نوشته شده توسط : همیار
بیماری های جنسی یا مقاربتی، عفونت هایی هستند که طی هر نوع تماس جنسی منتقل شده و متاسفانه در بسیاری از موارد بیماری های مقاربتی در زنان، علائم خاصی ایجاد نمی کند. استفاده از کاندوم می تواند از انتقال برخی، اما نه همه ی بیماری های مقاربتی محافظت نماید. این روش برای محافظت در برابر بیماری های مقاربتی، هرگز نمی تواند 100٪ موثر باشد.

STD های رایج در زنان شامل کلامیدیا، سوزاک، زگیل تناسلی، تبخال دستگاه تناسلی و ویروس زیکا می باشد. آنتی بیوتیک ها، می توانند بیماری های مقاربتی ناشی از باکتری از جمله کلامیدیا، سفلیس و سوزاک را درمان کنند.

اما هیچ درمانی برای برخی از بیماری های مقاربتی مانند HIV یا عفونت مزمن هپاتیت B در دسترس نیست (داروهای تجویزی برای کنترل بیماریست). عوارض بیماری های STD، به نوع بیماری بستگی دارد، اما بیماری التهابی لگن (PID) و ناباروری می تواند از عوارض برخی از آنها باشد.

شایعترین بیماری های مقاربتی در زنان کدامند؟

 STD های رایج در زنان شامل:

  • کلامیدیا
  • تبخال دستگاه تناسلی
  • عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)
  • سیفلیس
  • سوزاک

1- سوزاک

 سوزاک، یک عفونت باکتریایی است که توسط ارگانیسم Neisseria gonorrheae ایجاد و از طریق تماس جنسی منتقل می شود. سوزاک، یکی از قدیمی ترین بیماری های مقاربتی شناخته شده است.

تخمین زده می شود که در حال حاضر، بیش از یک میلیون زن مبتلا به سوزاک هستند (درصد قابل توجهی از زنان علاوه بر سوزاک به کلامیدیا نیز دچار هستند).

برخلاف تصور عمومی، سوزاک نمی تواند از طریق صندلی توالت یا دستگیره در منتقل شود. باکتری عامل سوزاک، به شرایط بسیار خاصی برای رشد و تولید مثل نیاز دارد. بیش از چند دقیقه نمی تواند در خارج از بدن زندگی کند و همچنین نمی تواند روی پوست دست، بازو یا پاها زندگی کند.

این باکتری، فقط در سطوح مرطوب بدن مانند واژن و به طور معمول در دهانه رحم یا لوله تخلیه کننده ادرار از مثانه زنده می ماند. سوزاک همچنین می تواند در پشت گلو و راست روده وجود داشته باشد.

 2_ کلامیدیا

 کلامیدیا، نوعی باکتری ست که از نظر شیوع و علائمی که ایجاد می کند، شباهت زیادی به سوزاک دارد. عفونتی رایج که تخمین زده می شود سالانه 2.9 میلیون نفر در ایالات متحده را به خود مبتلا می کند.

مانند سوزاک، باکتری کلامیدیا در دهانه رحم و مجاری ادرار یافت می شود و می تواند در گلو یا راست روده زندگی کند. در اغلب مردان و زنان آلوده، علامتی دیده نمی شود، بنابراین، این افراد می توانند ناآگاهانه عفونت را به دیگران منتقل کنند.
ادامه مطلب در سایت منبع: http://www.rajanews.com/node/346407



:: برچسب‌ها: بیماری جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

همه ما به عنوان والدین دوست داریم تا فرزاندانمان در آینده به افراد بالغ بلند قدی تبدیل شوند. در دنیای امروز، بسیاری از کودکان بسیار بلند تر از سنین کودکی والدین خود هستند. با این حال، درصد کمی از کودکان نیز وجود دارند که قدشان به اندازه همسالان خود نیست. والدین نگران به دنبال راه های سالمی می گردند تا از افزایش قد کودکان خود مطمئن شوند.

ورزش کردن و مواد غذایی سالمی که رشد را بیشتر می کنند گزینه هایی فوق العاده اند. زیرا در این موارد نیازی به مصرف دارو هایی نیست که مدعی افزایش رشد قدی کودکان می باشند.

