نوشته شده توسط : همیار

اگر تزریق بوتاکس را دوست ندارید، یک روش درمانی جایگزین برای از بین بردن خطوط اخم به نام فیلر وجود دارد. خطوط اخم ممکن است احساسات منفی مانند عصبانیت را منتقل کنند، حتی وقتی فرد عصبانی نیست. کاهش خطوط اخم از طریق تزریق فیلر برای درمان کار منطقی ای می باشد. درمان خط اخم با پرکننده پوستی باعث می شود بیماران آرام تر و جوان تر و سرحال تر به نظر برسند.

 درمان خط اخم با تزریق ژل و بوتاکس

نحوه تزریق ژل خط اخم

  1. صورت با الکل و کلرهگزیدین تمیز می شود.
  2. بی حسی موضعی ممکن است به ناحیه خط اخم تزریق شود.
  3. ممکن است از یک کانول استفاده شود
  4. قبل از درمان مدت کوتاهی یخ به آن ناحیه زده می شود پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف تزریق را آغاز می کند.
  5. در ناحیه خطوط اخم ممکن است چندین تزریق لازم باشد.

عوارض تزریق ژل خط اخم

  • کبودی: اکثر افراد بعد از تزرق دچار کبودی در آن ناحیه می شوند که به مرور برطرف می شود.
  • عدم تقارن: اگر تزیق نزد یک پزشک غیر حرفه ای انجام شود ممکن است نتیجه کار خوب نباشد.
  • تورم: تا 48 ساعت پس از تزرق در ناحیه مورد نظر ورم وجود دارد.
  • عفونت: اگر سوزنی که با آن تزریق انجام می شود تمیز نباشد امکان ایجاد عفونت زیاد است.

 

مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم

  • تا 24 آرایش نکنید.
  • تا دو روز ورزش سنگین انجام ندهید.
  • به مدت یک هفته از رفتن به سونا و استخر و جکوزی خودراری کنید.
  • به مدت چند شب روی صورت خود نخوابید.

ماندگاری ژل خط اخم

بسته به برند فیلر و پزشکی که تزریق را برای شما انجام می دهد زمان ماندگاری متفاوت است. اما معمولا ماندگاری ژل خط اخم از 6 ماه تا 2 سال می باشد.

دکتر معصومه مجیدزاده (majidzadeh.doctor)



:: برچسب‌ها: تزیق ژل:بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

اگر دیگر از راه های سنتی و همیشگی حذف موهای زائد بدن خود نظیر شیو کردن خسته شده اید، ممکن است به روش هایی دائمی تر نظیر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی علاقه مند شده باشید. این روش توسط متخصصین پوست و یا افرادی که به صورت تخصصی برای آن آموزش دیده اند انجام می شود. لیزر کردن مو ها باعث جلوگیری از رشد مو از ریشه می‌شود و می‌تواند اثر بخش و کارآمد باشد. برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد روشی امن به شمار می رود. همچنین عوارض لیزر بیکینی خیلی ناچیز است و عوارض جانبی طولانی مدت و خطرناکی نخواهد داشت.

با این حال صحبت‌ها و بحث پیرامون عوارض لیزر بیکینی برای دخترها ادامه دارد. با این که پس از انجام این پروسه بروز عوارض جانبی موقت و کوچک کاملا طبیعی است، پدیدار شدن دیگر عوارض جانبی و خطرات بسیار نادر است. گذشته از این موارد، هر گونه ادعای مبنی بر ارتباط لیزر کردن با مشکلات و عوارض خطرناک کاملا بی اساس هستند.

در ادامه هر آنچه که در این زمینه باید بدانید را با هم بررسی خواهیم کرد.

عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

افراد مختلفی ممکن است شما را از عوارض لیزر موهای زائد بیکینی بترسانند اما چنین چیزی واقعیت ندارد. در روش لیزر کردن موهای زائد ناحیه تناسلی از اشعه لیزرهای کوچک و با حرارت بالایی استفاده می گردد. ممکن است این لیزرها منجر به بروز عوارض جانبی موقت و کوچکی پس از انجام پروسه حذف موها شوند. تحریک و سوزش پوست و تغییر رنگ دانه‌ها از جمله موارد بسیار شایع در بین مراجعه کنندگان به شمار می روند. در ادامه مهم‌ترین عوارض لیزر موهای بیکینی را بررسی خواهیم کرد:

– قرمز شدن و سوزش پوست

شایع‌ترین عوارض لیزر موهای زائد بیکینی قرمزی و سوزش است. لیزر کردن موهای زائد می تواند منجر به سوزش موقت پوست شود. همچنین ممکن است متوجه قرمزی و ورم بسیار کم در نواحی مورد نظر شوید. با این حال تمامی این عوارض جانبی کوچک و کم هستند. تمامی این عوارض جانبی را معمولا در صورت انجام دیگر روش ها نظیر وکس کردن نیز ممکن است تجربه کنید.

