نوشته شده توسط : همیار

اگر می خواهید از داشتن یک زندگی طولانی و فعال لذت ببرید، باید سلامت قلب خود را حفظ نمایید. هر فعالیتی که شامل حرکات فیزیکی و سوزاندن انرژی باشد، از پیاده روی روزانه گرفته تا دوچرخه سواری برای رفتن به محل کار، برای قلب شما مفید است. نشانه های سالم بودن قلب را یاد بگیرید و سعی کنید برای حفظ قدرت و سلامت قلب، به داشتن تغذیه درست و ورزش کردن ادامه دهید.

7 روش فوق العاده برای تقویت قلب

بیماری های قلبی، عامل شماره 1 مرگ و میر در سراسر جهان هستند و غالبا با تغییر شیوه زندگی و مدیریت عوامل خطر، قابل پیشگیری می باشند. در ادامه، به معرفی هفت روش مناسب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی می پردازیم:

تحرک داشته باشید

قلب، یک ماهیچه است و مانند هر ماهیچه دیگری در بدن، برای تقویت شدن به ورزش نیاز دارد. به گفته دکتر حسین دباغیان متخصص قلب و عروق ، اولین قدم برای انجام یک فعالیت مناسب، این است که ضربان قلب مناسب خود را تعیین نمایید، سپس فعالیتی را بیابید که از آن لذت می برید و می توانید در دراز مدت آن را ادامه دهید.

سیگار را ترک کنید

ترک سیگار سخت است؛ اما همانطور که می دانید، یکی از بزرگترین و مهم ترین دلایل ترک دخانیات، ارتباط آن ها با بیماری های قلبی می باشد.

وزنتان را در محدوده سالم نگه دارید

کاهش وزن، چیزی فراتر از داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کردن می باشد. این مورد، یک سفر شخصی برای یافتن آن چیزی است که برایتان مفید بوده و دوست می دارید. برای کاهش وزن طولانی مدت، این نکات را بخوانید و با خود بیاندیشید که آیا می توان به آن ها پایبند بود یا خیر.

غذاهایی بخورید که برای قلب مفید است

ماهی سالمون و گوآکامولی، مملو از چربی های سالم بوده و برای قلب مفید هستند. در مهمانی بعدی، سعی کنید از ماهی سالمون پر شده با سبزیجات استفاده نمایید. گوآکامولی نیز می تواند یک پیش غذای عالی و مفید برای قلب باشد. یا می توانید ماهی سالمون را به سادگی سرخ نمایید.

شکلات را فراموش نکنید

شکلات به سلامت قلب کمک می کند، اما فقط باید در حد اعتدال مصرف شود. الکل و کاکائو (یک عنصر اصلی شکلات)، دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند کلسترول خوب را افزایش، و کلسترول بد را کاهش دهند. این مواد عمل لخته شدن خون را بهبود می بخشند.

منبع: https://topbarg.com/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D9%82%D9%84%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AF/



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

آیا فکر می‌کنید هر بار که کاندوم می‌خرید، صندوقدار مغازه درباره شما قضاوت ذهنی می‌کند؟ دلیل این امر این است که افراد در زمان خرید کاندوم، بر خلاف زمانی که لباس می‌خرند، واکنش متفاوتی از خود نشان می‌دهند. خرید کاندوم از مغازه می‌تواند خجالت‌آور باشد. به همین دلیل است که افراد هنگام خرید، از به زبان آوردن نام "کاندوم" شرم دارند و به دنبال یه نام رسمی و علمی می گردند. اما اگر احساس می‌کنید هر بار که کاندوم می‌خرید صندوقدار درباره شما قضاوت ذهنی می‌کند، زیاد روی این موضوع متمرکز نشوید. در این مقاله در مورد خجالت در هنگام خرید کاندوم و راهکارهای خرید راحت تر صحبت می کنیم.

اما چرا ما در زمان خرید کاندوم خجالت می‌کشیم؟

کاندوم‌ها با آمار فروش سالانه 450 میلیونی در ایالات متحده، به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند اما کمتر در مورد آن‌ها صحبت می‌شود. چرا ما در زمان خرید کاندوم خجالت‌زده می‌شویم؟ چندین دلیل برای این موضوع وجود دارد.

  1. رابطه جنسی را مایه ننگ دانستن

خرید کاندوم به معنی تقاضای رابطه جنسی است و بسیاری افراد با ابراز این نیاز راحت نیستند. فرهنگ رابطه جننسی در جوامع مدرن و غیر مدرن همچنان به‌نوعی ننگ تبدیل می‌شود که این موضوع را القاء می‌کند که چه چیزهایی در بیان احساسات جنسی شما قابل‌قبول بوده و چه چیزهایی غیرقابل‌قبول هستند. اما، آموزش هایی که امروزه در دسترس پدر مادر ها برای انتقال به فرزندان وجود دارد، به شکستن این مانع و ایجاد گفتگوهای معنادارتری درباره بخش جنسی زندگی انسان کمک کرده است.