راه هایی برای افزایش قد کودکان

هیچ رازی برای افزایش یک شبه قد وجود ندارد. امکان دارد تبلیغاتی را در روزنامه ها یا تلویزیون دیده باشید که مدعی تسریع افزایش قد می باشند اما باور کنید اکثر آن ها دروغین هستند.

آن دارو ها در حقیقت هیچ تاثیری بر رشد انسان نخواهند گذاشت بلکه برعکس، مصرف چنین دارو های غیر تجویزی می تواند به بروز چندین عوارض جسمی منجر شود، به همین دلیل، فرد نباید این گونه تبلیغات را جدی تلقی کند.

در این جا چند راهبرد ساده بیان شده که به درستی بر رشد قد کودکان تاثیر گذار هستند.

افزایش قد کودکان در طب سنتی

برای افزایش قد کودکان در طب سنتی، از مصرف دمنوش های گیاهی غافل نشوید دمنوش های گیاهی مانند: زعفران، آویشن، چای کوهی، دارچین، پونه و بابونه تاثیر بسزایی در رشد قد کودکان دارد.

داشتن خواب کافی برای افزایش قد کودکان تاثیر متبثی دارد زیرا هورمون رشد در کودکان از ساعات 22 تا 23 ترشح می شود، به همین دلیل والدین باید نسبت به خواباندن کودک قبل از این ساعت اقدام کنند.

مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب باعث کوتاهی قد و اختلال در هورمون های کودک می شود پس والدین باید تغذیه کودکان را رعایت کنند و از مصرف غذاهای چرب بپرهیزند.

مصرف سبزیجاتی که دارای آهن و فیبر است مانند: کلم بروکلی، اسفناج، نخودفرنگی، نخود و عدس را فراموش نکنید.

از خوردن غذا در دیر هنگام مخصوصا در وعده شام خودداری کنید زیرا ترشح انسولین در بدن کاهش یافته و به طبع آن ترشح هورمون رشد نیز در دراز مدت کاهش می یابد.

بهترین ورزش برای افزایش قد کودکان

شاید این سوال را از خود بپرسید چه ورزشی برای افزایش قد کودکان خوب است؟ یا ورزش برای افزایش قد کودکان چیست؟ ما در اینجا به سوالات شما پاسخ داده ایم.

ورزش هایی که برای افزایش قد کودکان موثرند ورزش هایی چون: والیبال، بسکتبال، ژیمناستیک، یوگا، طناب زنی، شنا، دو، تمرینات کششی و… اند که می توانند قد کودک را بلندتر کند. این ورزش ها با تاثیری که روی استخوان های کودک و صفحه های رشد او در بدن می گذارند، باعث افزایش قد کودک می شوند. در ادامه به بررسی این ورزش ها می پردازیم.

تمرینات کششی

انجام تمرینات کششی یکی از موثر ترین راه های افزایش قد کودک می باشد. انجام ورزش های ساده ای که شامل تمرینات کششی می شوند واجب است.

یکی از تمریناتی که می توان به کودک آموزش داد این است که از او خواسته شود پشت به یک دیوار ایستاده، دستان خود را بالا برده و تا جایی که می تواند بدن خود را کشش دهد.

قدم بعدی این است که به گونه ای بر روی انگشتان پای خود بنشیند که پشت به دیوار بوده و عضلات پای او کشیده شوند. این حرکت را می توان 10 بار در روز تکرار کرد.

 یک تمرین کششی فوق العاده دیگر این است که کودک بر روی زمین نشسته و تا حد امکان پا های خود را باز و از هم دور کند. کودک باید با هدف لمس انگشتان پای خود از ناحیه کمر خم شده و این حرکت را 4 بار برای هر پای خود انجام دهد. این مورد یک تمرین مفید است زیرا ستون فقرات او را کشیده و وضعیت قرار گیری بدن او را بهبود می بخشد.

ژیمناستیک

آیا کودکتان تمایل به آویزان شدن از میله ها در خانه و زمین های بازی دارد؟ عالی است! تمرینات آویزان شدن در کشیده شدن و صاف کردن ستون فقرات کودک مفید می باشند. انجام تمرین بارفیکس راهی عالی برای ارتقا رشد است که یکی از اصلی ترین حرکات در ورزش ژیمناستیک تخصصی است.

به این ترتیب، کودک خود را تشویق کنید تا این کار را به صورت معمول انجام دهد.