متخصص زیبایی و پوست شما ممکن است یک بی حسی موضعی را قبل انجام لیزر مو ها قرار دهد تا اثرات جانبی به حداقل برسند.

تحریک و سوزش کلی بدن و نواحی مربوطه ممکن است پس از چند ساعت از بین بروند. به کمک بسته های یخ و سرد کردن این نواحی می توانید ورم و یا درد را کاهش دهید. اگر عوارض جانبی شما بیشتر از یک سوزش معمولی بود و یا با گذر زمان شدیدتر شد حتما با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

– تغییرات در رنگدانه‌ها از عوارض لیزر بیکینی

پس از انجام درمان لیزری مو های زائد ناحیه تناسلی ، ممکن است متوجه شوید که پوست شما کمی روشن تر و یا تیره تر شده باشد. اگر پوستی روشن دارید، احتمال تاریک تر شدن نواحی لیزر شده پس از انجام آن وجود دارد که از دیگر عوارض لیزر بیکینی برای دختران است.

نقطه مقابل این مورد نیز برای افرادی با رنگ پوست تیزه است که پس از انجام لیزر موهای زائد خود متوجه روشن تر شدن آن خواهند شد. با این حال همچون سوزش پوست، این تغییرات نیز کاملا موقت هستند و نیازی به نگرانی در مورد آن ها نیست.

به ندرت ممکن است لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و دیگر نقاط بدن منجر به بروز عوارض جانبی شدید شود. استفاده از کیت های لیزر کردن مو های زائد در خانه می تواند ریسک بروز عوارض لیزر موهای زائد واژن را بالا ببرد و یا این که برای انجام لیز موهای ناحیه تناسلی به سراغ افراد آماتور و آموزش ندیده بروید.

– رشد افراطی مو در نواحی لیزر شده

گاهی اوقات از عوارض لیزر موهای بیکینی می‌توان به رشد افراطی مو در برخی نواحی اشاره کرد.

– ایجاد تغییرات در بافت اصلی پوست

مضرات لیزر بیکینی برای کسانی که برنزه کرده‌اند بسیار بیشتر است. اگر اخیرا پوست خود را برنزه کرده باشید در ریسک بروز این مشکل قرار خواهید داشت.

– زخم شدن نواحی لیزر شده

این مورد از عوارض جانبی شدید لیزر مو های زائد ناحیه تناسلی در افرادی که خیلی زود بدنشان زخم می شود رایج است. همان‌طور که گفتیم مضرات لیزر بیکینی بیشتر برای کسانی است که خود از قبل مشکل پوستی و یا برنزه کرده‌اند.

– تاول و کبره بستن پوست

از عوارض لیزر موهای بیکینی تاول زدن است. این عوارض جانبی ممکن است در اثر قرار داشتن پوست در معرض آفتاب آن هم کمی پس از انجام لیزر موهای زائد بدن رخ دهند.

در مورد این عوارض جانبی حتما با پزشک معالج خود صحبت کنید. با این که موارد ذکر شده در بالا بسیار نادر هستند، اما خوب است که حتما در مورد آن ها آگاهی داشته باشید و سپس اقدام به لیزر کردن مو های زائد ناحیه تناسلی و یا دیگر نواحی بدن کنید. در صورت داشتن علائم هر کدام از این موارد خیلی زود با پزشک معالج خود تماس حاصل کنید.

برای مطالعه بیشتر، به پوست پدیا مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

به گزارش برنا، در اکثر مواقع درد پاها در خانم ها جدی نیستند، اما هرگز نباید هیچ دردی را نادیده بگیرید. اگر هیچ بیماری زمینه ای مربوط به پا ندارید، پا برهنه راه رفتن در خانه برای شما مشکل خاصی ایجاد نمی کند؛ اما اگر از قبل آسیب دیده گی دارید، حتما از صندل های طبی استفاده کنید.