 به صورت کلی، باید بدانید که انسان های اطراف شما هر فکری که در مورد شما در هنگام خرید کاندوم می کنند، مشکل خودشان است و شما هیچ کار نادرستی انجام نمی دهید، بلکه کار بسیار سالم و درستی نیز انجام می دهید. سعی کنید با این پیش زمینه ذهنی، به خجالت خود هنگام خرید کاندوم غلبه کنید.

  1.  فقدان آموزش جنسی

نکاتی که در مدرسه به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود، نقش مهمی در ایجاد نگرش آنها نسبت به رابطه جنسی و نحوه رشد جنسیتی آنها دارد. نبود آموزش جنسی برای کودکان و نوجوانان یک مشکل است زیرا همه افراد به‌نوعی درباره سلامت جنسی سؤالاتی دارند که باید به آنها به درستی پاسخ داده شود.

اسم های دیگر کاندوم برای خرید از داروخانه چیست؟

خجالتی که پشت خرید کاندوم وجود دارد، واقعی است اما بهانه‌ای برای داشتن رابطه جنسی محافظت نشده نیست. مادامی که شما به‌درستی عمل می‌کنید، طرز تفکر دیگران اهمیتی ندارد (رابطه جنسی ایمن خجالت‌آور نیست). با وجود فرصت‌های بیشتر برای خرید سریع و ارزان کاندوم، ایمن بودن آن بسیار باارزش است. هیچ نام علمی یا رسمی برای کاندوم وجود ندارد؛ با این حال، بعضی از افراد از آوردن نام کاندوم خودداری کرده و فقط نام برند را به زبان می آورند. برای مثال از فروشندگان در داروخانه درخواست کدکس، کاپوت و یا گود لایف می کنند.

منبع: نام علمی کاندوم در داروخانه چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

انجام اکوکاردیوگرافی یا همان اکوی قلب، ممکن است برای برخی افراد قبل از قرار گرفتن تحت عمل های جراحی ضروری باشد. لزوم انجام این آزمایش آن است که پزشک مطمئن شود عمل جراحی برای فرد بی خطر است.

در اکوکاردیوگرافی از امواج صوتی (اولتراسوند) برای گرفتن تصاویر متحرک از قلب استفاده می شود. با اکوکاردیوگرافی قلب، در صورتی که مشکلی در رابطه با پمپاژ خون وجود داشته باشد، تشخیص داده می شود. این مشکلات می تواند فرد را در معرض حمله قلبی و یا نارسایی قلبی قرار دهد. اکوکاردیوگرافی می تواند مشکلاتی که ممکن است در دریچه های قلب وجود داشته باشد را نیز نشان دهد.

این آزمایش، راهی قابل اطمینان برای بررسی نحوه عملکرد قلب است. در صورتی که پزشک مختصص به وجود یک بیماری قلبی مشکوک شود، انجام این آزمایش می تواند سودمند باشد ولی اگر علائم مشخصی در ارتباط با بیماری های قلبی وجود نداشته باشد، انجام آن معمولاً ضروری نیست.

تست اکو برای کسانی که علائم بیماری ندارند ضروری نیست

علائم بیماری های قلبی می تواند مواردی از جمله تنگی نفس، درد قفسه سینه، تپش قلب، تورم مچ پا، خستگی شدید و یا مواردی که پزشک ممکن است هنگام معاینه فیزیکی قلب پیدا کند، مانند سوفل قلب (صدا های غیر معمول قلب) باشد.

به گفت دکتر حسین دباغیان متخصص قلب و عروق، افرادی که علائمی از بیماری قلبی ندارند، به ندرت ممکن است با مشکلاتی در رابطه با پمپاژ خون مواجه شوند. اگر سابقه ی بیماری قلبی و یا علائم آن وجود نداشته باشد، معمولاً نیازی به انجام این آزمایش نیست. چرا که احتمالاً مشکلی که بتواند بر روند جراحی تأثیر بگذارد، بروز پیدا نمی کند.

انجام اکوکاردیوگرافی استاندارد می تواند هزینه زیادی داشته باشد. اگر پزشک، پس از آن، آزمایشی به نام TEE را نیز تجویز کند، هزینه آن می تواند به مراتب بیشتر شود. حتی در صورت داشتن بیمه نیز ممکن است پرداخت نیمی از هزینه لازم باشد.

