نوشته شده توسط : همیار

راه درمان واریس پا چیست؟

در صورتی که بیمار هیچ گونه علائم یا ناراحتی نداشته و ظاهر وریدهای واریسی سبب آزردگی خاطر او نمی شود، ممکن است به درمان نیازی نباشد.

با این حال، در صورت وجود علائم، درمان می تواند برای کاهش درد یا ناراحتی و همچنین درمان عوارضی مانند زخم پا، تغییر رنگ پوست یا تورم نیاز باشد.

علاوه بر آن، برخی بیماران درمان را با اهداف زیبایی انجام می دهند تا از ظاهر نامطلوب وریدهای واریسی رهایی یابند.

1- جراحی واریس

در صورتی که رگ های واریسی بزرگ باشند، ممکن است برای برداشتن آن ها به جراحی نیاز باشد. این کار معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

در اکثر موارد، بیمار می تواند در همان روز به خانه مرخص شود. در صورتی که جراحی بر روی هر دو پا صورت گرفته باشد احتمال دارد به یک شب بستری در بیمارستان نیاز باشد.

درمان های لیزری اغلب برای از بین بردن وریدهای کوچک تر و همچنین وریدهای عنکبوتی انجام می شوند. در این روش، لیزری قوی بر رگ های واریسی تابانده شده و آن ها را به تدریج محو می کند.

2- برش و بستن

یکی دیگر از روش های درمان واریس پا روش برش و بستن رگ واریسی است.

در این روش، دو برش ایجاد می شوند. اولین برش بر روی کشاله ران بیمار و بالای ورید مورد نظر و دومین برش بر روی قسمت پایینی پا و در نزدیکی مچ یا زانو ایجاد می شود.

قسمت بالایی ورید مورد نظر بسته می شود. یک سیم نازک و منعطف از قسمت پایینی سیاهرگ به درون آن هدایت می شود که در هنگام بیرون کشیده شدن، سیاهرگ را نیز به همراه خود بیرون می آورد.

این فرایند معمولا نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. روش برش و بستن می تواند همراه با کبودی، خونریزی و درد باشد. در برخی موارد بسیار نادر، امکان دارد ترومبوز وریدی عمیق نیز ایجاد شود. پس از جراحی، اغلب بیماران قبل از بازگشت بر سر کار و انجام دیگر وظایف خود به 1 تا 3 هفته استراحت نیاز دارند. در دوره ریکاوری یا استراحت، جوراب های فشاری پوشیده می شوند.

3- اسکلروتراپی

در این روش درمان واریس پا، یک ماده شیمیایی به یک ورید واریسی کوچک و متوسط تزریق می شود که سبب تخریب و بسته شدن آن ها می شود. پس از چند هفته این وریدها از بین می روند. احتمال دارد که برخی وریدها به بیش از یک بار تزریق نیاز داشته باشند.

4- درمان واریس با RF

در روش تخریب به وسیله امواج رادیویی، یک برش کوچک در بالا و پایین زانو ایجاد شده و به کمک اسکن امواج فراصوت یک کاتتر (لوله نازک) به درون رگ هدایت می شود.

پزشک یک میله به درون کاتتر وارد کرده که از خود امواج رادیویی ساطع می کند. انرژی امواج رادیویی سبب حرارت دادن به ورید، فروپاشی دیواره های آن و بسته شدن آن به طور کامل می شود.

این درمان واریس پا معمولا برای سیاهرگ های بزرگ توصیه می شود. فرایند تخریب به وسیله امواج رادیویی معمولا تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

5- درمان لیزری درون رگی

در این روش، یک کاتتر به درون ورید بیمار فرستاده می شود. سپس یک لیزر کوچک از طریق کاتتر به بالای ورید مورد نظر رفته و تابش های کوچک انرژی را به این ورید می دهد. در نتیجه این کار، به ورید حرارت رسیده و بسته می شود.

با کمک اسکن امواج فراصوت، پزشک لیزر را تا بالای رگ فرستاده، به تدریج آن را سوزانده و می بندد. این فرایند تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. امکان دارد در این فرایند آسیب هایی عصبی نیز ایجاد شوند که معمولا خفیف می باشند.

6- فلبکتومی ترانس ایلومینیشن

یک دوربین یا اندوسکوپ ترانس ایلومیناتور از طریق برشی به زیر پوست هدایت می شود تا پزشک رگ هایی که از بین برود را ببیند.

سپس وریدهای مورد نظر بریده شده و به وسیله یک دستگاه ساکشن از طریق برش بیرون کشیده می شوند. امکان دارد برای انجام این فرایند از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده شود. همچنین، احتمال دارد پس از عمل مقداری خونریزی و کبودی نیز به وجود آید.

این مطالب از سایت دکتر فریبا هندسی گردآوری شده است.

منبع: https://virgool.io/@member.health123/%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D9%BE%D8%A7-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-lmxdqatsz46k

 

 


:: برچسب‌ها: واریس , واریس پا , درمان واریس ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

به گفته دکتر حسین دباغیان متخصص قلب و عروق (ghalbe-salamat.com) تست نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام سیگنال های الکتریکی قلب شما را ثبت می کند. این روش، یک آزمایش معمول و بدون درد است که برای تشخیص سریع مشکلات قلبی و بررسی سلامت قلب استفاده می شود. الکتروکاردیوگرام  که ECG یا EKG نیز نامیده می شود، اغلب در مطب پزشک، کلینیک یا بیمارستان انجام می گیرید. دستگاه های ECG تجهیزات مربوط به اتاق عمل و آمبولانس هستند. البته برخی از دستگاه های شخصی، مانند ساعت های هوشمند نیز تست ECG را انجام می دهند.

نوار قلب چه چیزی را نشان می دهد؟

نوار قلب یک روش ساده و غیرتهاجمی برای کمک به تشخیص بسیاری از مشکلات شایع قلبی افراد در هر سنی می باشد. پزشک شما ممکن است از الکتروکاردیوگرام برای تعیین یا تشخیص موارد زیر استفاده کند:

  • ریتم غیر طبیعی قلب (آریتمی)
  • وجود انسداد یا باریک شدن عروق در قلب (بیماری عروق کرونر) که می تواند باعث درد قفسه سینه یا حمله قلبی شود
  • بررسی اینکه قبلاً سکته قلبی داشته اید یا خیر
  • بررسی اینکه درمان های خاص بیماری های قلبی، مانند دستگاه های ضربان ساز قلب، چقدر خوب عمل می کنند

در صورت داشتن علائم و نشانه های زیر ممکن است به نوار قلب نیاز داشته باشید:

  • درد قفسه سینه
  • سرگیجه، سبکی سر یا گیجی
  • تپش قلب
  • نبض سریع
  • تنگی نفس
  • ضعف، خستگی یا کاهش توانایی ورزش کردن

معمولا توصیه نمی شود از نوار قلب برای ارزیابی بزرگسالانی که در معرض خطر نیستند و علائمی ندارند، استفاده شود. اما اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید، ممکن است پزشک الکتروکاردیوگرام را به عنوان آزمایش غربالگری پیشنهاد کند، حتی اگر علامتی نداشته باشید.

اگر علائمی دارید که گاهی بروز می یابند و سپس از بین میروند، ممکن است در هنگام ثبت ECG استاندارد، تشخیص داده نشوند. در این حالت پزشک ممکن است استفاده از هولتر مانیتور یا ایونت مانیتور را توصیه نماید.

نحوه گرفتن نوار قلب

نوار قلب می تواند در مطب پزشک یا بیمارستان گرفته شود و اغلب توسط یک پرستار یا تکنسین انجام می گردد.

قبل از انجام ECG  

ممکن است از شما خواسته شود لباس بیمارستان را بپوشید. اگر در قسمت هایی از بدن که الکترودها قرار میگیرد مو داشته باشید، ممکن است تکنسین آن ها را بتراشد تا الکترود ها بهتر به بدنتان بچسبند. پس از آماده شدن، از شما خواسته می شود که روی میز یا تخت معاینه دراز بکشید.

در حین انجام ECG

هنگام گرفتن نوار قلب، حداکثر ۱۲ حسگر (الکترود) به قفسه سینه و اندام شما متصل می شود. الکترودها تکه های چسبنده و سیم داری هستند که به نمایشگر متصل می شوند. آنها سیگنال های الکتریکی را ثبت می کنند که ضربان قلب را نشان می دهد. یک رایانه اطلاعات را دریافت کرده و به صورت موجی روی مانیتور یا کاغذ نمایش می دهد. در طول آزمایش می توانید طبیعی نفس بکشید اما باید در حالت دراز کشیده باشید. مطمئن شوید که گرم و آماده دراز کشیدن هستید. حرکت، صحبت یا لرز ممکن است نتایج آزمایش را مخدوش کند. گرفتن نوار قلب در حالت استاندارد چند دقیقه طول می کشد.

 پس از انجام ECG  

بعد از الکتروکاردیوگرام می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار
سیستیت بینابینی با همان (IC)Interstitial Cystitis یک بیماری دردناک است که در آن دیواره مثانه تحریک شده و ملتهب می شود.التهاب مثانه (سندروم مثانه دردناک) می تواند باعث ایجاد زخم و ضخیم شدن دیواره مثانه شود، که مثانه را بسیار سفت کرده و در نتیجه مثانه قادر به نگه داشتن مقدار طبیعی ادرار در خود نیست.
 

تکرر ادرار در اثر سیستیت بینابینی

از آنجایی  که مثانه در این بیماری سفت شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد باعث تکرر ادرار می شود و افراد مبتلا به سیستیت بینابینی اغلب تمایل به ادرار مکرر در شبانه روز دارند.