در این مقاله به شایع ترین علت درد پا در خانم ها می پردازیم:

1. درد ساق پا

درد ساق پا به خصوص در هنگام خواب یکی از شایع ترین مشکلات پا در خانم ها محسوب می شود. جریان خون ضعیف، گرفتگی عضلات، بیماری شریان محیطی و مشکلات عروقی پا از جمله علت های درد ساق پا در خواب محسوب می شوند. به گفته دکتر اقدسی متخصص واریس درد اعصاب بیشتر در شب ها حس می شود چرا که عوامل حواس‌پرتی کمی وجود دارند. در حین روز مغز مشغول انجام کارهای مختلف است و تمرکزی روی پاها ندارد.

2. کف پای صاف

کف پای برخی افراد به طور طبیعی صاف تر است، اما گاهی اوقات، صافی بیش از حد، باعث آسیب به تاندونی می شود که عضله ساق پا را به کف پا متصل می کند.

در برخی موارد شدید، ممکن است این حالت نیاز به جراحی داشته باشد. در مواقع دیگر استفاده از کفی مناسب در کفش ها می تواند به کنترل این وضعیت کمک کند. اما همیشه باید قبل از اینکه آسیب دیدگی تاندون بدتر شود، ابتدا با پزشک متخصص مشورت کرد.

3. سندرم تونل تارس

یکی از مشکلاتی که در افرادی با کف پای صاف ایجاد می شود، سندروم تونل تارس است. این سندرم عمدتا باعث درد پاشنه، به ویژه احساس سوزش می شود.

ممکن است کفی مناسب یکی از گزینه های درمانی برای تونل تارس باشد، اما لزوماً این مشکل را برطرف نمی کند. اگر مشکل کف پای صاف نیز در پای شما وجود داشته باشد؛ ممکن است نیاز به جراحی پیدا کنید.

4. سندرم کوبوئید

کوبوئید، استخوانی در پا است که با درد در قسمت خارجی میانی پا مشخص می شود (قسمت استخوانی کوچک در نزدیکی انگشت کوچک پا). این مشکل نیز می تواند ناشی از کف پای صاف باشد چرا که هنگامی که پای شما، به دلیل نبود انحنای مناسب، به یک سمت فشرده می شود، مفاصل سمت دیگر پا را نیز درگیر خواهد کرد.

سندرم کوبوئید ممکن است با فاشئیت کف پا یا پیچ خوردگی مچ پا اشتباه گرفته شود. درد در قسمت خارجی پا، نشانه ی اصلی این بیماریست. استفاده از کفی ها ممکن است گزینه ای برای نگه داشتن پا در وضعیت صحیح باشد. اما قطعا برنامه ی درمانی که متخصص پا، برای شما در نظر می گیرد به مراتب می تواند موثرتر و بهتر عمل کند.

5. انگشت پای چمنی

انگشت پای چمنی در اصل، نوعی آرتروز در مفصل انگشت شست پا است. این نام از آنجا گرفته شد که بازیکنان فوتبال از ناحیه انگشتان پا آسیب می دیدند و این قسمت بیش از حد، دچار کشیدگی می شد.

ممکن است انگشت پای چمنی از گرفتگی پاشنه پا به وجود آید، خصوصاً اگر خانم ها، کفش هایی با پاشنه بلند استفاده کنند. از آنجا که مچ پا در داخل کفش، پا را به جلو هل می دهد، مفصل انگشت بزرگ پا، ملتهب می شود. پوشیدن کفش پاشنه دار ممنوعیتی ندارد؛ اما استفاده از آن برای مدت طولانی می تواند سلامت پاهای شما را به خطر بیندازد.



:: برچسب‌ها: درد پا در خانم ها ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

به گفته مرکز مشاوره روانشناسی گروه همراه (grohamrah.com) خشم هیجانی طبیعی است که هر فردی آن را تجربه می کند و اصولا دلایل معتبری وجود دارد که از حرفها یا کارهای دیگران، به خاطر آسیب هایی که می خوریم به طرز دیوانه واری عصبانی می شویم و یا از موقعیتی در خانه یا سر کار، احساس ناامیدی می کنیم. در این موقعیت ها مهم است که ما خشممان را بشناسیم و آن را درست ابراز کنیم تا به خودمان و دیگران آسیب نزنیم.

