نوشته شده توسط : همیار

به گفته دکتر دباغیان متخصص قلب و عروق (ghalbe-salamat.com) حمله قلبی خاموش به حمله قلبی گفته می شود که فاقد علامت، دارای علائم اندک یا همراه با علائم ناشناخته است. حمله قلبی همواره با درد در قفسه سینه، تنگی نفس یا عرق سرد همراه نیست. در واقع، یک حمله قلبی می تواند بدون اطلاع فرد بروز دهد.

 تشخیص چه علائمی از حمله قلبی خاموش دشوار است؟

همان طور که از نام این بیماری پیداست، حمله قلبی خاموش به 3 حالت بروز پیدا می کند:

  • بدون علامت
  • دارای علائم اندک
  • دارای علائم ناشناخته

با این حال، در این بیماری همچون دیگر حمله های قلبی جریان خون رونده به بخشی از قلب به طور موقت مسدود شده و امکان زخم شدن یا آسیب دیدن عضله قلب وجود دارد. پزشکان قلب معمولا با بیمارانی مواجه می شوند که از خستگی و مشکلات مرتبط با بیماری قلبی شکایت داشته اما حمله قلبی چندین هفته یا ماه قبل و بدون آگاهی بیمار بروز داده است. این تشخیص با استفاده از آزمایش هایی همچون تصویر برداری MRI یا نوار قلب به دست می آید. افرادی که به این حملات قلبی خاموش مبتلا می شوند دارای علائمی خفیف و غیر اختصاصی همچون موارد زیر هستند:

  • سو هاضمه
  • آنفلوآنزا
  • احساس گرفتگی عضلانی در قفسه سینه یا بالای کمر
  •  

درد ناشی از حمله قلبی ممکن است در قفسه سینه نبوده و در نواحی همچون فک، بالای کمر یا بازو ها احساس شود. برخی از بیماران خستگی شدید، مداوم و بدون علتی را تجربه می کنند که اغلب آن را نادیده گرفته و یا به مواردی دیگر ارتباط می دهند.

 عوامل حمله قلبی خاموش در زنان

حمله قلبی خاموش هنگامی بروز می دهد که جریان خون شریان های کرونری قلبی توسط یک پلاک مسدود می شود. با این در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد اما برخی تحقیقات بیان دارند که حمله های قلبی خاموش در زنان بیشتر از مردان اتفاق می افتند. امکان دارد، زنان و پزشکان آن ها علائم حمله های قلبی خاموش را به اضطراب ارتباط داده و از آن ها چشم پوشی کنند.

 

  • عوامل خطر حمله های قلبی خاموش در زنان
  • عوامل خطر ابتلا به حمله های قلبی خاموش همچون دیگر حمله های قلبی بوده و شامل موارد زیر می شوند:
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالای خون
  • مصرف سیگار
  • سابقه خانوادگی بیماری قلبی
  • چاقی
  • سن

 حمله های قلبی خاموش به اندازه حمله های قلبی علامت دار خطرناک هستند. از آن جایی که این رویداد سبب زخم شدن و آسیب دیدن قلب می شود، بیمار از نظر ابتلا به دیگر مشکلات قلبی در معرض خطر بالا تری قرار می گیرد. همچنین، به دلیل آن که فرد از ابتلای خود آگاهی ندارد، پیگیر درمان خود نشده، هیچ دارویی مصرف نکرده، جریان خون رونده به قلب احیا نشده و در نتیجه این موارد آسیب بیشتر می شود.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

به گفته سایت پوست پدیا هیپرپیگمانتاسیون یک عارضه پوستی شایع است. لکه‌های تیره- که به لکه‌های پیری یا لکه‌های خورشیدی معروف هستند- معمولا در نواحی صورت، دست یا دیگر بخش‌های بدن که به طور مداوم در معرض نور خورشید قرار دارند، ایجاد می‌شوند.

انواع هیپرپیگمانتاسیون پوست

افراد دارای پوست تیره نسبت به افراد دارای پوست روشن معمولا بیشتر تحت تاثیر علائم هایپرپیگمنتیشن قرار دارند زیرا تجمع رنگدانه پوست در این افراد بیشتر است. در ادامه به بررسی انواع هایپرپیگمنتیشن می‌پردازیم:

– لکه‌های رنگدانه‌ای مانند لکه‌های پیری

لکه‌های رنگدانه‌ای مانند لکه‌های پیری (که با اصطلاح لکه‌های خورشیدی نیز شناخته می‌شوند) به دلیل مواجه با نور خورشید ایجاد می‌شوند. به همین علت، این عارضه معمولا در نواحی از بدن که به طور مرتب در معرض نور خورشید قرار دارند مانند صورت، گردن، بالای سینه دست و بازو ظاهر می‌شود. این لکه‌ها کوچک و تیره هستند.

– ملاسما

ملاسما که با اصطلاح کلواسما نیز شناخته می‌شود عارضه‌ای است که طی آن لکه‌های بزرگ‌تری از تجمع رنگدانه‌ها بر روی صورت شکل می‌گیرد.

اگرچه این عارضه هم در مردان و هم در زنان ایجاد می‌شود، اما ملاسما در زنان رایج‌تر است؛ تصور بر آن است که ملاسما به دلیل تغییر سطوح هورمونی بروز می‌کند. ملاسما در 10 تا 15 درصد از زنان باردار و 10 تا 25 درصد از زنانی که داروهای ضد بارداری مصرف می‌کنند (که گاها به آن ماسک بارداری می‌گویند) ظاهر می‌شود.

– هیپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب

هیپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب زمانی رخ می‌دهد که یک جراحت یا آسیب دیدگی پوستی التیام می‌یابد اما ناحیه‌ای صاف بدون رنگ باقی می‌ماند. این عارضه اغلب در افرادی که از آکنه رنج می‌برند دیده می‌شود؛ همچنین این عارضه می‌تواند در پی انجام جراحی‌های زیبایی مانند لایه‌برداری پوست، لیزر و لایه‌برداری شیمیایی ایجاد شود.

علت هایپرپیگمنتیشن

هایپرپیگمنتیشن به علت افزایش ملانین پوست ایجاد می‌شود. ملانین یک رنگدانه طبیعی است که به پوست، مو و چشم‌های ما رنگ می‌دهد. مجموعه‌ای از عوامل می‌توانند باعث افزایش تولید ملانین شوند، با این حال مواجه با نور خوشید، تاثیرات هورمونی، پیری، و جراحات یا التهاب پوستی اصلی‌ترین عوامل به شمار می‌روند.

– هایپرپیگمنتیشن و هورمون‌ها
تاثیرات هورمونی اصلی‌ترین عامل نوع خاصی از هیپرپیگمانتاسیون است که با اصطلاح ملاسما یا کلواسما شناخته می‌شود. این عارضه به ویژه در زنان شایع بوده و احتمالا زمانی رخ می‌دهد که هورمون‌های جنسی زنانه استروژن و پروژسترون باعث تحریک تولید بیش از حد ملانین در هنگام مواجه با نور خورشید می‌شود.

– جراحات پوستی و التهاب
همانطور که از اسم آن پیداست، هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب به دنبال ایجاد جراحت پوستی یا التهاب مانند بریدگی، سوختگی، مواجه با مواد شیمیایی، آکنه، درماتیت آتوپیک یا پسوریازیس ظاهر می‌شود. پوست پس از التیام رخم تیره و بی‌رنگ می‌شود.

– مواجه با خورشید و هیپرپیگمانتاسیون
مواجه با خورشید عامل اصلی ایجاد هیپرپیگمانتاسیون است زیرا نور خورشید سبب تحریک تولید ملانین می‌شود. ملانین به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند و از شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کند؛ به همین علت است که افراد خود را در برابر نور خورشید برنزه می‌کنند. اما مواجه بیش از حد با نور خورشید می‌توانید این فرایند را با مشکل مواجه کند و در نتیجه عارضه هیپرپیگمانتاسیون ایجاد شود.

– افزایش سن و پیری
با پیر شدن پوست، تعداد سلول‌های تولید کننده ملانین (ملانوسیت‌ها) کاهش می‌یابد اما سلول‌های باقیمانده از لحاظ اندازه بزرگتر می‌شوند و توزیع‌شان متمرکزتر صورت می‌گیرد. این تغییرات فیزیولوژیک سبب افزایش لکه‌های پیری در افراد بالای چهل سال می‌شود.

– بیماری و مصرف دارو

هیپرپیگمانتاسیون یکی از علایم برخی بیماری‌های خاص مانند بیماری‌های خودایمنی و مربوط به گوارشی، اختلالات متابولیک و کمبود ویتامین است.

همچین، این عارضه می‌توانند به دلیل مصرف برخی از داروها مانند داروهای شیمی درمانی، آنتی بیوتیک‌ها، داروهای ضد مالاریا و ضد صرع است.

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

منافذ زیادی روی پوست صورت وجود دارند که به نفس کشیدن پوست کمک می کنند. اگر این منافذ بزرگتر شوند، با چشم غیر مسلح قابل رویت می گردند. این منافذ بزرگ معمولاً روی پوست های چرب و ترکیبی مشاهده می شود زیرا این پوست ها مقادیر بیشتری روغن طبیعی پوست (سبوم) تولید می کند که به آنها اصطلاحاً منافذ باز پوست گفته می‌شود.

پوست پرتقالی صورت یا پوست پرتقالی شدن صورت اصطلاح دیگری است که میان افراد رایج است. در این مطلب ابتدا عکس پوست پرتقالی و سپس انواع منافذ باز و سپس راهکارهای درمانی مانند درمان پوست پرتقالی با لیزر را مطرح خواهیم کرد.

انواع منافذ باز پوست

منافذ باز اصولاً به یکی از سه شکل زیر است:

۱. منافذ به شکل O

این منافذ به احتمال زیاد در منطقه T صورت شما دیده می شوند (یعنی پیشانی و بینی). شکل آنها گرد است. اگر مستعد آکنه هستید یا پوست چرب دارید، این نوع منافذ بزرگ تر به نظر می رسند.

۲. منافذ به شکل U

خشکی پوست علت ایجاد این نوع منافذ می باشد.

۳. منافذ به شکل Y

با افزایش سن، تولید کلاژن در پوست شما کاهش می یابد. این امر می تواند به منافذ شما شکل یک قطره آب بدهد. همچنین به منافذ Y شکل نیز معروف هستند و بیشتر روی گونه ها ظاهر می شوند.

علت باز شدن منافذ پوست

عوامل متعددی مسئول بزرگ شدن منافذ و پوست پرتقالی شدن آن هستند که عبارتند از:

– ژنتیک
کاهش تولید کلاژن به صورت ارثی که معمولاً در پیری رخ می‌دهد.

– تولید بیش از حد سبوم
سبوم همان چربی طبیعی پوست است که اگر بیش از حد تولید شود منجر به منافذ باز می‌شود. این اتفاق در اثر آسیب ناشی از آفتاب رخ می‌دهد.

– فولیکول های ضخیم مو
فولیکورل‌های زخیم مو منجر به کاهش کشش در اطراف منافذ پوست می‌شود و می‌تواند منافذ پوست را باز کند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

https://riyahi.doctor/1983/%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%81%D8%B0-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

طبق نظر دکتر معصومه مجیدزاده، میکرونیدلینگ روشی است که برخی از متخصصان پوست از آن برای درمان بیماری های مختلف پوستی استفاده می کنند. این روش شامل استفاده از چندین سوزن ریز و استریل برای سوراخ شدن پوست و ایجاد ضربه فیزیکی است.

تاثیر میکرونیدلینگ بر کلاژن سازی پوست

میکرونیدلینگ با ایجاد ضربه به پوست، تولید کلاژن و سایر عوامل بهبودی را افزایش می دهد. کلاژن یک پروتئین ضروری است که به پوست کمک می کند تا جوانی داشته باشد، دارای بافتی صاف و کشدار باشد.