کمتر از 8 بار ادرار در روز و یک بار در شب امری عادی تلقی می شود. ولی در موارد شدید التهاب مثانه، ممکن است فرد نیاز به ادرار حداکثر 60 بار در روز داشته باشد.

نیاز به تخلیه ادرار در افراد مبتلا به سیستیت بینابینی، می تواند شدید و کنترل آن سخت باشد. در بعضی از افراد، حتی بلافاصله پس از دفع ادرار نیز این احساس هرگز برطرف نمی شود.

علل سیستیت بینابینی

پزشکان علت دقیق سیستیت بینابینی را نمی دانند، اما بسیاری از محققان بر این باورند که در ابتدا در اثر آسیب به لایه مثانه ایجاد می شود.

در طی تحقیقی، محققان دریافتند که بسیاری از افراد مبتلا به التهاب مثانه پروتئینی به نام فاکتور ضد تکثیر یا همان  APV))antiproliferative factor تولید می کنند که مثانه را به ادرار حساس می کند. این پروتئین از رشد سلولهای مثانه جلوگیری می کند، بنابراین ممکن است در هنگام آسیب از بهبود مثانه جلوگیری کند. 

تشخیص سیستیت بینابینی

تشخیص سیستیت بینابینی معمولاً یک فرآیند ساده نیست. هیچ آزمایش پزشکی واحدی وجود ندارد که بتواند به طور قطعی سستیت را تشخیص دهد یا آن را رد کند.

برای تشخیص سیستیت بینابینی، پزشک علائم و سابقه پزشکی شما را در نظر گرفته و معاینه جسمی و عصبی را انجام می دهد. همچنین ممکن است پزشک در مورد درد مثانه یا لگن پرسشنامه ای به شما بدهد.

سیستیت بینابینی به عنوان یک بیماری زنان در نظر گرفته می شد که تعداد کمی از افراد را مبتلا می کرد. اما در یکی از تحقیقات مشخص شد که 3 تا 8 میلیون زن در ایالات متحده به این بیماری مبتلا شده بودند.

جهت درمان سیستیت بینابینی  به این لینک که وب سایت دکتر کرمی متخصص کلیه می باشد مراجعه نمایید.

 


:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

سنگ کلیه یک جرم سخت است که از برخی مواد موجود درون کلیه انسان تشکیل می شود. ممکن است یک سنگ در زمان خروج از کلیه گیر کند. ممکن است سنگ کلیه درون یکی از میزنای های شما گیر کرده و حرکت نکند. برای آن هایی که نمی دانند باید بگوییم که میزنای یک لوله باریک است که کلیه را به مثانه متصل کرده و امکان برقراری جریان ادرار را فراهم می کند. همچنین امکان قرار گرفتن سنگ درون مثانه و یا مجاری ادراری افراد نیز وجود دارد.

اندازه سنگ های کلیه می تواند متغیر باشد. برخی سنگ های کلیه به اندازه دانه های شن و سنگ ریزه بوده و برخی دیگر به اندازه مروارید و یا بزرگتر هستند. یک سنگ کلیه می تواند جریان ادرار شما را متوقف کرده و درد شدیدی را به همراه داشته باشد. همچنین ممکن است یک سنگ بدون هیچ درد و توقفی به وسیله جریان ادرار از بدن شما خارج شود و نیاز به هیچ اقدام درمانی خاصی نداشته باشید.

انواع سنگ کلیه عبارتند از :

کلسیم

یکی از رایج ترین انوع سنگ کلیه سنگ کلیه کلسیمی است که در کلیه بیماران شکل می گیرد. کلسیم می تواند با دیگر مواد نظیر اگزالات ترکیب شده تا سنگ را تشکیل دهد.

اوریک اسید

ممکن است زمانی به شکل سنگ در کلیه شما در آید که ادرار فرد حاوی اسید زیادی باشد.

سنگ استرووایت (struvite)

سنگ های استرووایت یا شاخ گوزنی ممکن است پس از یک عفونت در سیستم ادراری افراد شکل گیرد.

سنگ های سیستین (Cystine)

به ندرت در کلیه افراد شکل می گیرند. بیماری خاصی که منجر به ایجاد سنگ های سیستین می شود معمولا ارثی بوده و در خانواده های خاصی وجود دارد.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه



:: برچسب‌ها: سنگ کلیه ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

از قدیم گفته اند و شنیده ایم که سکته ی قلبی بیماری مخصوص سنین بالاست و در نتیجه سکته قلبی در زنان جوان کمتر دیده می‌شود. این جمله البته جمله خیلی اشتباهی هم نیست. سن بالا از عوامل خطر بروز سکته های قلبی است و میزان بروز این سکته ها در افراد بالاتر از ۴۰ سال بیش تر از افراد زیر ۴۰ سال است و هر چقدر سن افزایش پیدا کند خطر بروز این سکته ها بیش تر می شود. هم چنین به طور کلی زنان از مردان کمتر دچار سکته های قلبی می شوند.

اما آیا این موارد به این معنی هستند که زنان جوان دچار سکته های قلبی نمی شوند؟ هر چند بروز این مشکل در این دسته از جمعیت بسیار اندک است ولی هستند زنان جوانی که دچار این مشکلات می شوند و عمومن عللی خاص و منحصر به فرد پشت این مسایل وجود دارد. در این نوشتار به این موضوع می پردازیم که سکته قلبی در زنان جوان چرا رخ می دهد و چه علایمی دارد و چه اقداماتی در این جمعیت برای مقابله با این مشکلات ضروری است.

علت سکته قلبی در زنان جوان

معمولن در عموم مردم و به خصوص افراد مسن و با سابقه بیماری های نظیر دیابت و فشار خون بالا یا کسانی که سیگار می کشند سکته های قلبی به علت بروز تنگی عروق کرونری قلب رخ می دهند. در زنان جوانی که هیچ از این عوامل خطر را ندارند به طور کل بروز حمله قلبی نادر است. البته اگر کسی مبتلا به بیماری نظیر دیابت نوع یک از کودکی باشد یا سابقه پرفشاری خون طولانی مدت داشته باشد یا در خانواده نزدیک و بستگان درجه اول سابقه ابتلای شدید به بیماری های انسدادی عروق کرونری (نظیر سکته قلبی) داشته باشد این احتمال که او هم دچار گرفتگی قلب و به دنبال آن سکته قلبی شود بالاتر می رود.

یک دلیل خاص بروز سکته های قلبی موردی به نام دایسکشن عروق کرونری است. در این حالت عروق کرونری به دلایلی که بسیاری از آنها هنوز به خوبی روشن نیستند دچار پارگی می شوند و در نتیجه جریان خون در این عروق متوقف و به دنبال آن سکته قلبی رخ می دهد. علت این مورد را برخی مسایل هورمونی و تغییرات ناشی از هورمون های زنانه اعلام کرده اند و برخی هم مسایل ژنتیکی را دخیل می دانند˛ قرص های جلوگیری از بارداری (OCP) نیز می توانند گاهی به این علایم منجر بشوند. ولی آنچه قطعی است این است که شایع ترین دلیل سکته های قلبی در زنان زیر ۴۰ سال بروز همین پارگی های میکروسکوپی یا دایسکشن عروق کرونری است.

علائم سکته قلبی در زنان جوان

معمولا علایم سکته های قلبی در زنان تفاوتی با علائم سکته قلبی در جوانان ندارد. به عبارت دیگر دردهای شدید قفسه سینه به طور ناگهانی یا حین فعالیت و هم چنین تنگی نفس های فعالیتی از شایع ترین این علایم هستند. در برخی بیماران به دلیل تغییرات هورمونی شدید در حین بارداری این علایم در این زمان بروز می کنند که با چالش های مخصوص خود از نظر تشخیص و درمان همراهی دارد.

درمان سکته های قلبی حاد در زنان جوان

با اینکه درمان سکته قلبی خفیف راحت‌تر است اما درمان نوع حاد در این افراد نیز تفاوت عمده‌ای با بقیه موارد ندارد. یعنی استفاده از داروهایی مثل آسپرین و آتورواستاتین و هم چنین انجام آنژیوگرافی و در صورت نیاز استنت گذاری (PCI) روش هایی هستند که در این افراد همانند بقیه موارد سکته های قلبی استفاده می شود

جلوگیری از سکته قلبی

مهم ترین اقداماتی که زنان جوان می توانند انجام دهند تا به سکته های قلبی دچار نشوند شامل موارد زیر است:

  1. قطع سیگار در صورت استفاده
  2. در صورت ابتلا به دیابت یا فشارخون بالا درمان مناسب زیرنظر پزشک
  3. کاهش وزن
  4. ورزش و فعالیت منظم
  5. توجه به علایمی نظیر دردهای سینه و تنگی نفس و حداقل یک بار بررسی نزد متخصص قلب

برگرفته از سایت دکتر نجفی

https://drhsnajafi.com/



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

اگر پوست سرتان خشک است و پوسته پوسته می‌شود؛ ممکن است شوره داشته باشید اما احتمال دیگری هم وجود دارد و آن این است که چیزهایی که در موی خود می‌بینید، پوست خشک باشند نه شوره! علائم شوره سر و پوسته سر خشک‌شده مشابه است و شامل ریزش پوسته‌ها و خارش پوست سر است اما این دو اختلال با یکدیگر متفاوت هستند. در این مطلبهفرق شوره و پوسته سر را بررسی خواهیم کرد.

