نوشته شده توسط : همیار

تاکی کاردی نوعی آریتمی است که ضربان قلب شما بیش از حد طبیعی باشد. ضربان قلب سالم در حالت استراحت برای بیشتر بزرگسالان بین ۶۰ تا ۹۰ ضربان در دقیقه است (bpm) اما معمولاً ضربان قلب بزرگسالان مبتلا به تاکی کاردی در حالت استراحت بیشتر از ۱۰۰ bpm است.

مواردی که باید در مورد علت ایجاد انواع مختلف تاکی کاردی و اینکه چه زمانی این بیماری خطرناک تلقی می شود، بدانید در این جا آورده شده است.
تاکی کاردی چیست؟

تاکی کاردی انواع مختلفی دارد که براساس منشا آنها در قلب دسته بندی می شوند. برخی از آنها خطری برای سلامتی شما محسوب نمی شوند در حالیکه برخی دیگر باید به دقت تحت نظر قرار گیرند. این موارد شامل موارد زیر است:
۱ -تاکی کاردی سینوسی

این نوع تاکی کاردی، یک افزایش طبیعی در ضربان قلب است که ممکن است هنگام ورزش ، ترس یا اضطراب اتفاق بیفتد. منشا آن از گره سینوآتریال قلب است که معمولاً به عنوان ضربان ساز طبیعی قلب شناخته می شود. تاکی کاردی سینوسی معمولاً خطرناک تلقی نمی شود زیرا قلب شما هنوز به درستی می تپد.
۲- تاکی کاردی فوق بطنی

تاکی کاردی فوق بطنی، در محفظه های فوقانی قلب رخ می دهد. این بیماری، شایع ترین نوع تاکی کاردی در کودکان است و همچنین در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد. برخی از افراد هیچ علامتی را تجربه نمی کنند، اما در موارد شدید، ممکن است از هوش بروید و به ندرت ممکن است دچار ایست قلبی شوید.
۳- فیبریلاسیون دهلیزی

متداول ترین نوع تاکی کاردی است و زمانی اتفاق می افتد که تکانه های الکتریکی نامنظم در محفظه های فوقانی قلب (دهلیزها) منجر به انقباضات سریع و غیر هماهنگ شود. یک مورد از هر ۷ مورد سکته مغزی با فیبریلاسیون دهلیزی همراه است که باعث ایجاد ناتوانی شدیدتر در اثر سکته مغزی می شود.

- تاکی کاردی بطنی

در محفظه های تحتانی قلب رخ می دهد. این نوع تاکی کاردی، خطرناک است: کتابخانه ملی پزشکی آن را به عنوان “علت اصلی مرگ قلبی ناگهانی” طبقه بندی می کند. سالانه ۳۰۰۰۰۰ مرگ در ایالات متحده به این نوع تاکی کاردی نسبت داده می شود.

۵- فیبریلاسیون بطنی

فرایند مشابهی در محفظه های تحتانی است، جایی که بطن ها به جای پمپاژ خون لازم به بدن، مرتعش می شوند. جدی ترین شکل تاکی کاردی یا فیبریلاسیون بطنی یک فوریت پزشکی است که می تواند منجر به ایست قلبی ناگهانی می شود.

چه کسی در معرض خطر تاکی کاردی قرار دارد؟

برای دریافت ادامه مطلب روی اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: ضربان بالای قلب ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

درد قفسه سینه می‌تواند شدید یا خفیف باشد ولی همیشه نشانه حمله قلبی نیست. دلایل بسیار زیادی پشت این مشکل پنهان است. با این حال، توصیه می‌شود که در این شرایط به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا شما را برای احتمال وجود بیماری‌های قلبی یا هر مشکل پزشکی دیگر معاینه کند. زمانی که مشخص شد مشکلی که باعث درد قفسه سینه شده‌است، مشکل قلبی نیست، می‌توانید از درمان خانگی درد قفسه سینه برای دردتان استفاده کنید. در ادامه می‌توانید تعدادی از بهترین توصیه‌های خانگی را برای درد قلب بخوانید.