چگونه بدون صدمه زدن به دیگران ابراز خشم کنیم

اول باید خود را متقاعد کنید که حق حرف زدن دارید. اگر نیاز به یادآوری دارید به اعلامیه ی حقوق مراجعه کنید. شاید هم بخواهید به آگاهی خود مراجعه کنید و ببینید چه بذرهایی در ذهن تان پراکنده شده و نمی گذارد دیگران به شما گوش کرده یا احترام بگذارند. یکی از این جملات در مورد خود من چنین بود: اگر چیز به درد بخوری نداری که بگویی اصلا حرف نزن.

دوستانی که دورو برم بودند مثل خودم از رویارویی و گفت و گوی صادقانه می ترسیدند. وقتی احساساتم را به زبان می آوردم و دوستانم می گفتند آنچه گفتم خوب نبود، باور می کردم. به همین سبب سال ها حتی وقتی نیاز داشتم احساساتم را با دیگران در میان بگذارم از ترس طرد شدن یا برچسب سلیطه خوردن یا از دست دادن امنیت موجود در وابستگی عاطفی، احساسات تلنبار شده ام را به درون پس می زدم.

وقتی به این باور برسیم که حق داریم احساسات و عقایدمان را بیان کنیم باید یاد بگیریم که چگونه به شکل سازنده این کار را انجام دهیم. اگر نیت ما تنها این باشد که دیگران را از نظرات مان آگاه کنیم متقاعدشان نماییم یا اثبات کنیم که اشتباه می کنند روش مخرب را به کار برده ایم. باید بیاموزیم تا با هدف درک یکدیگر بدون متهم کردن دیگری یا داوری کردن از نظرات یکدیگر مطلع شویم.

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

بیشتر افراد برای از بین بردن چین و چروک ها و لکه های دوران پیری روی صورتشان اقدامات بسیاری انجام می دهند، اما دستان می تواند باعث پیرتر نشان دادن فرد شوند، زیرا اکثر افراد زیبایی دست و بازوی خود را  نادیده می گیرند. از آنجا که دستان ما پوشیده نمی شوند و ما از دستان خود برای چندین کار استفاده می کنیم، برای جوان ماندن دست هایمان ضروری است که از آنها مراقبت خوبی داشته باشیم. در اینجا انواع لکه های پوستی روی دست ، مشکلات زیبایی شایع دست و بازو، عکس انواع لکه های پوستی و راه حل های این مشکلات را بررسی می کنیم.

علت سیاه شدن آرنج

علت سیاه شدن آرنج

اگر با دقت به دست‌های خود نگاه کنید، متوجه می‌شوید که پشت دست‌ها، تیره تر از باقی قسمت‌ها است. همچنین، برای بسیاری از افراد، بخش‌های میانی انگشتان و بخش‌های نزدیک به ناخن‌ها تیره تر از بقیه بخش‌ها هستند.

افراد زیادی هم از تیره و زمخت شدن آرنج‌های خود شکایت دارند. این موضوع معمولا به واسطه خشکی پوست در اطراف برجستگی‌های ناشی از استخوان‌ها ایجاد می‌شود. در بعضی موارد لکه‌های اطراف آرنج به واسطه اصطکاک بیش از حد در این نواحی رخ می‌دهند. این اصطکاک باعث ضخیم شدن لایه پوستی می‌شود و باعث تیره تر شدن ناحیه ضخیم شده می‌گردد.

باید دقت داشته باشید که تغییر رنگ پوست می‌تواند به واسطه بیماری‌های پوستی نظیر آکانتوزیس نیگریکانس یا‌ هایپرکراتوز ایجاد شود و یا می‌تواند نتیجه دیابت، مصرف بیش از حد الکل و یا کمبود ویتامین ب ۱۲ باشد، و بدین ترتیب نباید نادیده گرفته شود. افراد در مواجهه با چنین لکه‌هایی باید به متخصص پوست مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

لکه های قهوه ای روی بازو

لکه های قهوه ای روی بازو

یکی دیگر از رایج‌ترین لکه های پوستی روی دست ، لکه‌های قهوه ای روی بازو است. اگر افراد به صورت مستمر به اصلاح یا استفاده از موم‌ها برای برداشتن موهای روی پوست خود بپردازند، ممکن است با نقطه‌های قرمز- قهوه ای رنگی بر روی دستان خود مواجه شوند، این موضوع خصوصا در بخش‌های فوقانی بازو رخ می‌دهد. همچنین این مشکل می‌تواند در نتیجه عدم درمان جوش آرنج به وجود آید. در واقع جای جوش آرنج باشد که به این شکل ظاهر می‌شود.