هنگامی که پوست سر خشک می‌شود، پوست تحریک و پوسته پوسته می‌شود ولی در بیشتر موارد مهمترین دلیل ایجاد شوره سر، وجود چربی زیاد روی پوست است. چربی اضافه باعث افزایش سلول‌های پوستی و پوست انداختن آن‌ها می‌شود. با تشخیص نوع اختلالی که به آن دچار هستید، می‌توانید روش درمانی درست را انتخاب کنید و برای همیشه از شر این پوسته یا شوره‌ها خلاص شوید.

علت پوسته سر چیست؟

از مهم‌ترین تفاوت‌های فرق شوره و پوسته سر علت بروز آن است. از چند دلیل مختلف برای خشک شدن پوست سر وجود دارد. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابتلا به درماتیت سبوره‌ای (که به نام شوره سر نیز شناخته می‌شود)
  • استفاده از شامپوهای خاص یا عادت‌های آرایشی خاص
  • پسوریازیس سر
  • اگزما
  • حساسیت

در حالی که، اصلی‌ترین دلیل ابتلا به شوره سر «درماتیت سبوره‌ای» است. در این بیماری پوست چرب، قرمز و ناهموار می‌شود. پوسته‌های زرد یا سفید پوسته پوسته شده و باعث به وجود آمدن شوره می‌شوند. احتمال این‌که هر نقطه از بدن که دارای غده‌های چربی باشد؛ به درماتیت سبوره‌ای مبتلا شود، زیاد است (مثلا ابروها، ران‌ها، زیربغل و در امتداد کناره‌های بینی). این بیماری برای نوزادان هم پیش می‌آید و به آن «کلاهک گهواره‌ای» می‌گویند.

در بیشتر موارد قارچی به نام مالاسزیا باعث ایجاد شوره می‌شود. این قارچ به طور معمول روی پوست سر زندگی می‌کند اما ممکن است میزان این قارچ روی پوست برخی افراد بیشتر باشد و باعث شود سلول‌های پوستی بیشتر و سریع‌تر از حد معمول تکثیر شوند.

تشخیص پوسته و شوره سر

یکی از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن پوست سر خشک را از شوره سر تشخیص داد؛ ظاهر آن‌هاست. شوره سر اندازه بزرگ‌تری داشته و ظاهری چرب دارد. پوست سر نوزادان مبتلا به کلاهک گهواره‌ای زبر و خشن به نظر می‌رسد. هم خشک شدن پوست و هم شوره سر می‌توانند باعث خارش پوست سر شوند.

در جدول زیر می‌توانید نشانه‌های اصلی هر کدام از این دو اختلال را مشاهده کنید:

 

  • شوره سر پوست سر خشک
  • پوسته‌های بزرگ و چرب زرد یا سفید 
  • پوست خشک و کوچک 
  • خارش پوست سر 
  • پوست چرب، قرمز و زبر 
  • خشک شدن پوست دیگر قسمت‌های بدن 

 


اگر پوست سرتان خشک است؛ ابتدا با شامپوی ملایمی موی خود را بشویید و سپس از یک نرم‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید. یکی از روش‌های دیگری که می‌توان از طریق آن فرق شوره و پوسته سر را فهمید؛ این است که قبل از رفتن به تخت‌خواب، مرطوب‌کننده ملایمی روی ناحیه مورد نظر بمالید. اگر پوست سرتان خشک شده باشد؛ روز بعد که دوش بگیرید، همه پوسته‌ها از بین می‌روند. برخی از آرایشگران با اجرای روشی خاص می‌توانند به درمان پوست خشک سر کمک کنند. آرایشگر در این روش با استفاده از بخار باعث نرم شدن پوست سر می‌شود.

درمان سریع شوره سر

اگر میزان شوره‌های سرتان کم است؛ هر روز موهای خود را با شامپوی ملایمی بپوشید تا میزان چربی پوست کاهش یابد. اگر میزان شوره‌های سر خیلی بیشتر باشد و استفاده از شامپوی معمولی کارساز نباشد؛ از شامپوی ضدشوره استفاده کنید.

بهترین شامپو برای شوره سر

مصرف شامپوهای ضدشوره بدون نسخه‌ای که حاوی پیریتیون روی، کتوکنازول یا اکسید سلنیوم باشند را امتحان کنید؛ این محصولات فعال می‌توانند پوست خشک، تحریک‌شده و پوسته پوسته شده را درمان کنند. باید از این شامپوها حداقل یک یا دو بار در هفته استفاده کنید و به عنوان جایگزین نیز از شامپوی مرطوب‌کننده استفاده کنید. هم‌چنین کرم‌ها و روش‌های مختلف درمانی پوست سر می‌توانند به درمان شوره سر کمک کنند. می‌توانید از کل تار، سلنیوم یا روی در روغن نارگیل یا سالیسیلسک اسید استفاده کنید تا خشکی پوستتان درمان شود.

بیشتر شامپوهای ضدشوره حاوی داروهایی است که قارچ‌های روی پوست سر یا پوسته پوسته‌های آن را از بین‌ می‌برد. برخی از انواع این گونه شامپوها شامل موارد زیر است:

– پیریتیون روی

شامپوهای حاوی پیریتیون روی دارای نوعی داروی ضد قارچ است. این شامپو قارچ‌های روی پوست سری که باعث پوسته پوسته شدن پوست می‌شوند را از بین می‌برد. این شامپو در حدی ملایم است که می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید.

– سلنیوم سولفید

شامپوهای حاوی این ماده نیز میزان قارچ‌های روی پوست را کاهش می‌دهد و از نابودی بیش‌ازحد سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند. اگر موهایتان به رنگ روشن یا خاکستری است یا موهای خود را رنگ کرده‌اید؛ قبل از استفاده از شامپوهای حاوی سلنیوم سولفید با پزشک خود مشورت کنید. این ماده می‌تواند باعث تغییر رنگ موهایتان شود.

– کتوکنازول

این ماده نیز قارچ‌هایی که باعث ایجاد شوره سر می‌شوند را از بین می‌برد. این شامپو را می‌توان هم بدون نسخه تهیه کرد و هم با تجویز پزشک.

– اسید سالیسیلیک

این ماده میزان اضافی پوسته‌های سر را از بین می‌برد و مانع از پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. البته ممکن است استفاده از این شامپو پوست برخی افراد را خشک‌تر کند و باعث ایجاد پوسته‌های بیشتر شود.

– کُل تار (Coal tar)

این ماده روند رشد و ریزش سلول‌های پوستی پوست سر را کند می‌کند. شامپوهای حاوی این ماده می‌توانند رنگ موی روشن یا خاکستری را تغییر دهند.

– ویتامین بی

ویتامین ب برای جلوگیری از ریزش مو

کمبود ویتامین های مورد نیاز مو، مانند ویتامین بی 6 و بی 12 در رژیم غذایی فرد می‌تواند منجر به خشک شدن پوست شود. با مصرف میوه‌‌ها، سبزیجات، نان گندم کامل و غلات می‌توانید میزان این ویتامین را در بدن خود افزایش دهید. البته در صورت لزوم می‌توانید مکمل‌هایی چون روغن بذر کتان، روی و سلنیوم نیز مصرف کنید.

– جوش شیرین و روغن زیتون

روغن زیتون خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و جوش شیرین خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری. از ترکیب این دو ماده با هم می‌توان برای لایه‌برداری پوست سر استفاده کرد. اگر مبتلا به خشکی پوست سر هستید یا شوره دارید؛ ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون می‌تواند برای درمان پوسته‌های سفید و خارش پوست گزینه مناسبی باشد. ترکیب این دو ماده با هم خاصیت رطوبت‌بخشی، لایه‌برداری و ضد قارچی دارد.

روش استفاده:

میزان برابری از جوش شیرین و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و ترکیب حاصل را تمام و کمال روی پوست سر بمالید. اجازه دهید این ترکیب به مدت 5 دقیقه روی سرتان بماند و سپس موی خود را به خوبی با شامپو و نرم‌کننده بشویید تا باقی‌مانده ترکیب کاملا پاک شود.

یکی دیگر از تجویزهای جایگرین برای درمان شوره سر استفاده از شامپوهایی است که حاوی روغن درخت چای است. روغن درخت چای محصولی طبیعی است که خاصیت ضد قارچی دارد.

برای رفع پوسته سر چه بخوریم؟

هیچ کس دوست ندارد بشنود که مصرف غذایی خاص در رژیم غذایی‌اش باعث ابتلا به بیماری‌های پوستی می‌شود اما حقیقت این است که مصرف برخی غذاها که کربوهیدرات زیادی دارند می‌تواند باعث افزایش میزان مخمرهای پوست سر و پوسته پوسته شدن آن شود.

داشتن رژیم غذایی اشتباه می‌تواند روی سلامت پوست و مو تاثیر بگذارد. مصرف بیش از حد شکر و غذاهای شیرین می‌تواند منجر به خشک و پوسته پوسته شدن پوست شود؛ پس میزان مصرف دسر را کاهش دهید! حتی مصرف غذاهای تند نیز می‌تواند منجر به ایجاد شوره سر شود پس تا حد امکان از مصرف آن‌ها پرهیز کنید و بررسی کنید که آیا تغییر و بهبودی حاصل شده یا نه. اگر پوستتان خشک است؛ باید مصرف نمک، الکل و اسیدهای چرب امگا 3 را نیز کاهش دهید. هم‌چنین با مصرف آب فراوان به حفظ رطوبت طبیعی و آب‌رسانی به پوست خود کمک کنید.