#خیلی سریع روی تخت زانو بزنید

اگر دچار درد قفسه سینه شدید بدون اینکه وقت را تلف کنید روی تخت زانو بزنید. مطمئن شوید که سرتان به سمت زمین بوده و نشیمنگاهتان بالا است و روی زمین نیست. این کار به شما کمک می‌کند تا به‌طور خودکار گازها از معده و شکم شما خارج شوند.

#مایعات داغ بنوشید

گازهایی که در معده شما تولید می‌شوند می‌توانند دلیل درد قفسه سینه باشند. در این شرایط، آب گرم یا نوشیدنی‌هایی مثل چای بنوشید. مایعات داغ با خارج‌کردن گازها از بدن، درد را کاهش می‌دهند.

#از کیسه یخ استفاده کنید

اگر درد قفسه سینه شما به‌خاطر گرفتگی عضلات است می‌توانید یک کیسه یخ روی آن بگذارید. شما به‌راحتی می‌توانید یک کیسه یخ درست کنید. کافی است چند تکه یخ را بردارید و آن‌ها در یک پارچه بپیچید. این کیسه یخ را به‌مدت 10 تا 20 دقیقه روی قفسه سینه خود بگذارید. این کار را دو بار یا سه بار در روز انجام دهید. تورم بعد از دو یا سه روز کاهش پیدا می‌کند.

#شیر را همراه یا سیر بنوشید

 حدود پنج تا هفت حبه سیر خردشده را در یک لیوان شیر بریزید. شیر را بجوشانید و بنوشید. تکه‌های سیر خرد شده را بجوید. این کار باعث می‌شود درد قفسه سینه کم شود.

#شیر را همراه با زردچوبه بنوشید

 

مصرف شیر همراه با زردچوبه یکی از بهترین توصیه‌های خانگی برای کاهش درد قفسه سینه است. یک فنجان شیر داغ را با یک قاشق چایخوری زرچوبه مخلوط کنید و بنوشید. برای این‌که طعم بهتری پیدا کند می‌توانید کمی فلفل سیاه و عسل به آن اضافه کنید.

#آسپیرین مصرف کنید

آسپیرین به‌خاطر قدرتی که دارد می‌تواند که خیلی سریع درد قفسه سینه را کاهش دهد. این قرص را همراه با آب بخورید. این روش یکی از ساده‌ترین توصیه‌های خانگی برای آرام‌کردن سریع درد است.

#جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت‌های بسیار زیادی دارد. یکی از خاصیت‌های آن، کاهش درد قفسه سینه است. یک فنجان آب داغ را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید. این مخلوط کمک می‌کند تا اسیدیته از بدن شما آزاد شود و در نهایت درد قفسه سینه کم شود.

#سرکه سیب مصرف کنید

سرکه سیب سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و از تولید گاز در معده جلوگیری می‌کند که در نتیجه باعث می‌شود شما از درد قفسه سینه رها می‌شوید. اگر می‌خواهید نتیجه خیلی خوبی بگیرید، می‌توانید دو قاشق چایخوری سرکه سیب مصرف کنید.

جهت اطلاعات بیشتر درمورد درمان خانگی درد قفسه سینه و قلب درد می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

زخم های آفتی یک مشکل شایع و دردناک است. آفتهای خوش خیم کوچک (قطر کمتر از 1 سانتی متر) و کم عمق هستند. زخم های آفتی که همراه با علائم یووئیت ، زخم های دستگاه تناسلی ، التهاب ملتحمه ، آرتروز ، تب یا آدنوپاتی ایجاد می شوند ، می توانند نشانگر یک حالت جدی باشند. عدم شفافیت در مورد علت زخم های آفتی منجر به درمان هایی شده است که عمدتاً تجربی هستند. این روش های درمانی شامل آنتی بیوتیک ها، ضدالتهاب ها، تعدیل کننده سیستم ایمنی، داروهای بیهوشی و داروهای جایگزین گیاهی است.