برای رها شدن از لکه‌های قهوه ای روی بازو  باید از مواد لایه برداری استفاده کرد که موجب روشن تر شدن چنین لکه‌هایی می‌شوند. همچنین برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی، بهتر است به جای اصلاح یا استفاده از موم، از لیزر برای برداشتن موهای زائد بدن استفاده کرد.

لکه های قهوه ای روی پوست دست

لکه های قهوه ای روی پوست دست

علت لکه های قهوه ای روی دست معمولاً به خاطر سن است و با افزایش سن به وجود می‌آید که لکه های کبدی نیز نامیده می‌شود. در افراد جوان‌تر این لکه‌ها ممکن است به خاطر جای جوش روی دست باشد.

درمان لکه های قهوه ای روی دست

در ادامه راهکارهای درمانی مختلف را می‌توانید مشاهده می‌کنید. برای از بین بردن لکه های قهوه ای روی دست یکی از راه‌های زیر را امتحان کنید:

لکه های پوستی روی دست ناشی از آفتاب

لکه های پوستی روی دست ناشی از آفتاب

رنگ پوست نا متوازن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از زنان از آن شکایت دارند. رنگ پوست نامتوازن و برنزه شده بر روی دست‌ها و بازوها، معمولا به واسطه قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید و اشعه‌های فرابنفش رخ می‌دهد. این مشکلات معمولا به یک باره ایجاد نمی‌شوند و معمولا حاصل سال‌ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستند و بنابرین درمان این آثار نیازمند صرف زمان خواهد بود.

برای جلوگیری از ایجاد چنین لکه‌هایی، افراد بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای کنترل آسیب استفاده کنند، همچنین لباس‌های آستین بلند می‌توانند مراقبت بیشتری در برابر نور خورشید ایجاد کنند. کرم‌های روشن کننده پوست متنوعی نیز وجود دارند که می‌توانند به کاهش تفاوت ناشی از تغییر رنگ پوست کمک کنند. افراد می‌توانند شب‌ها از این کرم‌ها برای کاهش آثار ایجاد شده بر روی پوست خود بهره ببرند.

لکه‌های سفید روی دست

لکه‌های سفید روی دست

پیسی یا ویتیلیگو یکی از بیماری‌های مزمنی است که در آن لکه های سفید روی پوست ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها به واسطه کمبود ملانین که رنگدانه اصلی پوست محسوب می‌شود ایجاد می‌شوند. پیسی می‌تواند بر روی هر قسمتی از پوست ایجاد شود، با این حال معمولا بر روی صورت، گردن، دست‌ها و نقاط چین خوردگی پوست ایجاد می‌شود.

 

منبع:

https://riyahi.doctor/

 



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

واریکوسل دقیقا مثل رگ‌های واریسی در پا یا هموروئید عمل می کند. این موضوع به این معنی است که واریکوسل به ‌مرور زمان و تدریجی بر روی باروری مردان تأثیر می‌گذارد. واریکوسل زمانی اتفاق می‌افتد که سرخرگ‌های اطراف کیسه‌های بیضه‌ها بزرگ شوند. این رگ‌ها باعث می‌شوند که خون در کیسه بیضه جمع شود و دمای بیضه افزایش یابد. حتی افزایش یک درجه ای دمای بیضه‌ها می‌تواند تأثیر مخربی روی تولید اسپرم‌ و عملکرد تستوسترون بگذارد.

هیدروسل چیست؟

در جراحی‌های قدیمی برای درمان واریکوسل از میکروسکوپ استفاده نمی‌کردند، به‌ همین دلیل تشخیص موقعیت سرخرگ‌های کوچک که منبع اصلی تغذیه بیضه‌ها بودند، بسیار دشوار بود. این سرخرگ‌ها معمولا گره می‌خوردند و احتمال این‌که عملکرد بیضه‌ها را بهبود دهند، خیلی کم بود. مجاری کوچک لنفاوی هم به‌طور ناخواسته بسته می‌شد که معمولا باعث بیماری به اسم هیدروسل می‌شد. در بیماری هیدروسل، کیسه‌ای پر از مایع در اطراف بیضه‌ها ایجاد می‌شود.