 

مزایای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ ممکن است در درمان موارد زیر کمک کند:

• آکنه

• لکه های تیره یا لکه های روی پوست شما (هایپرپیگمنتیشن)

• منافذ بزرگ

• جای زخم

• علائم کشش

• آسیب خورشید

• خطوط و چروک های ظریف

انجام میکرونیدلینگ چقدر طول میکشد؟

کل درمان فقط حدود نیم ساعت طول می کشد. با این حال ، مدت زمان درمان شما به صورت موردی متفاوت خواهد بود. اگر ناحیه کوچکتری مانند دستان خود را درمان می کنید ، درمان اصلاً طولانی نخواهد شد.

چه زمانی نتایج درمان را مشاهده خواهید کرد؟

معمولا بهترین نتیجه 4 تا 6 هفته بعد از درمان مشاهده می شود.

فرایند میکرو نیدلینگ

در حین این فرایند، پزشک به وسیله ابزاری خودکار مانند، خراش های کوچکی در زیر پوست ایجاد می کند. خراش ها به اندازه ای کوچک هستند که فرد پس از فرایند متوجه آن ها نخواهد شد. پزشک ابزار را به صورت یکسان بر سطح پوست حرکت می دهد تا پوست جدیدی که به وجود می آید نیز همسطح و یکسان باشد.

قبل از شروع، پزشک جهت کاهش درد از یک ماده بی حسی موضعی استفاده می کند. این کار تقریبا یک ساعت قبل از درمان انجام می شود. فرایند اصلی میکرو نیدلینگ تقریبا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد. پس از فرایند امکان دارد پزشک یک سرم یا داروی مسکنی را بر روی پوست اعمال کند. در مجموع، فرد می تواند سپری کردن چند ساعتی را در مطب پزشک انتظار داشته باشد.

 

 



:: برچسب‌ها: میکرونیدلینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

طبق گفته ی دکتر سمانه شیرانی، گزینه های درمانی زیادی برای لکه های دندان وجود دارد. با حفظ یک روال ثابت بهداشت دهان و دندان از جمله مسواک زدن و کشیدن نخ دندان، مراجعه به دندانپزشک  و محدود کردن مصرف نوشیدنی های رنگی (چای، قهوه و ..) ، دندان های خود را سالم و زیبا نگه دارید .

روش ها سفید کردن دندان

گزینه های زیادی در خانه وجود دارد که می توانید دندان های خود را سفید کنید که عبارتند از:

1. مسواک زدن

اولین اقدام شما باید مسواک زدن مکرر و به روش صحیح باشد. مخصوصاً مهم است که بعد از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که منجر به زردی دندان می شوند مسواک بزنید. مسواک زدن با خمیردندان سفید کننده می تواند تاثیر بیشتری بر سفیدی دندان شما داشته باشد.

2. جوش شیرین و آب اکسیژنه خوراکی

گفته می شود که با استفاده از خمیر ساخته شده از جوش شیرین و آب اکسیژنه تجمع پلاک ها و باکتری های روی دندان که باعث ایجاد لک می شوند کم می شود.

3. روغن نارگیل

گفته می شود که کشیدن روغن نارگیل باعث از بین رفتن پلاک ها و باکتری ها از دهان می شود. به مدت 10 تا 30 دقیقه 1 تا 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل مایع را در دهان خود بچرخانید.

4. سرکه سیب

از سرکه سیب می توان به مقدار خیلی کم برای سفید شدن دندان استفاده کرد.

5. پوست لیمو، پرتقال یا موز

برخی افراد ادعا می کنند که مالیدن پوست لیمو ، پرتقال یا موز باعث سفیدی دندان های شما می شود.

6. خوردن میوه و سبزیجات با محتوای آب بیشتر

گفته شده است که خوردن میوه و سبزیجات خام با محتوای آب زیاد می تواند به سلامت دندان ها کمک کند. تصور می شود که محتوای آب باعث پاک شدن دندان ها و لثه ها از پلاک و باکتری هایی می شود که منجر به زردی دندان می شوند.

در هنگام اجرای این روش ها محتاط باشید زیرا می توانید به مینای دندان یا لثه آسیب برسانید، که منجر به حساسیت و حفره می شود. بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد لک رعایت بهداشت دهان و دندان و معاینات منظم دندان  توسط دندانپزشک است.