درمان آفت های دهان را می توان به پنج دسته تقسیم کرد: آنتی بیوتیک، داروهای ضد التهاب، تعدیل سیستم ایمنی، داروهای رفععلائم و داروهای جایگزین. عدم پیش بینی اثربخشی یک درمان خاص ، رمز و راز پیرامون علت بیماری را نشان می دهد.

دارو

دز دارو

مورد مصرف

قرص تتراسایکلین, 250 mg

1 کپسول در 180 میلی‌لیتر آب حل شود به مدت 4-5 روز، 4 بار در روز

تصادفی و کیس های مطالعاتی

شربت تتراسایکلین, 250 mg در 5 mL

5 میلی‌لیتر 4 بار در روز برای 4-5 روز

همانند مورد فوق

قرص ماینوسایکلین, 100 mg

1 کپسول در 180 میلی‌لیتر آب حل شود به مدت 4-5 روز، 2 بار در روز

همانند مورد فوق

تریامسینولون 0.1% in Orabase

روی زخم خشک 2-4 بار در روز تا زمانی که زخم بهبود یابد

تصادفی و مواردی که درد کم شده است

دکزامتازون elixir, 0.5 mg در 5 mL

5 میلی‌لیتر هر 12 ساعت

همانند مورد فوق

ثالیدوماید

200 میلی‌گرم، 1 تا 2 بار در روز برای 3-8 هفته.

نکته: در زمان بارداری مصرف کنترل شود

فقط در بیمارانی که والد HIV  دارند

پماد Amlexanox 5%

روی زخم خشک 2-4 بار در روز استعمال شود

تصادفی و مواردی که علائم کم شده است و بهبود مشاهده میشود

لیدوکائین چسبی, 2%

در صورت نیاز روی زخم استعمال شود

فقط برای کاهش درد مقطعی

Vitamin C, 500 mg

یک قرص، 4 بار در روز

بدون تحقیق

Vitamin B complex

یک قرص، 4 بار در روز

بدون تحقیق

ای لایسین, 500 mg

یک قرص، 1-3 بار در روز

فقط در زمینه زگیل مطالعه شده

دکتر سمانه شیرانی، متخصص پاتولوژی دهان



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

در هر شغلی که فعالیت می ­کنید، شرکت شما برای رشد و پیشرفت به نیروی انسانی نیاز دارد. کارمندان و پرسنل سازمان، بزرگترین دارایی یک شرکت محسوب می­شوند و به عنوان یک مدیر بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که ساعات کاری کارمندان شما به شکل مناسبی استفاده می ­شود. یک مدیر باید زمان حضور و غیاب کارمندان در سازمان را به طور موثر مدیریت ­کند تا موجب افزایش بهره­ وری کارکنان و در نهایت عملکرد بهتر سازمان گردد.

اهمیت مدیریت حضور و غیاب نیروی انسانی

امروزه مدیریت حضور و غیاب نیروی انسانی سازمان یک فعالیت مهم برای مشاغل محسوب می­شود و اطلاعات مهمی را برای سازمان فراهم می­کند. پیگیری حضور و غیاب کارکنان موضوع مهمی برای مدیریت بهینه عملکرد آن‌هاست، زیرا به چندین فعالیت مرتبط با منابع انسانی مانند ساعات عملکرد کارکنان، حقوق و دستمزد، انگیزش منابع انسانی و غیره ارتباط پیدا می­کند.

بدون وجود سامانه حضور و غیاب در سازمان، پیگیری و نظارت بر حضور پرسنل برای بخش منابع انسانی دشوار خواهد بود و این عدم نظارت موجب از بین رفتن عملکرد مناسب در سازمان می­شود. به عنوان مثال آمارها نشان می­دهد 80 درصد از کارکنان در شغل خود دست به سرقت زمان می­زنند. سیستم نظارت بر حضور کارکنان کمک می­کند تا اطمینان حاصل شود کلیه کارمندان وظایف خود را به خوبی انجام می­دهند.