درمان واریکوسل با استفاده از جراحی میکروسکوپی

نتایج به دست آمده، منجر به ایجاد یک تکنیک‌ ترمیمی برای درمان واریکوسل با استفاده از میکروسکوپ شد. این روش به شناسایی و حفظ سرخرگ‌ها و مجاری لنفاوی کمک می‌کند و آسیب احتمالی به بیضه‌ها و به‌طور تقریبی عوارض هیدروسل را از بین می‌برد. استفاده از این تکنیک در هزاران بیمار نشان داد که میانگین اسپرم‌های سالم بعد از عمل 128 درصد افزایش پیدا می کند. جراحی میکروسکوپی واریکوسل در مقایسه با دیگر تکنیک‌های جراحی، پارامترهای مایع منی و باروری را بهبود می‌بخشد و هم‌چنین درد و عوارض کمتری را بعد از عمل به همراه دارد.

مزایای ترمیم واریکوسل با جراحی میکروسکوپی

ترمیم واریکوسل میزان تکه‌ تکه‌ شدن DNA اسپرم یا شکستن رشته‌های DNA را کاهش می‌دهد. بعد از ترمیم واریکوسل پارامترهای اسپرم به‌طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کنند. حتی در زوج‌های ناباروری که مرد دارای واریکوسل بالینی (نوعی واریکوسل که متخصص اورولوژی آن را به‌راحتی حس می‌کند) است و از لقاح مصنوعی (IVF) با تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم (ICSI) استفاده می‌شود، این روش به بهبود نرخ بارداری بالینی و تولد نوزاد کمک می‌کند.

به گفته دکتر محمد جباری متخصص ارولوژی، جراحی میکروسکوپیک نه تنها آسیبی به سرخرگ بیضه نمی رسد بلکه میزان عود واریکوسل نسبت به دیگر روش های جراحی بسیار کمتر بوده و در حد نیم تا یک درصد است در صورتی که در مثلا روش لاپاروسکوژیک ۳ تا ۱۵ درصد می باشد.

برای خواندن ادامه مطلب و دانستن مزایای عمل واریکوسل بر افزایش میل جنسی روی ادامه مطلب کلیک کنید.


:: برچسب‌ها: عمل واریکوسل ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی یک اختلال شایع پوستی است که سبب ایجاد برآمدگی های کوچکى در پوست می شود. این برآمدگی های کوچک می توانند ظاهر شما را تغییر دهند و باعث ناراحتی شما شوند. اما خبر خوب این است که می‌توان راهکارهایی برای درمان پوست مرغی به کار برد.

این برآمدگی های کوچک یا جوش مانند، در واقع سلول های مرده پوست هستند که به فولیکول های مو متصل می باشند. این برآمدگی ها گاهی به رنگ قرمز یا قهوه ای ظاهر می شوند.

پوست مرغی معمولا بر روی بازوها، ران پاها، گونه ها یا باسن ایجاد می شوند. پوست مرغی مسری نیست و معمولا این برآمدگی ها باعث ناراحتی یا خارش نمی شوند. این وضعیت در زمستان، زمانی که پوست متمایل به خشکى است و همچنین ممکن است در طول بارداری بدتر شود.

علائم پوست مرغی

این وضعیت به شکل برآمدگی های کوچک و خشن بر روی پوست به وجود می آید. برآمدگی ها ممکن است سفید یا قرمز رنگ باشند و اغلب همراه با پوست خشک و پوسته پوسته نمایان می شوند. برآمدگی ها در بعضی از افراد مبتلا به کراتوز پیلاریس شبیه به پوست بدن مرغ یا غاز می باشند.

اغلب افراد علائم اولیه را در کودکى یا نوجوانى تجربه می کنند. کراتوز پیلاریس در جوانان نسبت به بزرگسالان رایج تر است. کراتوز پیلاریس می تواند در هر جایی از بدن که داراى فولیکول مو است، ظاهر شود. شایع ترین محل های آن عبارتند از:

  • بازو (در ٩٢ درصد موارد)
  • ران (در ۵٩ درصد موارد)
  • باسن (در ٣٠ درصد موارد)


برآمدگى های کراتوز پیلاریس اغلب دارای سر سفید رنگ مى باشند. اما بر خلاف آکنه و برخى برآمدگى های دیگر پوست، علت ایجاد منافذ مسدود شده عفونت و باکتری نیست. برآمدگی هاى کراتوز پیلاریس زمانی رخ می دهند که کراتین، پروتئین محافظ پوست، ساخته شود و فولیکول هاى مو را مسدود کند.

علت پوست مرغی شدن بدن

این وضعیت پوستی خوش خیم ناشی از ساخت کراتین، پروتئین مو، در منافذ پوست می باشد. اگر پوست مرغى داشته داشته باشید، کراتین موی بدن شما، منافذ پوست را مسدود می کند و مانع باز شدن فولیکول های رشد مو می شود. در نتیجه، یک برآمدگی کوچک در محل رویش مو شکل مى گیرد.