بارفیکس مچ بر عکس (به صورتی که فشار بیشتر بر روی بازو ها وارد می شود) نیز یک تمرین افزاینده رشد است که کودک شما عاشق آن خواهد شد. اطمینان یابید که کودکتان هر روز به مدت 10 دقیقه تمرین می کند.

منبع: http://espinclub.ir/3247/



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

پوسیدگی دندان جلو می تواند یکی از مواردی باشد که علاوه بر دردناک بودن و اذیت شدن فرد مبتلا، سبب به خطر افتادن سلامتی و خدشه دار شدن ظاهر و زیبایی فرد نیز تاثیرات قابل توجهی را ممکن است در بر داشته باشد. دندان های جلویی یا Incisors که هشت دندان و شامل چهار دندان بالایی و چهار دندان پایینی است ، در 6-8 ماهگی پدیدار شده و علاوه بر نقش مهم آنها در غذا خوردن، بخش مهم و قابل توجهی از طرح لبخند به شمار می آیند.

چه زمان عصب کشی دندان جلو لازم است؟

آنچه که در اصطلاح عموم با عنوان  به عصب رسیدن دندان موسوم است، معمولا التهاب ناشی از پوسیدگیهای وسیع دندانی است. درد دندانی که به عصب رسیده است ، معمولا ضرباندار و غیر قابل تحمل است:

1- معمولا درد شبانه دندان از علایم بارز آن است. درد دندان به عصب رسیده بدون مصرف مسکن، آرام نمیگیرد و بعضا با مصرف مسکن هم آرام نمی شود. این درد آنچنان آزاردهنده است که بدون مراجعه به دندانپزشک نمیتوان آن را از بین برد .

2- از علایم دندان به عصب رسیده ، حساسیت دندان به سرماست. اگر با خوردن آب سرد ، دندان درد شما شروع و نیم ساعت یا یک ساعت بصورت آزار دهنده ادامه دارد و بعضا باید مسکن مصرف کند تا درد دندان آرام گیرد.

3- یکی دیگر از علایمی که نشان دهنده این است که دندان نیاز به عصب کشی ( روت کانال ) دارد حساسیت به گرماست. که این مورد ۱۰۰٪ نشاندهنده دندان عفونی است که نیاز به عصب کشی و روت کانال دارد.

نکات مهم در عصب کشی دندان جلو

بیمارانی که اقدام به عصب کشی دندان جلو می کنند به دلیل اهمیتی که این دندان ها در حفظ زیبایی چهره ی آنها دارد نکاتی را مد نظر قرار می دهند. از جمله ی این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طول عمر دندان عصب کشی شده: طول عمر دندان عصب کشی شده معمولاً به ماده ای بستگی دارد که از آن برای پر کردن دندان استفاده می شود. برای دندان های جلویی معمولاً استفاده از کامپوزیت توصیه می شود. این ماده زیبایی دندان را حفظ کرده و 5 تا 7 سال عمر دارد.

هزینه ی عصب کشی دندان: هزینه ی عصب کشی دندان معمولاً متناسب با نوع پر کردن دندان و همچنین نوع ماده ی مورد استفاده متغیر است.

آیا عصب کشی دندان جلو در بارداری اماکن پذیر است؟

مواقع بسیاری وجود دارد که بانوان باردار با درد شدید به مراکز دندانپزشکی مراجعه می کنند. بیشتر این دندان ها نیاز به عصب کشی دارند. درمان عصب کشی برای زنان باردار عادی در تمام دوران بارداری قابل انجام است. هرچند، ترجیح داده می شود که این درمان ها بیشتر در سه ماهه دوم صورت گیرند.

پیشگیری از پوسیدگی دندان جلو

هیچ‌کس دلش نمی خواهد دندانش خراب شود. خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که می توانید به کمک آن احتمال پوسیدگی دندانتان را به حداقل برسانید.

برای شروع، شستشوی مناسب و روزانه دهان بهترین روش است: باید حداقل روزی دو بار دندانتان را مسواک زده و روزی یکبار نخ دندان بکشید. راه بعدی، این است که رژیم غذایی‌تان را کنترل کنید و تا حد امکان از خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید. همچنین هر از گاهی برای چکاپ و بروساژ دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.

