نوشته شده توسط : همیار

بیماری دیسک کمر یکی از بیماری های شایع مردم می باشد که ممکن است به آن دچار شوند. بعضی از اوقات هم فرد به بیماری دیسک کمر پیشرفته مبتلا می شود.

دیسک چیست؟

 همانطوری که می دانید ستون فقرات از مهره های متعددی تشکیل شده است تعداد این مهره ها در ناحیه گردن 5 عدد، در ناحیه پشت 12 عدد و در ناحیه کمر هم 5 عدد می باشد.

مابین مهره ها قطعاتی به نام دیسک وجود دارد و این دیسک از مواد و متریالی ساخته شده که ضمن اینکه حرکت بین مهره ها را ممکن می سازد اجازه می دهد که فشارها هم دفع شود یا به قولی یک شک ابزورور باشد.

علت ابتلا به بیماری دیسک چیست؟

هرچه فشار بیشتری روی ستون فقرات بیاید ستون فقرات کمری به تدریج دچار مشکل و بیماری می شوند. بیماری دیسک کمری ناشی از علل متفاوتی است که باعث ایجاد فشار روی ستوت فقرات شده است. 

یعنی اینکه به جز مسائل ژنتیکی، مسائل نژادی، شغل فرد، ضربه هایی که در طول زندگی به ستون فقرات فرد وارد می شود، مسائل دیگری مثل وزن، مثل جنس، مصرف سیگار و بیماری های متعدد ممکن است که همه شان باعث شوند که ستون فقرات دچار بیماری دیسک بین مهره ای شود.

چه زمانی فرد به دیسک کمر پیشرفته مبتلا می شود؟

بعضی مواقع این دیسک بین مهره ای بیرون زدگی پیدا می کند یا به قولی بیماری پیدا می کند، ولی این بیماری خفیف است و علایم کمی دارد اما در برخی اوقات بیماری دیسک کمری یک بیماری پیشرفته می شود. این حالت چه موقعی ایجاد می شود؟

ابتلا به بیماری دیسک کمر پیشرفته زمانی ایجاد می شود که دیسک کمری چندین مهره دیگر نیز بیرون زدگی پیدا کنند. موقعی که یک دیسک کمری پاره می شود و از جای خودش بیرون زده می شود؛ باعث صدمه به نخاع و ریشه های اطرافش می شود و این اتفاق نه تنها باعث ایجاد درد می شود، بلکه فرد را هم از نظر حرکتی دچار مشکل می کند.

این عبارت برای مواقع دیگر هم به کار می رود. در بعضی مواقع زمانی است که بیماری دیسک کمری در یک فرد موجب می شود که عمل جراحی برای فرد تجویز شود و بعضی وقت ها پس از جراحی، عود کردن دیسک کمری مزدی بر علت می شود؛ که در این موارد هم می گویند فرد دچار دیسک کمر پیشرفته شده است.

پس بیماری دیسک کمری پیشرفته همان بیماری دیسک کمری است که باعث علایم عصبی در فرد می شود و یا اینکه تعداد زیادی از دیسک ها درگیر می شود و معمولا این دیسک ها نیاز به جراحی دارند و خیلی وقت ها مجبور می کند جراح را که اعمال جراحی بزرگتری را برایشان انجام دهند.

پیشگیری از ابتلا به دیسک کمر پیشرفته

ورزش هایی که در سایت مان گذاشتیم، کاهش وزن، جلوگیری از تدخین و سیگار کشیدن، ضربه نزدن به ستون فقرات و رعایت بهداشت ستون فقرات باعث می شود که این مشکلات برای فرد وجود نیاید.

  

درمان بیماری دیسک کمر پیشرفته و ادامه مطلب در سایت منبع: https://drabdolhoseinpour.com



:: برچسب‌ها: دیسک کمر , دیسک کمر پیشرفته , دیسک ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1400 | نظرات ()