب و خستگی را به میزان قابل توجهی کاهش یا تشدید کند. رژیم غذایی همچنین می تواند از بروز عوارض قلبی و سایر مشکلات سلامتی با شل شدن دریچه قلب جلوگیری کند. رژیم غذایی برای افراد مبتلا به افتادگی دریچه میترال شامل غذاهایی است که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متنوع هستند. منیزیم و ویتامین B6 تاثیر زیادی در جلوگیری و بهبود پرولاپس دریچه میترال دارند. از جمله غذاهای مفید برای دریچه میترال عبارتند از:

  • غذاهای ذریایی
  • میوه هایی مانند آووکادو، موز، انجیر
  • غلات کامل
  • حبوبات
  • سبزیجات
  • آجیل ها

اجتناب از غذاهایی که برای دریچه میترال ضرر دارند

باید درک کنید که موارد خاصی باعث بدتر شدن بیماری قلبی می شوند. برای بهبود بیماری خود حتما از غذاهای زیر دوری کنید:

  • قهوه
  • شکلات
  • نوشابه های گاز دار
  • شیرینیجات
  • فست فود ها

جهت اطلاعات بیشتر درباره ی افتادگی دریچه میترال به این سایت مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: دریچه میترال ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

دلایل زیادی برای احساس خارش در شب وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

هورمون‌ها 

ترشح برخی از مواد خاص همچنین در طول ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است و در شب، شما سیتوکین های بیشتری ترشح می کنید ، که التهاب را افزایش می دهد. در نتیجه، تولید کورتیکواستروئیدها –هورمون هایی که التهاب را کاهش می دهند – کند می شود. همین امر می‌تواند علت خارش بدن در شب باشد.

علاوه بر این عوامل، پوست شما در شب آب بیشتری از دست می دهد. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، در طول ماه های خشک زمستان، پوست خشک شده احساس خارش می کند.

 تمرکز بیشتر هنگام خارش بدن در شب

هنگامی که در طول روز، پوست احساس خارش می کند، کار کردن و انجام سایر فعالیت ها، فکر شما را از این احساس آزاردهنده منحرف می کنند. به هنگام شب، ذهن کمتر دچار حواس پرتی می شود، که این امر ممکن است باعث شود، شما احساس خارش شدیدتری داشته باشید.

درمان گیاهی خارش بدن در شب

اگر اضطراب پوست شما را تحریک می کند، تکنیک هایی مانند مدیتیشن، یوگا یا آرامش عضلانی پیش رونده را امتحان کنید تا ذهن شما آرام شود.

خاریدن بدن در شب

همچنین شما می توانید برای درمان خارش پوست در شب ، با یک روان درمانگر (CBT) ملاقات کنید. این برنامه به شما کمک می کند برخی از افکار مضر و اعمالی که اضطراب شما را تشدید می کنند، از بین بروند.

شما می توانید این درمان ها را نیز امتحان کنید:

 



:: برچسب‌ها: خارش بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد