نوشته شده توسط : همیار

همه‌گیری COVID-19 تغییرات گسترده‌ای، از جمله تعطیلی موقت برخی مدارس، و همچنین سالن‌های ورزشی، سالن‌ها، رستوران‌ها و سایر مشاغل را در پی داشته است. علاوه بر این، بسیاری از مردم به مشاغل خانگی روی آورده اند. این تغییرات بسیاری از فاکتورهای سلامتی، از جمله نحوه استفاده از پاها را تحت تأثیر قرار می دهد. و این می تواند شماری از مشکلات پزشکی را بدنبال داشته باشد.

کرونا چگونه، بیماری های مربوط به پا را تشدید میکند؟

حرکت از کار یا مدرسه به ماندن در خانه تبدیل شده و این باعث شده تا افراد بیشتری مانند زمانی که هر روز از خانه خارج می شدند، کفش نپوشند. اکنون آن ها بیشتر وقت خود را با پای برهنه یا با جوراب می گذرانند. با اینکه راه رفتن بدون کفش ممکن است در کوتاه مدت حس خوبی داشته باشد، اما عدم حمایت قوس و پا می تواند خطر ابتلا به بیماری های پا، از جمله موارد زیر را افزایش دهد:

1_ التهاب فاشیای کف پا

التهاب کف پا که یکی از شایع ترین علل درد پاشنه پا است، التهاب نوار ضخیمی از بافت واقع در کف پا است که استخوان پاشنه را به انگشتان پا متصل می کند. التهاب فاشیای کف پا عموماً باعث درد تیرکشنده می شود که معمولاً با اولین قدم ها در صبح رخ می دهد.

2_ متاتارسالژی


متاتارسالژی زمانی روی می دهد که گردی پا دردناک و ملتهب می شود. علائم این حالت شامل درد تیز، دردناک یا سوزشی در ناحیه ی گردی پا، و دردی است که با ایستادن، دویدن، راه رفتن یا خم کردن پا بدتر می شود.

 

3_ التهاب تاندون آشیل


التهاب تاندون آشیل، آسیب ناشی از استفاده بیش از حد نوار بافتی است که عضلات ساق پا را در پشت ساق پا به استخوان پاشنه متصل می کند. به گفته ی دکتر نادری متخصص ارتوپد، درد همراه با التهاب تاندون آشیل معمولاً بدنبال دویدن یا سایر فعالیت‌های ورزشی به صورت درد خفیفی در پشت ساق یا بالای پاشنه آغاز می‌شود.


تاندونیت یا التهاب یا تحریک تاندون نیز ممکن است در پای شما رخ دهد. این شرایط ممکن است ناشی از جبران بیش از حد یا اصلاح سایر وضعیت ها باشد و بصورت دردی مبهم همراه با حساسیت به لمس و تورم خفیف توصیف می شود. منبع 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()