زمان مراجعه به پزشک

اگر خودتان نمی‌توانید فرق شوره و پوسته سر را تشخیص دهید و نمی‌توانید تجویز مناسبی برای خودتان بیابید، بهتر است به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید. ممکن است خشکی پوستتان به دلیل ابتلا به بیماری دیگری ایجاد شده باشد. برای مثال بیماری درماتیت سبوره‌ای می‌تواند منجر به ایجاد شوره سر شود اما شوره سر ایجادشده به دلیل چرب شدن بیش از حد پوست است و درمان آن با درمان خشک شدن پوست سر متفاوت است. با نکته‌های گفته‌شده در این مطلب تمام تلاش خود را بکنید که پوست سر، مو و پوست مرطوبی داشته باشید اما اگر روش‌های ذکرشده کارساز نبود؛ به پزشک مراجعه کنید.

منبع:

https://poostpedia.com/2249/%d9%81%d8%b1%d9%82-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%88-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%b3%d8%b1/

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

مسلط شدن بر بسیاری از استپ ها یا گام های اصلی ایروبیک ریتمیک بسیار آسان است تنها کافیست متوجه شوید چه هستند. در این مقاله می خواهیم به بررسی دقیق گام های اصلی ایروبیک ریتمیک بپردازیم.

 استپ اصلی

این حرکت می‌ تواند به کمک استپ ایروبیک یا بر روی زمین انجام شود. چندین حرکت را می ‌توان به وسیله پا اصلی یا پای متغیر انجام داد.

این حرکت را چگونه انجام دهیم

برای انجام این حرکت پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و با پا اصلی خود حدود دو قدم به جلو بردارید. سپس پای عقبی را نیز جلو آورده و در کنار هم قرار دهید. پای اصلی را حدود دو قدم به عقب برگردانید و سپس پای دیگر را در کنار آن قرار دهید.

 

استپ V

این حرکت به صورت V شکل است و به همین دلیل به آن گام V گویند. این حرکت نیز به صورت دوبل بر روی استپ ایروبیک یا زمین انجام می ‌شود.

این حرکت را چگونه انجام دهیم

برای انجام این حرکت باید پاها را به اندازه عرض شانه باز کرد. دو یا سه قدم با پای اصلی به جلو به سمت گوشه متقارن زمین یا نیمکت بر می داریم. سپس پای مخالف را که از پای اصلی باز می ‌شود، به سمت گوشه دیگر جلو می آوریم. پای اصلی را به عقب و به حالت اول بر می ‌گردانیم. آنگاه پای مخالف را نیز مانند پای اصلی به عقب آورده و در کنار پای اصلی قرار می‌ دهیم. پای اصلی در هر شخص متغیر است و می ‌توان گام ها را، قبل از تغییر پا با همان پا انجام داد.

استپ تاچ

گام استپ تاچ در بسیاری از کلاس های زمین محور انجام می ‌شود که جزو مهم ترین گام های اصلی ایروبیک ریتمیک به شمار می آید و تسلط بر آن بسیار آسان است.

این حرکت را چگونه انجام دهیم

کافی است پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و ابتدا پای اصلی را در گوشه قرار داده سپس پای دیگر را به آن برسانیم. تغییر جهت می‌ دهیم و ممکن است دو الی چهار گام به راست برداریم و به همان مقدار به چپ و یا بالعکس.

مامبو

رقص مامبو نوعی ایروبیک ریتمیک است که در حقیقت مامبو استپ از آن نشاءت میگیرد. مامبو حرکتی اساسی برای چرخاندن ران ها است.

این حرکت را چگونه انجام دهیم

برای انجام این حرکت نیز باید پاها را به اندازه عرض شانه از هم باز کرده و پای چپ را در جای خود ثابت نگه داشته و با پای راست قدم کوتاهی بر می‌ داریم. سپس همان طور که با پای راست به عقب بر می‌ گردیم، وزن بدن را ابتدا روی پای راست و بعد روی پای چپ می اندازیم. وزن بدن را روی پای راست و سپس روی پای چپ انداخته و به سرعت برای تکرار قدم، با پای راست به جلو گام بر می‌ داریم.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

ماموگرافی سینه می تواند سرطان پستان، تومور های خوش خیم و کیست ها را قبل از این که قابل لمس باشند در بانوان تشخیص دهد.

مامو گرافی از ۳۰ سال پیش مورد استفاده بوده است و در طی ۱۵ سال گذشته پیشرفت فنی آن توانسته است تکنیک و نتایج آن را تا حد قابل توجهی بهبود بخشد.

امروزه از امکانات و لوازم خاصی به شکل اختصاصی برای گرفتن تصاویر ایکس ری پستان استفاده می شود، در نتیجه کیفیت نتایج بسیار بالا بوده و میزان تشعشعات محدود است. ریسک های مربوط به تشعشعات نیز محدود و قابل چشم پوشی هستند.

توسعه فناوری مامو گرافی دیجیتالی اجازه تصویر برداری بهبود یافته از پستان در بانوانی که کمتر از ۵۰ سال سن دارند، بانوانی با بافت متراکم سینه و همچنین افرادی که دوره یائسگی و قبل از یائسگی هستند را می دهد.

مامو گرافی دیجیتال می تواند تصاویر الکترونیکی از سینه ها را تولید کند که توسط فناوری رایانه ای بهبود پیدا کرده و در رایانه ذخیره می شوند. همچنین امکان انتقال تصاویر به شکل الکترونیکی وجود دارد چرا که ممکن است دسترسی به مامو گرافی فقط از راه دور مورد نیاز باشد.

پروسه انجام مامو گرافی دیجیتالی شباهت بسیار زیادی به مامو گرافی استاندارد دارد و از مراحل مشابهی تشکیل می شود.

 

انواع دستگاه ماموگرافی

سازمان ملی سرطان اعلام کرده است که دو نوع مامو گرافی عبارتند از:

ماموگرافی غربالگری

ماموگرافی تشخیصی

علت انجام مامو گرافی چیست؟

آزمایش ماموگرافی ممکن است به جهت تشخیص و یا صرفا برای غربالگری مورد استفاده قرار گرفته شود.

بانوانی که بیش از ۳۰ سال سن دارند باید آزمایش تشخیصی ماموگرافی را در صورت داشتن علائم انجام دهند. از جمله این علائم می توان به یک برآمدگی دارای نبض، ضخیم شدن پوست سینه، تخلیه مایع از نوک پستان، زخم خاص روی نوک سینه و یا درد در این ناحیه اشاره کرد.

ممکن است از آزمایش ماموگرافی برای ارزیابی وضعیت درد پستان ها استفاده شود، آن هم زمانی که نتایج معاینه فیزیکی بدن و تاریخچه پزشکی قابل استناد نباشند.

هر ناحیه ای که در عکس شبیه به یک بافت عادی نباشد ممکن است عامل نگرانی و بروز مشکلات در آینده شود. پزشک رادیولوژ نواحی سفید رنگ، بافت های بسیار متراکم و اندازه، شکل و حواشی آن ها را با دقت بررسی می کند. یک برآمدگی یا تومور به شکل سفید رنگ و متمرکز در تصاویر آزمایش ماموگرافی دیده می شود. تومور ها ممکن است خوش خیم یا عامل سرطان باشند.

اگر تومور خوش خیم باشد، دیگر عاملی برای سلامت افراد نیست و این احتمال که رشد کرده و تغییر حالت دهد پایین است. بیشتر تومور هایی که در سینه ها دیده می شوند غیر سرطانی هستند.

لکه های کوچک و سفید رنگ معمولا آسیبی به همراه ندارند. رادیولوژ معمولا تمامی این موارد را در زمینه الگوی شکل گیری و اندازه آن ها بررسی می کند چرا که ممکن است نشانه ای از سرطان در این ناحیه از بدن باشند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری کلیوی اقدامات زیر را انجام دهید:

دستورالعمل های داروهای بدون نسخه را دنبال کنید. هنگام استفاده از داروهای ضددرد بدون نسخه مانند آسپیرین، ایبوپروفن و استامینوفن دستورالعمل های روى بسته را دنبال کنید. مصرف بیش از حد داروهای ضد درد می تواند منجر به آسیب کلیوی شود.

وزن سالم خود را حفظ کنید. اگر وزنتان در محدوده ى سالم است، بیشتر روزهای هفته، ورزش کنید تا آن را حفظ کنید. اگر نیاز به کاهش وزن دارید، با پزشک خود درباره راه های کاهش وزن سالم مشورت کنید. که اغلب شامل افزایش فعالیت بدنی روزانه و کاهش کالری مصرفى می باشد.

سیگار نکشید. سیگار کشیدن می تواند به کلیه ها آسیب برساند و آسیب کلیه موجود را بدتر کند. اگر سیگاری هستید، با پزشک خود درباره راهکارهاى ترک سیگار مشورت کنید.

بیمارى هاى خود را با کمک پزشک خود مدیریت و کنترل کنید. اگر بیماری دارید که خطر ابتلا به بیماری کلیوی را افزایش می دهد، با پزشک خود، براى کنترل آن ها مشورت کنید.

تشخیص بیماری مزمن کلیه

پزشک به عنوان اولین قدم در جهت تشخیص بیماری کلیوی، از سابقه شخصى و خانوادگی شما سوال مى پرسد. در صورت داشتن فشار خون بالا، پزشک داروهاى مصرفى شما را که ممکن است بر عملکرد کلیه تاثیر بگذارند، چک مى کند.

سپس معاینه ى فیزیکی انجام می دهد. هم چنین علائم مشکلات قلبى یا عروقى را چک مى کند و معاینه ى عصبی انجام می دهد.

درمان بیماری مزمن کلیه

 برخی از انواع بیماری هاى کلیوی با توجه به علت اصلی، می توانند درمان شوند. اغلب، براى بیماری مزمن کلیه هیچ درمانى وجود ندارد. درمان شامل اقداماتی برای کنترل نشانه ها و علائم، کاهش عوارض و پیشرفت آهسته بیماری است.