به هر حال در هر سازمانی تعداد معدودی از کارمندان هستند که دیر به سر کار می­روند و تمایل به ترک زودتر از موعد محل کار دارند. وجود نرم افزار حضور و غیاب کارکنان به بخش منابع انسانی کمک می­کند تا ساعات کاری مفید افراد مختلف مشخص شود.

معایب سیستم حضور و غیاب سنتی

 

این امکان وجود ندارد که یک سرپرست بر ساعات کاری کل کارمندان خود نظارت داشته باشد. به هر حال یک سرپرست وظایف مختلفی در سازمان دارد و این موضوع موجب می­شود نتواند کل زمانش را برای نظارت بر کارکنان بگذارد. حتی اگر یک سرپرست بتواند بر زمان کاری کل کارکنان نظارت داشته باشد در نهایت تبدیل به یک مدیر دیکتاتور و مستبد برای آن‌ها می­شود که این موضوع مشکلات و مسائل دیگری در زمینه ارتباط با کارکنان و عملکرد مطلوب نیروی انسانی به وجود می­آورد.

به خاطر رفع این مشکلات برخی سازمان­ها از دستگاه حضور و غیاب سنتی استفاده می­کنند اما این موضوع هم مسائل خاص خود را به همراه دارد. به عنوان مثال این احتمال وجود دارد که کارکنان به جای هم در دفتر کاری حضوری بزنند و می­تواند زمینه ­ساز رفتارهای نابهنجاری در سازمان شود. سیستم سنتی حضور و غیاب موجب می­شود هر زمان که کارکنان تاخیر در ورود دارند با ارسال پیام یا تماسی با همکار خود تقاضای حاضری زدن داشته باشند. همچنین کارکنان یا افراد دیگر به علت مشکلات شخصی می­توانند اطلاعات حضور دیگران را به راحتی تغییر دهند.

شیوه سنتی حضور و غیاب بر کارایی و روحیه کارکنان نیز تأثیر می­گذارد. پر کردن ساعات کاری روزها یا هفته ­ها و شرح دقیق آن­ها و گذاشتن زمان زیاد برای پر کردن فرم ­های کاغذی بخشی از تمرکز کارکنان در کار را می­گیرد. همچنین کارکنان نگرانی ­هایی در مورد دستکاری اطلاعات و عدم دقت مناسب در محاسبه زمان و پرداخت درست حقوق خود دارند.

مزایای استفاده از سامانه حضور و غیاب آنلاین

نظارت بر حضور افراد در شرکت و وجود اطلاعات درست در زمینه مدیریت زمان کارکنان بسیار مهم است. استفاده از اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین دینگ می­تواند باعث صرفه جویی در زمان کارکنان و مدیران و کاهش خطاهای انسانی در هنگام محاسبه میزان حضور و غیاب نیروی انسانی ­گردد. استفاده از سامانه حضور و غیاب به دلایل زیر موجب بهبود عملکرد و کارایی کارکنان سازمان می­شود.

رضایت و افزایش بهره وری کارمندان

 

اگر کارکنان سازمان رضایت و انگیزه داشته باشند، بیشتر و بهتر کار می­کنند؛ در نتیجه پیشرفت چشمگیری در بهره ­وری سازمان رخ خواهد داد. سامانه حضور و غیاب آنلاین، با شفافیتی که در سازمان ایجاد میکند به افزایش رضایت کارکنان سازمان کمک می­کند. کارمندان با روحیه بهتری به انجام وظایف خود می­پردازند، زیرا سامانه حضور غیاب زمان و میزان حضور و درنتیجه محاسبه پرداخت دقیق را برای کارکنان تضمین می­کند.