علت دقیق ساخت کراتین ناشناخته است، اما پزشکان معتقدند ممکن است با سایر شرایط پوستی مانند درماتیت آتوپیک و بیماری های ژنتیکی مرتبط باشد.

چه افرادی به پوست مرغی مبتلا می‌شوند؟

پوست مرغى در افرادی که دارای شرایط زیر هستند، شایع تر است:

  • پوست خشک
  • اگزما
  • ایکتیوزیس
  • تب یونجه
  • ملانوم
  • چاقی
  • زنان
  • کودکان یا نوجوانان
  • نژاد سلتی

هر کسی می تواند نسبت به این بیماری پوستی حساس باشد، اما در کودکان و نوجوانان شایع تر است. کراتوز پیلاریس اغلب در کودکی یا نوجوانی آغاز می شود. به طور معمول در اواسط دهه بیستم برطرف شده و در بیشتر موارد در سن 30 سالگی کاملا از بین می رود.

تغییرات هورمونی در طول بارداری برای زنان و در دوران بلوغ برای نوجوانان می تواند باعث بروز زودرس آن شود. کراتوز پیلاریس در افراد با پوست بور بیشتر دیده می شود.

درمان پوست مرغی

برخی بیمارى هاى پوستی دیگر، از جمله واکنش های آلرژیک و عفونت های پوستی، می توانند بسیار شبیه کراتوز پیلاریس باشند. اگر علائم به طور قابل توجهی بدتر می شوند، پوست دردناک یا ملتهب است، یا درمان هاى خانگى تاثیرى ندارند، بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید. نشانه های دیگری که فرد باید به متخصص پوست مراجعه کند عبارتند از:

نشانه های عفونت، مانند رگه های قرمز، پوست گرم در لمس، تب و یا درد شدید
خارش شدید که توسط کرم موضعی تسکین نمی یابد.
کراتوز پیلاریسى که به درمان هاى خانگی پاسخ نمی دهد.
کراتوز پیلاریس همراه با نشانه های دیگری مانند استفراغ
– وازلین برای پوست مرغی
یک متخصص پوست می تواند علل بالقوه برآمدگی هاى خشن پوست را رد کند. اگر تشخیص کراتوز پیلاریس باشد، ممکن است پزشک کرم هاى موضعی قوی تر یا کورتیکواستروئیدها را توصیه کند. همچنین ممکن است روش هاى خانگی یا کرم مرطوب کننده خاصی را توصیه کند. می‌توان گفت بهترین پماد برای رفع پوست مرغی وازلین است.

– درمان پوست مرغی با لیزر
در پاسخ به سوال “چگونه دانه مرغی شدن پوست را از بین ببریم” باید گفت: اگر کراتوز پیلاریس به درمان های سنتی پاسخ ندهد، لیزر پوست مرغی به وسیله لیزر کربن دی اکسید می تواند قرمزی و التهاب را کاهش دهد. از آنجایی که درمان قطعی با لیزر برای پوست مرغی وجود ندارد، بنابراین ممکن است با بروز مجدد کراتوز پیلاریس لیزر درمانى تکرار شود.

برخی از کارشناسان استفاده از میکرودرم برای پوست مرغی را نیز یک روش کمکی می دانند.

درمان خانگی پوست مرغی
کراتوز پیلاریس یک وضعیت بی ضرر است و نیازی به درمان پزشکی ندارد. در نتیجه، با روش هایی در خانه مى توان علائم آن را کاهش داد. در شرایطی که برآمدگی ها آزاردهنده نباشند، نیاز به انجام کار خاصی نیست. استراتژی هایی برای به حداقل رساندن ظاهر و شدت کراتوز پیلاریس عبارتند از:

۱- مرطوب کردن مکرر


افرادی که پوست خشک دارند، مستعد ابتلا به کراتوز پیلاریس هستند. پوست خشک بیشتر خارش پیدا مى کند و خارش دائمی می تواند کراتوز پیلاریس را تحریک کند. پوست خشک همچنین می تواند ظاهر خشن و پوسته پوسته ى کراتوز پیلاریس را بدتر کند.
استفاده از کرم هاى مخصوص پوست خشک یا کرم های درمان اگزما ممکن است کمک کننده باشند. براى حداکثر جذب کرم، باید مقدار زیادى از آن را پس از دوش آب گرم بر روى پوست خود بمالید. افرادی که پوست بسیار خشک دارند، باید چندین بار در روز پوست خود را مرطوب کنند، به خصوص زمانى که پوست احساس خشکی یا خارش داشته باشد.