درمان علت

پزشک درمان را براى کاهش یا کنترل علت بیماری کلیوی شروع می کند. گزینه های درمان بسته به علت، متفاوت هستند.

درمان عوارض

۱- داروهای فشار خون بالا

در افراد مبتلا به بیماری کلیوی ممکن است فشار خون بالا بدتر شود. در این شرایط ممکن است مهار کننده آنژیوتانسین ٢ توصیه شود.

۲- داروهاى کاهنده کلسترول

پزشک داروهایى به نام استاتین را برای کاهش کلسترول توصیه  مى کند.

۳- داروهاى کم خونی

در موارد خاص، پزشک ممکن است مکمل های هورمون اریتروپویتین را توصیه کند.

۴- داروهایى برای از بین بردن تورم

داروهایی به نام دیورتیک ها می توانند به حفظ تعادل مایعات در بدن  کمک کنند.

۵- داروهایى برای محافظت از استخوان ها

پزشک شما ممکن است مکمل های کلسیم و ویتامین D را برای جلوگیری از ضعف استخوان ها و کاهش خطر شکستگی تجویز کند.

>>>>> ادامه مطلب بیماری مزمن کلیه و درمان آن <<<<<



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

علت قارچ تناسلی (برفک)

همانند بسیاری از عفونت های برفکی، رایج ترین دلیل آن، این است که میکروب هایی که به طور معمول درون یا روی بدن ما بی ضرر زندگی می کنند، تا حدی تکثیر می شوند که سبب ایجاد علائم می گردد. برفک نوعی قارچ است، بنابراین مانند سایر قارچ ها، در شرایط گرم و مرطوب رشد می کند. بنابراین در برخی موارد، میکروب برفک به صورت بی ضرر روی پوست اطراف آلت تناسلی زندگی می کند، اما اگر شرایط گرم و عرق کرده وجود داشته باشد، میزا ن آن چند برابر شده و سبب بروز علائم میگردد. به عنوان مثال، در صورتی که هوا گرم باشد، یا لباس های نایلونی تنگ  که به پوست اجازه «نفس کشیدن» نمی دهد پوشیده باشید، یا اگر بعد از دوش گرفتن یا ورزش خود را با دقت خشک نکنید. برفک به طور رسمی به عنوان “عفونت مقاربتی” طبقه بندی نمی شود، اما گاهی اوقات می تواند در حین رابطه جنسی منتقل شود یا در اثر رابطه جنسی تحریک گردد.

اکثر زنان در برهه ای از زندگی دچار برفک می شوند، اما بندرت آن را به شریک جنسی مرد خود منتقل می کنند. با این حال، گاهی اوقات این اتفاق می افتد.

گاهی اوقات مردان یا زنان می توانند بدون داشتن علامت دارای قارچ باشند و سپس آن را از طریق رابطه جنسی منتقل کنند.

 

اگر قبلاً هرگز برفک نداشته اید، بهتر است به یک کلینیک بهداشت جنسی یا یک پزشک مراجعه کنید تا تشخیص قطعی را بررسی کند. دلایل بسیار دیگری برای بالانیت وجود دارد، بنابراین بهتر است بررسی شود.

اگر دائما قارچ دارید (یعنی عفونت مرتباً برمی گردد) ممکن است به آزمایش ادرار یا خون برای بررسی وجود دلایل دیگر این اتفاق، نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است از نظر دیابت یا مشکلات سیستم ایمنی بدن مورد آزمایش قرار بگیرید. آزمایشاتی برای عفونت های مقاربتی نیز ممکن است انجام شود. در صورت ادامه مشکل، شریک جنسی شما نیز باید از نظر برفک و عفونت های مقاربتی مورد آزمایش قرار گیرد.

اگر قبلاً برفک گرفته اید و علائم آن را تشخیص داده اید، می توانید داروهای مورد نیاز را (به موارد زیر مراجعه کنید) از داروخانه خریداری کنید. با این حال، اگر ابتلا به آن به سرعت یا به طور منظم رخ می دهد، باید به یک متخصص بهداشت مراجعه کنید تا مشکل زمینه ای و اینکه عفونت شما بطور قطع قارچ هست، را بررسی کند.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

به گفته مرکز پوست، مو و زیبایی گیتا کلینیک (gitaclinic.com) جوانسازی و زیبایی با تزریق ژل هر چقدر هم که توسط پزشکی با تجربه و با استفاده از بهترین برندهای فیلر انجام شده باشد، نتیجه اش بستگی زیادی به مراقبت های بعد از تزریق ژل دارد. در صورتی که قصد انجام تزریق فیلر های زیبایی را دارید یا این کار را انجام داده و می خواهید نتایج آن را ماندگارتر کنید،  خواندن این مطلب را از دست ندهید.

در روز تزریق ژل

افراد باید با صورتی تمیز، شسته و بدون آرایش به مرکز درمانی وارد شوند. جهت راحتی بیشتر بیمار یک داروی بی حس کننده موضعی به صورت وی اعمال می شود. در برخی موارد، داروی بی حسی موضعی به داخل یا اطراف نواحی درمان تزریق می شود.

تزریق ژل در مطب

1 ساعت بعد از تزریق ژل

بلافاصله پس از انجام فرایند امکان بروز قرمزی، کبودی، تورم، حساسیت به لمس و یا خارش در نزدیکی محل تزریق وجود دارد. افراد باید از خاراندن، ماساژ دادن یا لمس محل تزریق خودداری کنند. بروز این علائم طبیعی بوده و معمولا ظرف چند ساعت تا چند روز برطرف می شوند. در صورتی که علائم بیش از 3 روز ادامه یابند، باید با مطب پزشک تماس گرفته شود. اعمال یخ، پماد آرنیکا و قرص هایی همچون برملین سبب کاهش یا رفع کبودی احتمالی شده که در این مرکز به عنوان بخشی از مراقبت های پس از فرایند ارائه می شوند. همچنین در صورت نیاز می توان جهت کاهش هر گونه درد از داروی استامینوفن (تیلنول) استفاده کرد.

گذاشتن یخ روی صورت

6 تا 10 ساعت پس تزریق ژل

 

توصیه های بیشتر رباره مراقبت های بعد از تزریق ژل

در بسیاری از بیماران می توان مزایای فیلر های پوسترا با استفاده از یک مراقبت پوستی تجویزی افزایش داد. محصولات حاوی ویتامین C می توانند پوست را تقویت کرده و بافت و حالت ارتجاعی آن را بهبود بخشند. علاوه بر این، مصرف ترتینوئین (یا رتین A) به بازسازی سلول های اپی درم پوست کمک می کند. اپی درم فوقانی ترین لایه پوست است. با گذشت زمان، ترتینوئین پوست را تقویت کرده و قوام و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. ترتینوئین از طریق مراکز پزشکی یا با داشتن نسخه از داروخانه ها به فروش می رسد. بهترین غلظت این دارو را برای پوست خود می توان از پزشک سوال کرد.

98 درصد آسیب های پوستی همچون پیری، چروک، لکه های تیره و هیپرپیگمانتاسیون در اثر آسیب ناشی از نور خورشید بروز می دهند. مصرف ضد آفتاب برای حفظ ظاهر و سلامت پوست ضروری است. در هنگام قرار گیری در معرض خورشید باید ضد آفتاب را هر 4 ساعت تمدید کرد. ضد آفتاب های که عدد SPF آن ها 45 یا بیشتر است مناسب به حساب می آیند. در صورت دشوار بودن تمدید ضد آفتاب در طول روز، می توان ضد آفتاب های پودری را به روتین روزانه خود اضافه کرده و به صورت متداول بر صورت و سینه خود اعمال کرد. در صورت بروز موارد زیر باید فورا با پزشک تماس گرفته شود:



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

برخی از داروها وجود دارند که ممکن است شما برای بیماری با مصرف پزشک استفاده کنید اما دچار آسیب قلبی شوید!

آنتراسایکلین‌ها

نمونه‌هایی از داروهایی که در این دسته قرار می‌گیرند شامل موارد زیر است:

  • دوکسوروبیسین
  • داونوروبیسین
  • اپی روبیسین
  • ایداروبیسین

داروهای آرام‌بخش

داروهای آرام‌بخش معمولاً برای درمان برخی اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی استفاده می‌شوند. نمونه‌هایی از داروهایی که در این دسته قرار می‌گیرند عبارتند از:

کلوزاپین

کلرپرومازین

فلوفنازین

هالوپریدول

ریسپریدون

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی

از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) برای کاهش تب و درد استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین می‌توانند برای کاهش درد و تورم همراه با التهاب استفاده شوند. NSAID ها با تجویز پزشک و برخی دیگر بدون نسخه در دسترس هستند. نوع دیگری از NSAID ها که با نام بازدارنده‌های COX-2 شناخته می‌شوند، خطرات دیگر NSAID ها را دارند.

داروهای دیابت نوع 2

داروهای مختلفی وجود دارند که برای درمان دیابت نوع 2 استفاده می‌شوند. به طور کلی، تیازولیدیندیون‌ها خطر حمله قلبی و نارسایی قلبی را افزایش می‌دهند. یکی از این داروها، روزیگلیتازون است. روزیگلیتازون ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر داروها مصرف شود.

خطر کوکائین و کراک برای قلب

کوکائین و کراک (که به شکل سنگ کریستال هستند) مواد مخدر غیرقانونی هستند که اثرات فوری سرخوشی را ایجاد می‌کنند. این داروهای اعتیاد آور قوی می‌توانند رگ‌های خونی قلب را منقبض کنند و باعث می‌شود قلب برای پمپاژ خون سخت‌تر و سریعتر کار کند. کوکائین و کراک می‌توانند باعث مشکلات ضربان قلب، حمله قلبی و سکته شوند.