با رعایت تمام این موارد، اگر باز هم دیدید دندان های جلویی خودتان یا فرزندتان خراب شده، هیچ نگران نباشید؛ زیرا این نوع پوسیدگی ها قابل ترمیم‌اند. البته باید همیشه درمورد دندان هایتان محتاط باشید و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. جلوگیری از پوسیدگی دندان سلامت کل خانواده‌تان را تضمین می کند و باعث می شود برای همیشه دندان هایی سالم و لبخندی زیبا داشته باشید.

ترمیم و زیبایی دندان جلو

دندان های جلو، یکی از مهمترین دندان ها برای زیبایی چهره و طرح لبخند افراد هستند که بیشتر از دندان های عقبی در معرض، آسیب و صدمه قرار دارند.

ترمیم دندان به معنای بازسازی دندان هایی که مورد آسیب واقع شده اند است. از تاج معمولاً برای ترمیم دندانهای جلویی که به دلیل پوسیدگی یا آسیب دیدن از بین رفته یا برداشته شده اند، استفاده می شود.

اگر ترمیم و زیبایی دندان جلو امکان پذیر نباشد باید دندان های جلویی را تعویض کرد که در این صورت گزینه های جایگزینی دندان های جلو داشتن بریج دندان یا انتخاب ایمپلنت دندانی با ماندگاری طولانی است.

۱۰ علت نیاز به عصب کشی دندان جلو

معمولا دندان‌درد بر همه دندان ها تاثیر نمی گذارد ولی وقتی یکی از دندان هایتان خراب شود چندتا از دندان های اطراف را هم به این درد مبتلا می کند؛ فرقی نمی کند دندان جلویی باشد یا دندان نیش یا دندان های عقبی. یکی از ناحیه هایی که ممکن است درد دندان در آن بپیچد، دندان های جلویی هستند که میزان آن بسته به علت درد متفاوت است.

۱- حساسیت به دما

گاهی دندانتان به دمای موادغذایی حساسیت دارد و موقع خوردن غذاهای یخ یا داغ، درد می گیرد. این درد معمولا برای دندان های جلویی اتفاق می افتد و دلیل آن هم این است که ساختار حفاظتی عصب های داخلی دندان پوسیده شده یا آسیب دیده‌اند.

پوسیدگی این عصب ها علل مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به «محکم مسواک زدن» یا «اشتباه نخ دندان کشیدن» اشاره کرد.

۲- برگشت لثه

همه دوست دارند دندان هایی سفید و براق داشته باشند؛ به همین خاطر، گاهی ممکن است خیلی سفت مسواک بزنند و فشار زیادی روی آن ایجاد کنند ولی نمی دانند که گاهی این کار برعکس عمل می کند. اگر بیش از حد محکم مسواک بزنید، مینای دندانتان آسیب می بیند و لثه ها دچار برگشتگی می شوند.

این مسئله به نوبه خود باعث می شود دندان خراب شده و رفته رفته به عصب برسد. درنتیجه هنگام خوردن غذا و نوشیدنی های سرد  احساس درد می کنید.

۳- صدمه دیدن دندان

سانحه ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد. گاهی هنگام تصادف دهان و دندان ها هم آسیب می بینند و دندان دچار شکستگی می شود یا ترک بر می دارد. دندان های جلویی بالا از همه دندان ها بیشتر در معرض آسیب هستند که با توجه به موقعیت قرارگرفتن‌شان در دهان، بسیار منطقی است.

فرقی نمی کند در ماشین تصادف کرده باشید، توپ به صورتتان خورده باشد یا روی زمین سر خورده باشید؛ در هر صورت دندان های جلویی همیشه بیشتر از بقیه در معرض خطر هستند. این آسیب حتی ممکن است به دلیل جویدن موادغذایی سفت (مثلا شکستن مغزیجات با دندان) هم اتفاق بیفتد.

۴- عفونت لثه

عفونت لثه های جلویی یا لثه های دیگر، می تواند یکی دیگر از دلایل درد دندان باشد و به همین دلیل نیاز به ترمیم دندان جلو و یا عصب کشی دندان جلو را دوچندان کند. این امر معمولا به خاطر تکثیر جرم یا باکتری در اطراف لثه یا دندان اتفاق می افتد. با ازدیاد میکروب، دندان عفونت می کند و وقتی این عفونت تکثیر شود، ساختارهای زیرین لثه ملتهب می شوند. این التهاب معمولا با درد و تورم همراه است و گاهی علائمی مانند دانه های چرکی، خروج عفونت و طعم بعد دهان را از هم خودش بروز می دهد.

۵- دندان‌قروچه هنگام خواب

دندان‌قروچه اگر مدام اتفاق بیفتد، به مرور باعث پوسیدگی و آسیب دندان های جلویی می شود. حتی گاهی ممکن است در نتیجه این اتفاق دندانتان ترک بردارد و درد بگیرد. بنابراین اگر عادت دارید در خواب دندان هایتان را محکم به هم فشار دهید، شاید دلیل درد دندان های جلویی‌تان این مسئله باشد.

ادامه مطلب عصب کشی دندان جلو



:: برچسب‌ها: ترمیم دندان پوسیده جلو ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

 پیچ خوردگی زانو (knee sprain)

پیچ خوردگی مفصل زانو ممکن است سبب کشیدگی یا پارگی رباط هایی که زانو را احاطه کرده اند شود.

پیچ خوردگی زانو ممکن است خیلی خفیف یا شدید باشد که می تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد نماید، بنابراین در صورتی که احتمال پیج خوردگی داده شود، معاینات دقیق تری جهت نوع و شدت آسیب نیاز است.

ساختارهایی که بیشتر در پیچ خوردگی زانو دچار آسیب می‌شوند عبارتند از:

  • آسیب دیدگی رباط صلیبی قدامی (ACL)
  • پارگی منیسک
  • آسیب دیدگی رباط جانبی داخلی (MCL)
  • آسیب دیدگی‌های چند لیگامانی

درمان پیچ خوردگی زانو

پیچ خوردگی زانو، آسیب رباط های اطراف مفصل زانو را شامل می شود. چهار رباط اصلی در زانو به حفظ استحکام این مفصل کمک می کنند. علاوه بر این، رباط های کوچک تر دیگری در این مفصل وجود دارند که منجر به بروز درد بعد از آسیب و صدمه می شوند.

معمولا پیچ خوردگی با کشیدگی اشتباه گرفته می شود. پیچ خوردگی آسیبی است که به رباط ها وارد می شود، و کشیدگی آسیبی است که بر عضلات تاثیر می گذارد.

رباط ها، ساختارهایی هستند که دو استخوان را به هم متصل و امکان حرکت مفصل را فراهم می کنند. رباط های زانو به تسهیل حرکاتی مانند خم و راست کردن مفصل کمک می کنند. رباط های جانبی، مانع چرخش های شدید زانو می شوند.

درمانی که پزشک توصیه می کند به شدت آسیب دیدگی رباط زانو و آسیب دیدگی بخشی از زانوی شما بستگی دارد.

داروی ضددرد

پزشک ممکن است مسکن های بدون نسخه را مانند استامینوفن توصیه کند. اگر درد ناتوان کننده باشد، ممکن است داروی قوی تری برای شما تجویز شود.

درمان های خانگی

شما می خواهید از انجام هر کاری که زانوی شما را بیش از حد تحت فشار قرار دهد و باعث آسیب بیشتر به آن شود، خودداری کنید. این شامل ورزش نیز می شود.

هنگام نشستن یا خوابیدن، می توانید پای خود را روی بالش قرار دهید تا بالاتر از قلب باشد تا تورم را کاهش دهد.

یخ درمانی برای کاهش تورم و درد مفصل

کمپرس یخ روی زانو به مدت ۲۰ دقیقه و هر چند ساعت یکبار می تواند تورم را کاهش دهد (اما ابتدا با پزشک مشورت کنید، به خصوص اگر مبتلا به دیابت هستید). یخ همچنین به کاهش درد کمک می کند و می تواند هرگونه خونریزی داخل مفصل را متوقف کند.

فشرده سازی با بانداژ کردن

یک باند فشاری نیز می تواند به تورم کمک کند، اما مطمئن شوید که زانوی خود را خیلی محکم نپیچید زیرا می تواند گردش خون شما را قطع کند.

اگر باند فشاری درد را بدتر می کند، زانوی شما بی حس می شود، یا پایین پای شما متورم می شود، باند را باز کنید.