نظارت و مدیریت حضور به صورت سنتی می­تواند یک امر وقت گیر و پر زحمت باشد. بررسی فرم­های کاغذی، برنامه­ریزی دستی، مجوز مرخصی و اضافه کار و ایجاد لیست حقوق و دستمزد به صورت سنتی وقت زیادی از پرسنل سازمان میگیرد. حذف کارهای زائد و زمان­بر کارکنان با سامانه حضور و غیاب آنلاین موجب ارتقای رضایت کارکنان و افزایش بهره وری آنان می­گردد.

کاهش خطاها و صرفه جویی در هزینه

 

انسان­ها مستعد خطا کردن هستند؛ حتی اگر دستگاه­ های محاسباتی را نیز در اختیار داشته باشند، همیشه این احتمال وجود دارد که در هنگام ثبت زمان حضوری کارمند اشتباهی صورت گیرد. سیستم حضور و غیاب آنلاین یک روش مدرن الکترونیکی و رایانه­ای برای نگهداری و ارائه صحیح سوابق کارمندان است. سوابق کارکنان با اطلاعات مناسب در هر زمانی برای مدیران در دسترس است. این امر موجب می­شود بسیاری از هزینه­ های حسابداری سازمان کاهش پیدا کند و مدیران بتوانند با توجه به اطلاعات صحیح، به­ هنگام و در دسترس، بهترین تصمیمات را برای سازمان، سیاست­ها و فرآیندهای آن در نظر بگیرند. مدیران فقط با چند کلیک، می­توانند گزارش­ های دقیقی را در مورد ساعات کار، غیبت، اضافه کاری و گزارش خلاصه ماهانه کارکنان دریافت کنند.

تقویت امنیت و توجه به حقوق کارکنان

 

افزایش تعداد افرادی که به اطلاعات کارمندان دسترسی دارند، شانس بیشتری برای دستکاری و تحریف اطلاعات به وجود می­آورد. اگر از نرم افزار حضور و غیاب آنلاین استفاده می­کنید، دیگر نگرانی درباره امنیت اطلاعات کارمندان خود ندارید. به عنوان مثال سیستم ­های بیومتریک بسیار مطمئن و ایمن هستند؛ به‌خصوص برای سازمان­هایی که امنیت یکی از دغدغه های اصلی سازمان محسوب می­شود اما سامانه حضور و غیاب آنلاین بهترین روش برای محافظت از اطلاعات افراد و اجرای عدالت برای کارکنان سازمان است.

طبق سیاست­های شغلی، هر کارمند حق داشتن تعطیلات، مرخصی و دریافت اضافه کار دارد. وظیفه کارفرمایان این است که اطمینان حاصل کنند که کارکنان آنها از استراحت کافی برخوردار می شوند تا با استرس و فشار کاری کمتری به انجام وظایف خود بپردازند؛ سامانه حضور و غیاب آنلاین شرایط مطلوبی برای توجه به این امر فراهم می­کند. همچنین کارکنان می­توانند انتقادات و پیشنهادات خود در زمینه حقوق شغلی را بسیار راحت و از طریق این سامانه انتقال دهند و در مورد وظایف و عملکرد خود، بازخورد دریافت کنند.

جمع بندی و نتیجه گیری

از گذشته تا امروز سازمان­ها به دنبال ابزارها و فناوری­هایی بوده­اند که از طریق آن بتوانند کارکنان خود را بهتر مدیریت کنند و شرایطی را در سازمان خود ایجاد نمایند تا کارمندان کارایی بالاتری از خود نشان دهند. استفاده از سامانه حضور و غیاب آنلاین بسیاری از سازمان‌ها را قادر ساخته است تا حضور کارکنان را دقیق­تر و بهینه ­تر مشاهده کنند و موجب تمرکز بهتر کارکنان در فعالیت­های شغلی دیگر شده است. هر سازمان می­تواند سامانه­ مدیریت حضور و غیاب خود را متناسب با ماهیت کار، خط­مشی­ و نیازهای خود انتخاب کند.

مشاهده در سایت منبع

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()