منبع: https://drakhosravi.com/2400



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

سرطان مثانه ششمین سرطان شایع در آمریکا است و طبق آمار مؤسسه ملی سرطان آمریکا، هر سال هشتاد هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند. احتمال ابتلا به سرطان مثانه در مردان چهار برابر بیشتر از زنان است. سرطان مثانه هشتمین عامل مرگ در مردان است. در این مقاله به طور کامل به توضیح درباره ی سرطان مثانه، انواع سرطان مثانه، روش های درمان این بیماری، عوامل تاثیر گذار بر ایجاد این سرطان و … می پردازیم​.

 

هرچند عامل دقیق سرطان مثانه هنوز شناخته نشده است، سن و جنسیت در میان مهمترین ریسک فاکتورها هستند. دیگر ریسک فاکتورها شامل موارد زیر می‌شود:

  • سابقه خانوادگی
  • جهش‌های ژنتیکی ارثی یا سندرم سرطان ارثی
  • مصرف سیگار
  • عفونت‌های مزمن مثانه
  • استفاده بلند مدت از سوند

درمان سرطان مثانه

یک تیم میان رشته‌ای از متخصصان سرطان مثانه با استفاده از روش‌های مختلف مانند ایمونوتراپی، عمل جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی به درمان سرطان مثانه کمک می‌کنند. برنامه‌های درمان سرطان مثانه بر اساس عوامل مختلفی مانند مرحله بیماری و سلامت عمومی بیمار تعیین می‌شوند.

عمل جراحی

جراحی معمولاً اولین گزینه درمان برای مراحل اولیه سرطان است چون تومورها به بقیه قسمت‌های بدن گسترش نیافته‌اند.

ایمونوتراپی

ایمونوتراپی با هدف تحریک سیستم دفاعی بدن برای حمله و از بین بردن سلول‌های سرطانی انجام می‌شود. برای درمان سرطان مثانه دو نوع ایمونوتراپی استفاده می‌شود:

مهارکننده‌های وارسی ایمنی

 که پروتئین‌هایی که سلول‌های سرطانی را قادر می‌سازند خود را از سیستم ایمنی مخفی کنند مورد هدف قرار می‌دهد. این مهارکننده‌ها می‌توانند سیستم ایمنی را تحریک کنند تا سلول‌های سرطانی را بهتر تشخیص داده و مورد حمله قرار دهد.

واکسن سرطان

 که برای پیشگیری از برخی سرطان‌ها به کار می‌رود. اما می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی به درمان سرطان مثانه و دیگر سرطان‌ها کمک کند. واکسن ب‌ث‌ژ که برای سل به کار می‌رود، برای درمان سرطان مثانه هم کاربرد دارد. ب‌ث‌ژ یک باکتری زنده است که درون مثانه تزریق می‌شود و می‌تواند سلول‌های ایمنی را جذب کند تا به سلول‌های سرطانی حمله کنند.

پرتودرمانی

در درمان سرطان مثانه، پرتودرمانی ممکن است در ترکیب با شیمی‌درمانی یا عمل جراحی به کار رود تا اندازه تومورهایی که باعث درد یا گرفتگی می‌شوند را کاهش دهد یا تومورهایی که قابل دسترسی نیستند، یا سلول‌هایی که پس از جراحی باقی مانده‌اند را درمان کند.

شیمی‌درمانی

شیمی‌درمانی می‌تواند یک گزینه درمان برای سرطان مثانه در کنار درمان‌های دیگر مانند عمل جراحی یا پرتودرمانی باشد.

برای اطلاعات بیشتر برای درمان سرطان مثانه، کلیک نمایید



:: برچسب‌ها: سرطان مثانه ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

چاله های جای جوش همان زخم های عمیق بر روی پوست هستند که معمولا به خودی خود از بین نمی روند و بر روی پوست باقی می مانند. این زخم ها معمولا در اثر جوش های شدید و بزرگ به وجود می آیند و این احتمال نیز وجود دارد که در اثر عفونت ها و یا آبله مرغان ایجاد شوند. برای از بین بردن چاله های جای جوش خوشبختانه تعدادی روش درمانی و همچنین درمان های خانگی وجود دارند که به کمک آن ها می توان ظاهر این زخم و لکه های روی پوست را کم کرد.

در این مقاله می خواهیم برخی از علل ایجاد لکه و زخم های روی پوست را معرفی کرده و همچنین راه های مختلف درمان آن ها را نیز با هم بررسی کنیم.

روشهای از بین بردن چاله های جای جوش

روش های درمانی مختلفی برای چاله های جای جوش در دسترس هستند و هر کدام نتایج مختلفی دارند. برخی از انواع پوست ها ممکن است به خوبی توانایی تحمل این روش های درمانی را نداشته باشند و به همین خاطر فرد باید حتما با یک پزشک در زمینه گزینه هایی که پیش رو دارد مشورت کند.

از بین بردن چاله های جای جوش

– ماسک های پوستی شیمیایی

بسیاری از افراد که زخم های پوستی را در بدن خود دارند سعی می کنند با استفاده از ماسک های مخصوص پوستی ظاهر این لکه های روی بدن خود را کاهش دهند. در طول یک جلسه ماسک گذاری، یک لایه اسید بر روی صورت قرار گرفته می شود. همچنین ممکن است از یک آنزیم برای رسیدن به نتایج مشابه استفاده شود.

این روش های درمانی می توانند لایه بیرونی از پوست را برداشته و آن را احیا می کنند. ممکن است پس از جلسه درمانی، پوست شما قرمز و تحریک شود. همچنین ممکن است پوست بدن تا حدی کنده شود.

ممکن است نیاز باشد ماسک های شیمیایی را به صورت مرتب استفاده کنید تا اثر آن ها را بر روی پوست ببینید. اما با این حال معمولا نتیجه آن ها یک پوست صاف و انعطاف پذیر است و علاوه بر این موضوع، ظاهر زخم ها و چاله های جای جوش بر روی پوست به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

– درم ابریژن

جلسات درم ابریژن (Dermabrasion) نتایج مشابهی با ماسک های شیمیایی دارند، با این تفاوت که از مواد شیمیایی در آن ها استفاده نمی شود. یک براش کوچک با قابلیت چرخش در ناحیه مورد نظر از پوست مورد استفاده قرار گرفته می شود تا بتواند لایه های بالایی را از پوست جدا کند.

این نوع از تراشیدن لایه های بیرونی پوستی (درم ابریژن) گاهی اوقات با بی حسی موضعی و گاهی اوقات نیز در حالت بیهوشی فرد انجام می شود. این موضوع به اندازه ناحیه مورد نظر جهت درمان بستگی دارد. سپس باید اجازه داد پوست به مرور زمان بهبود یابد.

استفاده از جلسات درم ابریژن به افراد کمک می کند تا پوستی یک دست داشته باشند و ظاهر لکه ها و چاله های جای جوش بر روی پوست خود را کاهش دهند.

در برخی موارد، استفاده از درم ابریژن ممکن است ریسک ایجاد زخم های جدید و منافذ پوستی بزرگتر را افزایش دهد. دلیل این موضوع نیز برداشته شدن لایه های عمیق تر پوستی است. همچنین فرد ممکن است در معرض خطر عفونت های پوستی قرار گیرد.

– میکرو درم ابریژن

درمان های میکرو درم ابریژن نیز با هدف کاهش چاله جای جوش و زخم های پوستی به کمک برداشتن لایه های پوستی استفاده می شوند.

در این روش به جای استفاده از براش سیمی یا شیمیایی، متخصص درمان های پوستی از مواد ساینده، مانند بلور های ریز بی کربنات یا اکسید آلومینیوم استفاده می کند تا بتواند لایه های بیرونی پوست را بردارد. این روش برای نواحی کوچک تر زخم بر روی پوست کاربرد دارد و معمولا به چند جلسه درمانی نیاز دارد.

– تزریق فیلر

تزریق فیلر برای چاله های جای جوش

پزشکان ممکن است تزریق فیلر را جهت درمان زخم و چاله های جای جوشی روی پوست به افراد پیشنهاد کنند. در این روش شاهد تزریق محصولاتی هستیم که با لیفت کردن زخم های روی پوست می توانند ظاهر آن ها بر روی صورت را کاهش دهند.

فیلرها با انواع مختلفی در بازار موجود هستند که از جمله آن ها می توان به اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت اشاره کرد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (اف دی ای) فقط یک محصول به نام Bellafill را برای درمان زخم های ناشی از جوش ها تایید کرده است. این محصول حاوی میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA) به همراه کلاژن است که به شکل ژل در آمده است.

تاثیر فیلرهای پوستی موقت است اما معمولا بین چند ماه تا یک سال اثر آن ها باقی می ماند. این موضوع بستگی به نوع محصولی که استفاده می کنید دارد. اثر فیلر Bellafill معمولا تا ۵ سال باقی می ماند.

– لیزر فرکشنال

درمان با لیزر فرکشنال سعی در تحریک پروسه احیا سازی در خود زخم ها را دارد. اشعه لیزر بر روی بافت های زخم های حالت چاله جای جوش روی پوست تابیده می شود.