علائم پیچ خوردگی زانو

شایع ترین علائم پیچ خوردگی زانو عبارت اند از درد و تورم. معمولا پس از آسیب به زانو و متعاقب آن آسیب به رباط ها، فرد فورا دچار علائم می شود.

گاهی این علائم طی 48 ساعت اول وخیم تر شده و سپس بر اساس شدت آسیب، به تدریج از بین می روند.

شایع ترین علائم پیچ خوردگی زانو عبارت اند از:

  • درد زانو
  • تورم زانو
  • سفتی مفصل
  • ناپایداری/خمیدگی

علت پیچ خوردن زانو هنگام راه رفتن

احساس پیچش در زانو یا حرکت کردن زانو به طرفین یا خالی کردن زانو، در هنگام انجام فعالیت‌های معمولی مانند راه رفتن، به علل متعددی که غالباً به خاطر آسیب دیدگی رباط‌های زانو است ایجاد ‌می‌شوند. دویدن یا راه رفتن می تواند استرس زانو را افزایش دهد و باعث کشیدگی یا پیچ خوردگی زانو شود.

متخصصان ارتوپدی معمولاً با روش‌های غیر جراحی مانند فیزیوتراپی و دارو می‌توانند علت پیچ خوردن زانو هنگام راه رفتن را درمان کنند.

تشخیص پیچ خوردگی مفصل زانو

تشخیص نوع و علت پیچ خوردگی زانو بسیار مهم است. زیرا تشخیص به موقع و درست پیچ خوردگی زانو در انتخاب روش درمانی تاثیرگذار است.

تشخیص پیچ خوردگی مفصل زانو بدین صورت انجام می شود که شامل:

  • انجام معاینات بالینی زانو
  • بررسی حساسیت های زانو در هنگام لمس کردن
  • انجام تست های مربوط به ارزیابی سلامت رباط ها
  • رادیوگرافی و سی تی اسکن از زانو

رادیوگرافی ساده از مهمترین وسایل تشخیصی آسیب های زانو از جمله پیچ خوردگی زانو است که در بسیاری از موارد پزشک ارتوپد بعد از صحبت با بیمار و معاینه وی درخواست تهیه رادیوگرافی زانو را میدهد.

گرچه روش های تصویربرداری دیگر مانند سی تی اسکن، ام آر آی، سونوگرافی و سایر روش ها در بررسی مشکلات این مفصل کاربرد دارد ولی در غالب موارد قبل از تهیه هر کدام از آنها پزشک معالج ترجیح میدهد ابتدا رادیوگرافی ساده زانو را مشاهده کند.

متخصص ارتوپد زانوی شما را معاینه می کند، به تورم و کبودی دقت می کند و از شما می خواهد که آن را به اطراف حرکت دهید تا تحرک شما را مشاهده کند.

علت پیچ خوردن زانو در فوتبال

هر فعالیتی که زانوی شما را از موقعیت طبیعی خارج کند، می تواند باعث پیچ خوردگی زانو شود. برخی از علل ها عبارت اند از:

✅ پیچ خوردگی رباط متقاطع قدامی (صلیبی، ACL) اغلب هنگامی که شما در حال دویدن یا ورزش مانند فوتبال، بسکتبال یا ژیمناستیک هستید، آسیب می بیند. پیچ خوردگی رباط متقاطع قدامی معمولاً در نتیجه پرش یا پیچ خوردن ناگهانی اتفاق می افتد.

✅ همچنین اگر زانوی خود را بیش از حد صاف کنید تا درجه شدید یا در اثر ضربه ای از ناحیه زانو یا پایین پا، ممکن است اتفاق بیفتد.

✅ هنگامی که زانوی شما در ورزشی مانند فوتبال هنگام خم شدن ضربه می خورد، باعث پیچ خوردگی رباط متقاطع خلفی (صلیبی پشتی، PCL) می شود. همچنین سقوط شدید روی زانوی می تواند باعث پیچ خوردگی PCL شود.

ادامه مطلب درمان پیچ خوردگی زانو در فوتبال



:: برچسب‌ها: ورزش برای پیچ خوردگی زانو ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : همیار

خیلی از شهروندان ساکن در تهران برای مشاوره گرفتن در زمینه های مختلف روانشناسی به دنبال یافتن بهترین مرکز مشاوره روانشناسی هستند اما به دلیل عدم شناخت و آگاهی کافی در مورد بهترین مرکز مشاوره در تهران عاجز اند و سردرگم می شوند. همانطور که میدانید شرایط فعلی و مشکلاتی که گریبان قشر وسیعی از مردم ایران را گرفته مشکلات عصبی و روانی می باشد که موجب به وجود آمدن مشکلات بزرگتر نیز می شود. 