:: برچسب‌ها: دندانپزشک ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

به گفته مرکز پوست، مو و زیبایی گیتا کلینیک (gitaclinic.com) مزوتراپی مو که با نام مزوپلاستی نیز شناخته می شود، شامل تزریق مواد دارویی به پوست سر است. این تکنیک بر روی لایه اپی درم، بافت پیوندی پوست، گردش خون، سیستم ایمنی و سیستم اعصاب حسی اثر دارد. این فرایند در بهبود برخی انواع ریزش مو همچون ریزش مو با الگوی مردانه، ناحیه ای (سکه ای)، استرسی و تلوژن افلوویوم مفید است. با این حال، شواهد علمی اندکی در زمینه رفع ریزش مو توسط مزوتراپی وجود دارد. هدف این درمان احیا و افزایش گردش خون مویرگی در پوست سر، ارائه مواد مغذی، کاهش سرعت کوچک شدن فولیکول ها و تحریک رشد مو است. برخی متخصصان ادعا دارند که مواد مغذی و ترکیبات شیمیایی زیر می توانند رشد مو را تحریک و امکان تولید موی جدید را فراهم کنند:

  • بیوتین
  • بافلومدیل
  • دکسنول
  • دوتاستراید
  • فیناستراید
  • ماینوکسیدیل
  • سیلیسیوم ارگانیک
  • ویتامین ها
  • استیل تتراپتید 3
  • بیوکانین A
  • پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)
  • نانو پپتید ها
  • ویال های ویتامینه

 

 مواد به کار رفته در محلول مزوتراپی را می توان به مواد اصلی و مکمل دسته بندی کرد. موارد اصلی موادی هستند که پشتوانه علمی داشته و به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده اند. از سوی دیگر، مواد مکمل نیز موادی هستند که به نظر می رسد در بهبود وضعیت بیمار مفید باشند. یک ویال موثر برای مزوتراپی حاوی حداقل 2 تا 3 ماده اصلی است. تاکنون تحقیقات کافی در زمینه تعیین بهترین و موثر ترین ترکیب مواد برای بهبود رشد مو انجام نشده است. مقادیر ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها، مواد دارویی، دارو های هومئوپاتی، عصاره گیاهان طبیعی و مواد بیواکتیو به کار رفته در این تزریقات به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد.

تاریخچه مزوتراپی

اصطلاح مزوتراپی اولین بار توسط دکتر میکل پیستور در سال 1958 بیان شد. او این روش را به عنوان یک تکنیک تسکین درد برای درمان بیماری های روماتولوژیک، عفونی، عروقی و آسیب های فیزیکی و ورزشی به کار برد. دکتر لیونل بیسون این تکنیک را در فرانسه فرا گرفته و در ایالات متحده آمریکا همگانی کرد. کاربرد های زیبایی این روش مخصوصا در چربی زادیی، درمان سلولیت و درمان ریزش مو به تازگی توجهی جهانی را به خود جلب کرده اند.

مزوتراپی چه فایده ای برای رفع ریزش مو دارد؟

مزوتراپی مو یک درمان زیبایی غیر جراحی و غیر تهاجمی است که برای بازگردانی حجم و بهبود ظاهر مو های کم پشت به کار می رود. در این فرایند، تزریق های کوچکی حاوی مواد دارویی، آمینو اسید ها، ویتامین ها و مواد دیگر به لایه اپی درم پوست تزریق می شود. این کار لایه مزودرم، رشد مو و تولید موی های جدید را تحریک می کند. مزوتراپی بر پایه این واقعیت به کار می رود که اغلب ریزش مو در اثر موارد زیر بروز می دهند:

عدم تعامل هورمون ها در اطراف فولیکول های مو

کمبود مواد مغذی کافی برای حفظ سلامت مو

کاهش جریان خون رونده به پوست سر

محلول مزوتراپی بسته به نیاز های هر بیمار حاوی ترکیبی از مقادیر مختلف ویتامین ها، مواد شیمیایی، کو آنزیم ها و آمینو اسید هاست که به پوست سر تزریق می شود. مزوتراپی به احیای تدریجی عدم تعادل هورمون ها کمک کرده و رشد تار های جدید و سالم مو را تحریک می کند. هر دوی زنان و مردان می توانند از این فرایند درمانی بهره مند شوند.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()