این اشعه می تواند لایه بیرونی پوست در ناحیه زخم ها را سوزانده و رشد سلولی را تحریک کند. پس از طی شدن دوره بهبود پوست، ظاهر زخم و چاله های جای جوشی پوستی نیز تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

– لیزر کاهنده مخصوص resurfacing

این درمان نوعی روش تهاجمی از لیزر است که لایه های بیرونی پوست را بر می دارد. این پروسه درمانی معمولا به چند هفته مراقبت پزشکی و بهبود نیاز دارد. اما نتایج آن ممکن است تا چندین سال پایدار باشند و نیازی به روش های درمانی دیگر نداشته باشید.

این روش ریسک های خاص خود را به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به ایجاد تغییرات در رنگ پوست، قرمزی و ورم اشاره کرد. در برخی موارد، این روش از لیزر درمانی ممکن است جوش یا زخم روی پوست را تشدید کند.

– میکرونیدلینگ

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

درمان القای کلاژن یا همان میکرونیدلینگ یک روش درمانی خاص است که در آن ناحیه مورد نظر از پوست به کمک سوزن های کوچک سوراخ می شود. با بهبود پیدا کردن این سوراخ ها، پوست کلاژن بیشتری تولید می کند تا چاله های جای جوش را پر کند.

ممکن است به تکرار جلسه درمانی پس از گذشت چند هفته نیاز باشد و معمولا نتایج قابل توجهی را می توان در عرض یک سال مشاهده کرد.

درمان خانگی چاله های جای جوش

با این که در اثرگذاری درمان های خانگی برای از بین رفتن چاله جای جوش و زخم های روی پوست هیچ ضمانتی وجود ندارد، اما بسیاری از افراد با امتحان کردن یک یا دو روش درمان خانگی ممکن است شاهد کاهش قابل توجه ظاهر زخم های روی پوست شوند. مواد لازم برای این روش های درمان خانگی را گاهی اوقات می توان در مغازه های مختلف تهیه کرد. برخی از دارو های مورد نظر نیز به صورت غیر تجویزی ارائه می شوند.

– روغن‌های مرطوب کننده

درمان خانگی چاله های جای جوش

برخی از روغن های طبیعی نیز می توانند نشانه های زخم بر روی پوست نظیر چاله های جای جوش را کاهش دهند. این روغن ها معمولا حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و دیگر مواد هستند که به کاهش بافت های زخم بر روی پوست و بهبود آن ها کمک می کنند.

پس از تمیز کردن ناحیه مورد نظر از پوست می توان از روغن ها به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد. برخی از روغن ها ممکن است وضعیت جوش را تشدید کنند بنابراین بهتر است ابتدا روغن را در یک ناحیه کوچک از پوست بدن امتحان کرد و در صورت فراهم بودن شرایط مصرف روغن به شکل مرتب ادامه پیدا کند.

از جمله روغن ها و کره های مفید در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان های بدون نسخه

کرم های OTC که امکان تهیه آن ها بدون نسخه پزشک ممکن است معمولا اولین روش درمانی برای افراد جهت کاهش ظاهر زخم و چاله های جای جوش به حساب می آید. این کرم ها با افزایش آب درون پوست و کم کردن علائمی همچون خارش بدن و قرمزی می توانند به افراد کمک کنند.

برخی ماسک و پیل های ضعیف نیز می توانند رشد پوستی جدید را آغاز کرده و ظاهر زخم های پوستی را در فرد کاهش دهند. این محصولات را باید به شکل ادامه دار استفاده کرد تا در گذر زمان نتیجه را مشاهده کرد.

استفاده ادامه دار از این مواد شیمیایی ممکن است عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل استفاده از آن ها با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کرد.

– ماساژ پوستی

با این که ماساژ به عنوان یک درمان مستقیم برای زخم های پوست شناخته نمی شود، این روش می تواند به عنوان پشتیبان برای درمان های دیگر استفاده شود.

ماساژ صورت می تواند گردش خون در صورت را افزایش دهد و زخم ها را کاهش دهد. در نتیجه ممکن است اثرگذاری روش های درمانی دیگری که استفاده می شوند افزایش یابد.

– روغن ضروری اسطوخودوس

اضافه کردن چند قطره روغن اسطوخودوس به دیگر روغن های لیست بالا می تواند به افزایش سرعت بهبود زخم های پوستی کمک کند. تحقیقات نشان داده اند که روغن اسطوخودوس دارای مواد آنتی باکتریال و ضد التهابی است و حتی در برخی افراد منجر به کاهش بافت های زخم می شود.

جهت تایید این قابلیت روغن اسطوخودوس در پوست افراد به تحقیقات بیشتری نیاز است اما به هر حال استفاده از آن جهت کاهش التهاب و باکتری در پوست برای همه افراد مفید است.

 

برگرفته از سایت دکتر ریاحی

https://riyahi.doctor/



:: برچسب‌ها: جوش ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

شیو کردن موهای بدن یا همان زدن موهای بدن با تیغ یا ژیلت، به احتمال زیاد یکی از قدیمی ترین و متداول ترین روش های از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن است. از ایام قدیم
زدن موهای بدن با تیغ یا هر وسیله تیغی شکل دیگر، موهای زائد بدن از سطح پوست قطع می‌شوند. این روشی است که اکثر مردان به صورت روزانه و یا هر از چند گاهی برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده می کنند. زنان نیز از این روش برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل، پاها و ناحیه تناسلی استفاده می کنند.

اصلاح موهای زائد با تیغ در مردان از اوایل قرن بیستم مد بوده است. این عادت به نیازمندی های مربوط به ارتش نسبت داده شده است. سربازان موظف بودند در جنگ جهانی اول حتما شیو کنند تا بتوانند از ماسک های گاز شیمیایی به طور مناسب استفاده کنند.

عوارض نزدن موهای زائد

نزدن موهای زائد از نظر ظاهری چندان مطلوب نیست. دلیل اصلی اینکه بیشتر مردم می خواهند موهای شرمگاهی خود را از بین ببرند، دلایل زیبایی است. زن و شوهر ظاهر آراسته را بیشتر می‌پسندد. پس اگر علاقه زیادی به حذف موهای زائد خود دارید، روش های بسیار مطمئنی برای تمیز نگه داشتن ناحیه بیکینی وجود دارد. علی الخصوص اگر به دنبال رفع دائمی موهای زائد هستید می‌توانید از مزایای لیزر موهای زائد بهره ببرید.

از دیگر عوارض نزدن موهای زائد، مسائل مربوط به بهداشت شخصی است. رفع موهای زائد قاعدتا بیشتر منجر به بهداشت و پاکیزگی شخصی می‌شود. این در حالی است که نزدن موهای زائد باعث می‌شود بدن بیشتر عرق کند.

روش اصلاح موهای بدن با تیغ

در اصل دو نوع روش برای زدن موهای بدن با تیغ وجود دارد، یکی “اصلاح دستی” که از تیغ یا خودتراش استفاده می شود و دیگری “اصلاح خشک” است که از ماشین تراش استفاده می شود.

تیغ، پدر تمام ابزارهای شیو کردن است و در اصل یک تیغه ی چاقو است که تبدیل به یک گوه ی بسیار نازک شده است و دارای یک دسته است. لبه ی این تیغ صاف و بسیار خطرناک است و این روش در حال حاضر فقط توسط آرایشگران حرفه ای برای اصلاح صورت مردان استفاده می شود.

در اوایل دهه ۱۹۰۰، کینگ ژیلت با تولید تیغ ژیلت، انقلابی در شیو کردن ایجاد کرد.
این تیغ ​​“هنر” استفاده از تیغ مستقیم و دستی را از بین برد، چرا که با قرار دادن یک تیغه ی نازک از جنس استیل ضد زنگ در داخل یک قاب باعث شد که آسیب دیدگی تقریبا غیر ممکن شود.

اختراع ژیلت این امکان را ایجاد کرد که هر کسی در خانه بتواند به راحتی شیو کند و همه ی تیغ های یکبار مصرف امروزی بر پایه ی همین طرح ساخته شده اند. تیغ های مدرن امروز اغلب دارای چندین تیغه، نوارهای روان کننده و حتی سر چرخشی نیز هستند.

اصلاح خشک دقیقا همان چیزی است که از اسمش می شود حدس زد. اصلاح خشک نیازی به آب یا کرم اصلاح ندارد. تقریبا در اواخر دهه ۱۹۲۰ ژاکوب اسکیک، تیغ برقی را اختراع کرد و اصلاح خشک متولد شد.

در ماشین های اصلاح یا اپیلاسیون، تیغه ها در پشت یک قطعه ی فلزی سوراخ دار به نام فویل قرار گرفته اند. هنگامی که فویل روی پوست مالیده می شود، موها وارد سوراخ ها می شوند و توسط تیغه ی نوسانی یا چرخشی بریده و قطع می شوند. 

عوارض استفاده از ژیلت

روش های زیادی برای خلاص شدن از شر موهای زائد وجود دارد. شیو کردن و اپیلاسیون دو گزینه ی رایج هستند. با این حال، این روش ها اغلب می توانند عوارض جانبی منفی هم داشته باشند.

چند نمونه از این عوارض در زیر ذکر شده اند:

خارش

شیو کردن یا اپیلاسیون اغلب می تواند باعث خارش پوست شود. این خارش حدود ۱ الی ۵ روز پس از اصلاح و با شروع رشد مجدد موها آغاز می شود. بدتر این که، اگر تن به خاراندن مداوم ناحیه ی خارش دار بدهید، ممکن است این ناحیه دچار زخم شود!

سوزش

سوزش یکی از آسیب های استفاده ی مستقیم تیغ بر روی سطح پوست است. در صورت آسیب دیدن پوست بر اثر شیو کردن، پوست دچار درد، التهاب و خارش می شود. سوزش با تیغ اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که افراد معتقدند اگر تیغ را بیشتر فشار دهند، موهایشان از عمق بیشتری تراشیده خواهد شد! متاسفانه این کار نه تنها موها را از عمق بیشتری قطع نمی کند، بلکه فقط باعث آسیب رساندن به پوست می شود!