در چه صورت، قبل از عمل جراحی اکوکاردیوگرافی لازم است؟

  • وجود یک بیماری قلبی مهم، از جمله نارسایی قلبی کنترل نشده، ضربان قلب نامنظم (آریتمی) و یا بیماری های مربوط به دریچه های قلب
  • داشتن علائم بیماری های قلبی مانند درد قفسه سینه یا تنگی نفس
  • احساس خستگی و یا تنگی نفس زود هنگام
  • رادیوگرافی یا الکتروکاردیوگرافی غیرطبیعی قفسه سینه که به وجود یکی از مشکلات قلبی اشاره می کند

 

در این موارد، پزشک می تواند از اکو قلب برای بررسی میزان خطرات بیماری های قلبی استفاده کند. با توجه به نتایج این آزمایش، ممکن است پزشک عمل جراحی را تغییر دهد و یا به تعویق بیندازد.

آزمایش های لازم بعد از اکوکاردیوگرافی

به دنبال اکوکاردیوگرافی، انجام آزمایش های دیگری نیز ممکن است لازم باشد. اگر اکوکاردیوگرافی به طور استاندارد انجام شود، بسیار ایمن و دقیق است. در این آزمایش از اشعه استفاده نمی شود و عوارض جانبی نیز ندارد. در برخی موارد، یافته های اکوکاردیوگرافی ممکن است لزوم انجام آزمایش های دیگری را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قلب ایجاد کند. در صورتی که مشکلاتی وجود داشته باشد، معمولا بهتر است قبل از عمل های جراحی این مشکلات برطرف شوند.

آزمایش های بعدی ممکن است شامل آزمایش TEE، استرس اکو و یا آنژیوگرافی عروق کرونر باشد. همه ی این آزمایشات، عوارض احتمالی وخطراتی دارند. نتیجه ی اکوکاردیوگرافی، می تواند لزوم هر یک از این خطرات را تعیین کند.

منبع: https://eghtesadafarin.com/academy-of-specialized-economic-articles/health-economics-education/33955/



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

اداره ی یک کسب و کار، فارغ از اندازه ی آن می تواند زمانبر و پر هزینه باشد. شما به طور همزمان، مدیریت پروژه ها و کارمندان مختلف را به عهده دارید، که هر کدام نیاز به هزینه و تجربه دارد. در کنار فعالیت های روزمره ی مدیریتی، نظارت بر تمام ابعاد یک کسب و کار می تواند به امری پر دردسر و پیچیده تبدیل شود. همچنین در این بین، بعضی از امور به اجبار مورد چشم پوشی قرار خواهند گرفت، اطلاعات در بین داده ها و پرونده های متعدد گم می شوند و بازبینی یا اثبات آنها در این هرج و مرج تقریباً غیر ممکن است.

راهکاری که ما به مدیران کسب و کار پیشنهاد می کنیم، استفاده از نرم افزارهای مفید برای بخش های مختلف کار است که علاوه بر صرفه جویی در زمان، درصد خطای انسانی را کاهش می دهند. در این مطلب، 4 نرم افزار فوق العاده برای کسب و کارها را معرفی می کنیم.

 نرم افزارها چه کمکی به مدیریت کسب و کارها می کنند؟

دلایل متعددی برای استفاده از نرم افزارهای مدیریت کسب و کار وجود دارد، اما قبل از آنکه این دلایل را بررسی کنیم، ابتدا ماهیت این نرم افزارها را برای شما توضیح خواهیم داد. نرم افزارهای مدیریت کسب و کار، به نرم افزارهایی گفته می شود که به طور تخصصی به منظور کمک به فرآیند مدیریت داخلی یک شرکت طراحی شده اند.

هدف اصلی چنین نرم افزارهایی کمک به سهولت فعالیت های روزانه، اتومات کردن برخی از فعالیت ها و ارتقاء سطح کیفی فعالیت های کسب و کار شما می باشد. برخی از صاحبان کسب و کار، برای شروع استفاده از این نرم افزارها از گروه خدمات مجازی کمک می گیرند. در حال حاضر، انواع مختلفی از نرم افزارهای مدیریت کسب و کار برای انتخاب وجود دارند. مثل: چت، مدیریت امور، خدمات مشتریان و ساعت کاری.

چه کسانی باید از نرم افزارهای مدیریت کسب و کار استفاده کنند؟

کارمندان

مهارت، جدیت و علاقه به کار تنها تا جایی کیفیت فعالیت کارمندان شما را بالا می برد. اگر می خواهید کارمندان شرکت شما نقش خود را به درستی اجرا کنند، باید ابزار مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهید. نرم افزارهای مدیریت کسب و کار می توانند به کارمندان شما در اجرای فعالیت های اداری کمک کرده و سرعت کار را بالا ببرند.