۲- اجتناب از خشک شدن پوست با وازلین


علاوه بر استفاده از مرطوب کننده و حتی وازلین، باید از اعمال صابون سخت در منطقه آسیب دیده اجتناب کنید یا یک صابون مرطوب کننده را انتخاب کنید. دوش آب داغ می تواند پوست را خشک کند، بنابرین بهتر است دمای آب را پایین بیاورید یا یک روز در میان دوش بگیرد. این کار ها می تواند از تحریک و خشکی بیش از حد پوست جلوگیری کند. افراد مبتلا به کراتوز پیلاریس بهتر است شب ها به خصوص در هواى سرد و یا خشک از یک دستگاه مرطوب کننده هوا استفاده کنند.

 

منبع: پوست پدیا

 



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

برای کنترل بیماری های قلبی عروقی می توانید کارهای زیادی انجام دهید. می توانید دارو مصرف کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید و یا حتی ورزش کنید. اما اگر اعمال این تغییرات کافی نباشد، ممکن است جراح برای شما آنژیوپلاستی عروق کرونری قلب و یا جراحی بای پس را توصیه کند.برای کنترل بیماری های قلبی عروقی می توانید کارهای زیادی انجام دهید. می توانید دارو مصرف کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید و یا حتی ورزش کنید. اما اگر اعمال این تغییرات کافی نباشد، ممکن است جراح برای شما آنژیوپلاستی عروق کرونری قلب و یا جراحی بای پس را توصیه کند.

به گفته دتر فروزان نیا جراح قلب با توجه به شرایط فعلی و نتایج نوار قلب، اکو و به خصوص آنژیوگرافی، محل انسداد، میزان شدت و خطرات آتی گرفتگی رگ برای بیمار قلبی، بهترین روش درمانی را انتخاب می کند.

درمان دارویی گرفتگی رگ قلب

هنگامی که تصلب شرایین (گرفتگی عروق) در مراحل اولیه شناسایی شود، ممکن است داروهایی مانند نیترات، مسدود کننده های بتا (بتا بلاکر)، مسدود کننده کانال کلسیم، آسپرین یا داروهای کاهش دهنده کلسترول (استاتین) تجویز شود. مصرف این داروها می توانند روند پیشرفت بیماری را کاهش دهند یا علائم آن را کاهش دهند.

عمل جراحی گرفتگی رگ

پیوند عروق کرونر یا CABG، یک عمل قلب باز است که در آن، جراح بخشی از یک رگ خونی سالم را از پا، قفسه سینه یا بازوی شما می گیرد. سپس این رگ از محل انسداد رگ به عروق کرونر شما پیوند داده می شود. با این کار، مسیر جدیدی برای جریان خون در اطراف انسداد شریان ایجاد شده و محل انسداد دور زده می شود تا خون بتواند به قلب شما برسد. بیمارانی که تحت عمل درمان گرفتگی رگ قرار می گیرند تحت بیهوشی عمومی هستند و در حین جراحی هوشیار نمی باشند.

دو روش برای جراحی بای پس برای بیماری عروق کرونر وجود دارد. این دو روش عبارت است از:

۱. جراحی قلب بدون پمپ

جراحی قلب ضربان دار که به عنوان جراحی بدون پمپ نیز شناخته شده است، در حین ضربان قلب انجام می شود. انجام این عمل جراحی اغلب به تجهیزات خاصی نیاز دارد که به جراح اجازه می دهد قلب را در حین تپش تحت عمل جراحی قرار دهد.  جراحی قلب با پمپ برای بیماران خاص مناسب است.

۲. جراحی قلب با پمپ

این عمل جراحی به گونه ای است که قلب متوقف شده و دستگاه مصنوعی ریوی قلبی وظیفه گردش خون را بر عهده دارد. بیشتر جراحی های پیوند عروق کرونر از طریق یک برش در قفسه سینه انجام می شود. به عمل جراحی قلب با پمپ، جراحی بای پس معمولی نیز گفته می شود.

منبع: درمان گرفتگی رگ قلب با دارو یا جراحی؟



:: برچسب‌ها: عمل قلب باز , جراح قلب , دکتر فروزان نیا , گرفتگی رگ قلب ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()