رشد موهای زیر پوستی و بروز برآمدگی

اپیلاسیون و شیو کردن ممکن است باعث بروز برآمدگی های قرمز و تحریک کننده ای بر روی پوست شود. با این حال، بدون در نظر گرفتن نوع پوست، احتمال بروز این برآمدگی ها بعد از شیو کردن وجود دارد. هنگامی که مویی تراشیده شود، بلافاصله شروع به رشد مجدد می کند.

اگر مو به جای رشد از طریق سطح پوست، به درون پوست رشد کند، به موی زیر پوستی تبدیل شده و باعث بروز برآمدگی های دردناک و ملتهب می شود.

بریدگی

هنگامی که تیغه کند شود و یا هنگامی که برای شیو کردن عجله کنید، دچار بریدگی های ریزی بر روی پوست خود خواهید شد. این بریدگی ها معمولا دردناک هستند و برای بهبودی به زمان نیاز دارند و در صورت شدید بودن، بریدگی ممکن است تبدیل به زخم شود.

 

ادامه مطلب:

https://poostpedia.com/2315/%d8%aa%db%8c%d8%ba-%d8%b2%d8%af%d9%86-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

در این پستی که از نوشته های سایت دکتر عبدالحسین پور جمع آوری کرده ام قصد دارد در رابطه با دیسک گردن و ورزش هایی که سبب کاهش درد آن می شوند صحبت کنم. مقالات بیشتر همراه با عکس رو می توانید در سایت خود دکتر ملاحظه فرمایید. من در این قسمت بخش کوتاهی از آن را آورده ام.

ولی این نکته را مد نظر داشته باشید که حتما پزشک باید برای شما ورزش ها را تجویز کند و انجام بدون تجویز این ورزش ها ممکن است حتی باعث بد تر شدن علائم شما باشد زیرا هر مشکل دیسک گردن ممکن است ورزش مناسب خودش را بخواهد.

بذارید در ابتدا راجع به فتق دیسک با شما صحبت کنم که فتق دیسک که عموما یکی از رایج ترین بیماری های دیسک گردن است چیست؟

فتق دیسک گردن چیست؟

فتق دیسک یعنی بیرون زدگی دیسک که درجات متفاوتی از جمله کم، زیاد و متوسط دارد. این تفاوت می تواند روند درمان را تغییر دهد و از متدهای متفاوت کمک گیرد. اگر این بیرون زدگی بیش از حد باشد موجب پارگی دیسک می شود.

پارگی دیسک یا disc extrusion که معمولا همه آن را به غلط به فتق دیسک می‌شناسند، زمانی اتفاق می‌افتد که دیواره دیسک ضعیف شده یا فیبروز حلقوی به دلیل بالارفتن سن و آسیب پاره شود.

دیوار بیرونی، وظیفه نگهداری مواد نرم و ژله‌ای مرکز دیسک را بر عهده دارد و نوعی لایه نرم، مانند بالشتک برای مهره‌ها تولید می‌کند تا به ‌راحتی خم شوند و حرکت کنند.

زمانی که دیسک پاره می‌شود یا بیرون می‌زند، پارگی دایره‌ای شکلی اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود مواد ژله ‌ای مرکز دیسک به حفره ستون فقرات بریزند که در نهایت این اتفاق منجر به آزردگی، تورم و فشار زیاد به عصب ‌ها می‌شود. در این مقاله در ارتباط با پارگی دیسک گردن صحبت می کنیم.

درد گردن ناشی از بیماری دیسک

 ورزش های مناسب برای کاهش درد دیسک گردن

حرکت چانه

هدف از این ورزش دیسک گردن ،کشش گردن و کمک به شما در حفظ وضعیت مناسب بدن می باشد.

  • به حالت خوبی بنشینید.
  • همانطور که به جلو نگاه می کنید، سر خود را به عقب حرکت دهید تا چانه شما پایین باشد. هیچ چیز زیر سر شما نباید حرکت کند.
  • 5 ثانیه در این حالت بمانید.
  • این حرکت را تا 10 بار تکرار کنید

چرخش سر به دو طرف

این حرکت برای کاهش تنگی و افزایش حرکت سالم در گردن می باشد.

  • به حالت خوبی بنشینید.
  • چانه خود را به سمت شانه راست حرکت دهید. بهتر است با استفاده از دست، سر خود را به آرامی به آن سمت بیشتر کش بیاورید.
  • 20 ثانیه در این حالت بمانید.
  • چانه خود را به سمت شانه چپ حرکت دهید. بهتر است با استفاده از دست، سر خود را به آرامی به آن سمت بیشتر کش بیاورید.
  • 20 ثانیه در این حالت بمانید.
  • 3 تا 5 بار در هر طرف را تکرار کنید.

برای دیدن ورزش های بیشتر راجع به ورزش دیسک گردن به مقاله ی زیر مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: دیسک گردن ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

امروزه درباره مشاوره دینی و مذهبی صحبت های زیادی به گوش می خورد. اصلا مشاوره مذهبی چیست؟ آیا این نوع مشاوره مانند سایر مشاوره ها کاربردی است؟ اگر قصد مراجه به یک مرکز مشاوره را دارید که مشاوران و روانشناسان آن مرکز با رویکردی دینی و مذهبی بتوانند مسائل و مشکلات شما را رفع کنند می توانید با مطالعه مطالبی که در ادامه بیشتر به آن اشاره کردیم اطلاعات کافی را بدست آورید و بتوانید تصمیم گیری بهتری را انجام دهید. پس پیشنهاد میکنم تا پایان با ما همراه باشید.

روانشناسی دینی یا مشاوره مذهبی چیست؟

  دستورات دینی توصیه‌هایی در مورد بهترین روش‌های زندگی، نحوه برخورد و واکنش به دیگران ارائه کرده است، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از علم روانشناسی و مذهب می خواهند روانشناسی مذهبی (مشاوره مذهبی) را پدید آورند و به این ترتیب در جلسات مشاوره نیز از آن استفاده کنند. با این حال به دلیل اینکه روانشناسی مذهبی از جمله روانشناسی اسلامی هنوز به روشی جامع و علمی دست نیافته  آن طور که باید و شاید نتوانسته است، به اهداف خود دست پیدا کند. با این حال دفاتر مشاوره برخی از روحانیون مذهبی و مراکزی مشابه آن برای کسانی که بیشتر به دنبال مشاوره مذهبی هستند خدمات مشاوره ارائه می‌کنند. از علم دینی و مذهبی در انواع مشاوره ها به کار برده می شود که از آنها می توان به مشاوره خانواده، مشاوره طلاق و … اشاره کرد.

 

مشاوره دینی و مذهبی | آیا علم روانشناسی مغایر با آموزه‌های اسلامی است؟

ممکن است شما فردی مذهبی باشید و به یک روانشناس متخصص در حوزه مذهبی و دینی دسترسی نداشته باشید. در نتیجه به روانشناسی  بدون رویکرد مذهبی مراجعه کنید، در این شرایط ممکن است از خود بپرسید آیا توصیه‌های این اشخاص برخلاف مذهب و اسلام است یا خیر؟ اگر شما این توصیه‌ها را خلاف مذهب بدانید مسلما نمی‌توانید روند درمان و مشاوره را پیگیری کنید. برای پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم در وهله اول همه روانشناسان وظیفه دارند که درمان خود را با بافت فرهنگی و مذهبی مراجعشان تنظیم کرده و این مسائل را در روند مشاوره لحاظ کنند.

هم‌چنین روانشناسی به عنوان یک علم تلاش می‌کند تا در مسائل مذهبی ورود چندانی نکند و انتخاب‌های دینی را به خود افراد واگذار کند. به همین خاطر اگر شما مشکلاتی را در زمینه‌های مذهبی تجربه می‌کنید درمانگر به با آموختن مهارت‌هایی نظیر مهارت تصمیم‌گیری درست، حل مسئله و مدیریت استرس به شما کمک خواهد کرد که خودتان بتوانید شرایط زندگی‌تان را به بهترین شیوه مدیریت کنید و با کمک او به بهترین انتخاب دست یابید. 

در چه زمینه ای میتوانید از مشاور مذهبی کمک بگیرید؟!

شما میتوانید با توجه به نیازهایتان از مشاور مذهبی یا غیر مذهبی کمک بگیرید. همه مشاوران سعی بر این دارند تا بتوانند با راه حل هایی که ارائه می دهند مسائل شما را حل کنند اما مشاور مذهبی بر اساس آموزه های دینی و فرهنگی این کار را انجام میدهد. مشاور مذهبی  می‌تواند به افرادی که نسبت به اعتقادات مذهبی بیشتر پایبند هستند راهکارهایی ارائه به دهد که تناقضی با مسائل شرعی و اسلامی نداشته باشد. 

مواردی که در آن میتوانید از مشاور مذهبی کمک بگیرید:

1-مشاوره خانواده مذهبی   2-مشاوره پیش از ازدواج مذهبی   3-مشاور فردی   4-مشاوره دینی در زمینه طلاق   6-مشاوره مذهبی کودک و نوجوان

همچنین شما ممکن است در مورد مسائل جنسی برایتان سوالی پیش بیاید که بخواهید دیدگاه شرعی و مذهبی آن را بدانید، در این مورد نیز میتوانید از مشاور مذهبی کمک بگیرید.

منبع: https://grohamrah.com/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B0%D9%87%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C/

 


:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()