 این نرم افزارها وظایف روزمره مثل محاسبات را انجام داده و به کارمند اجازه می دهد تا انرژی و فکر خود را برای امور جدی نگه دارد. کم شدن بار فعالیت های تکراری و روزمره از ذهن کارمندان، به آنها کمک می کند تا با همکارانشان تبادل بیشتری داشته و فعالیت های اصلی خود را منظم تر انجام دهند. در نتیجه، بازدهی کل شرکت بالا می رود.

کارفرما

نرم افزارهای مدیریت کسب و کار تنها برای استفاده ی کارمندان طراحی نشده است و کارفرمایان هم می توانند از مزایای متعدد آن بهره مند شوند. یک نرم افزار مدیریت امور می تواند از زمان و انرژی مورد نیاز برای یک نظارت ساده به فعالیت کارمندان به طرز چشمگیری کم کند. نرم افزار ساعت کاری به شما اجازه می دهد تا از شرایط حضور و غیاب، مرخصی یا اضافه کاری کارمندان به راحتی مطلع شوید. همچنین، چنین نرم افزاری به شما در برنامه ریزی برای محاسبه ی حقوق کارمندانتان کمک می کند.

نرم افزار ترلو (Trello) برای مدیریت پروژه

یکی از اولین نرم افزارهایی که برای ارتقاء کیفیت فرآیند کسب و کار خود نیاز خواهید داشت، نرم افزار مدیریت پروژه می باشد. نرم افزارهای مدیریت امور، همان طور که از اسمشان مشخص است به نرم افزارهایی گفته می شود که به شما اجازه ی مدیریت امور مختلف را می دهند. شما در چنین نرم افزاری می توانید این موارد را تعریف کنید: اهداف، فعالیت های روزانه، گروه بندی فعالیت ها، ضرب العجل و ... به طور خلاصه، چنین نرم افزاری برای مرتب کردن فعالیت های متعدد فردی و گروهی بسیار ضروری بوده و بازده هر فعالیتی را بالا خواهد برد.

در حال حاضر در میان نرم افزارهای متعدد مدیریت امور، نرم افزار ترلو بهترین گزینه است. کار با ترلو بسیار ساده است، این نرم افزار مانند یک تخته اعلانات دیجیتال می باشد که شما اطلاعات امور، پرونده ها و نکات مربوطه را به سادگی چسباندن یک کارت روی تخته ی اعلانات، به آن اضافه می کنید. سپس می توانید نکات و اطلاعات اضافه شده را در یک لیست مرتب کنید و در ادامه با هر بار مراجعه در یک چشم به هم زدن، اطلاعات مورد نیازتان را در جدولی منظم پیدا کرده، یا آنها را به روز رسانی کنید. داشتن چنین جدولی کارمندان شما را بیش از پیش موظف می کند که وظایف خود را به درستی انجام دهند. زیرا هر کارمند با مراجعه به چنین جدول منظمی به وضوح وظایف مربوط به خود را خواهد دید.

نرم افزار اسلک (Slack) برای برقراری ارتباط

هیچ نرم افزاری مثل اسلک بدرد فعالیت های ارتباطی بین کارمندان شرکت نمی خورد! از این نرم افزار می توانید برای ارسال پیغام، فایل یا چت گروهی استفاده کنید. علاوه بر این، اسلک دارای افزونه های (نرم افزارهای دیگر که به این نرم افزار اضافه می شوند) متعددی مثل جی میل، گوگر درایو، زوم و ... می باشد. همچنین، افزونه هایی برای بالا بردن کیفیت کار گروهی مثل نرم افزار دونات در دسترس شما خواهد بود، که به شما اجازه می دهد تا به طور خصوصی با هر یک از همکارانتان مکالمه داشته باشید و ارتباطی صمیمانه تر در محیط کار شکل بگیرد.

کار با این نرم افزار خوش ساخت بسیار راحت است و برای استفاده از آن، هیچ نیازی به اطلاعات فنی ندارید. در این نرم افزار شما می توانید برای هر پروژه یک کانال ویژه در نظر بگیرید و گروه های دو تا چند نفره از کارمندان در فضای مجازی بسازید. شما می توانید به هر یک از کامندانتان پیغام خصوصی دهید. همچنین، در صورتی که کسب و کار کوچکی دارید، این نرم افزار دارای حالت استفاده ی رایگان نیز می باشد.

منبع: ۴ نرم افزار مفید برای بهبود فرآیند مدیریت کسب و کار

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()