تعریف روانشناسی و اهمیت آن در زندگی امروز

قبل از اینکه با مراکز مشاوره در تهران آشنا شوید بهتر است یک آشنایی کلی در مورد روانشناسی پیدا کنید که ما برای شما در این مطلب آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

روان‌شناسی علمی است که با استفاده از روش علمی به پژوهش و مطالعهٔ روان (ذهن)، فرایند ذهنی و رفتار در انسان می‌پردازد. به عبارت دیگر، در روان‌شناسی مباحث رفتار و فرایندهای روانی مورد توجه است. امروزه مثل گذشته «روح و روان» هنوز با توجه به تغییرات ذر ارزش ها و تعریف ما از مسائل اهمیت دارد و کم تر کسی رو میتوان سراغ داشت که به «علم روانشناسی» نیاز نداشته باشد. یکی از بهترین راهکارها در روانشناسی زبان بدن یا Body language است. به این معنی که از حرکات و رفتار فرد مقابل می توان فهمید چه در ذهن شخص می گذرد.

همه افراد به دنبال یک زندگی بهتر با ایده آل های خود هستند. عواملی مانند شادی، رضایت از زندگی و خوشبختی ، ثروت مالی ، سلامت روحی و روانی، موفقیت، جایگاه اجتماعی مناسب از جمله مواردی هستند که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. علم روانشناسی موثرترین ابزار برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.

تفاوت روانشناسی و روانپزشکی چیست؟

خیلی از افراد این دو کلمه رو یکی میدونند درحالی که اصلا اینطور نیست و هرکدام مفهوم خاص خود را دارند و باهم متفاوت هستند. روانپزشکان دکتر در طبّ هستند و در روانشناسان متخصص نیستند و در واقع به جامعه پزشکان تعلق دارند،  یعنی به عبارتی فقط آن‌ها می‌توانند دارو تجویز کنند و دوره ۱۱ ساله پزشکی و تخصص را گذرانده‌اند اما برخی از روانشناسان هم با آموزش خاص در کمک به بیماران روانی مهارت کافی را کسب میکنند به این نوع ار روانشناس ها  روانشناسان بالینی می گویند. روانشناسان بالینی دکتر نیستند و آموزش پزشکی ندیده‌اند بلکه ۱۳ سال در رشته روانشناسی تحصیل کرده اند.

مشاور خوب در تهران

 پیدا کردن یک مشاور خوب در تهران یا هر شهر دیگری سخت و دشوار است زیرا، شما با یک سرچ کوتاه در اینترنت میتوانید به لیستی از اسامی روانشناسان دست پیدا کنید. اما وقتی سراغ رزومه برخی از این افراد می رویم متوجه می شویم که رزومه مشخصی ندارند.

برای پیداکردن یک روانشناس خوب باید به یکسری نکات توجه کنیم:

  • روان درمانگر خوب باید از نظر علمی صلاحیت لازم را داشته باشد. یکی از در دسترس ترین روش های بررسی صلاحیت یک روانشناس داشتن پروانه سازمان نظام روانشناسی است.
  • مشاور باید به اندازه کافی باصلاحیت و باتجربه باشد تا بتواند بدون اینکه از شنیدن مشکلات شما زیاد برانگیخته شود، به شما کمک کند بر مشکلاتتان غلبه کنید.
  • درمانگر در صورت لزوم، اختلالی را در شما تشخیص می دهد اما کاملا روی شما متمرکز می ماند و به شما کمک می کند این اختلال را مدیریت کنید تا حالتان بهتر شود.
  • درمانگر میان افکار و احساسات شما تعادل برقرار می کند، بی آنکه از شدت یکی بکاهد یا دیگری را نادیده بگیرد.
  • مشاور کاملا روشن برایتان توضیح می دهد که چطور می تواند به شما کمک کند.
  • مشاور می داند که ممکن است پاسخ همه سئوالات شما را نداند، یا نتواند در برخی زمینه ها به شما کمک کند. او صادقانه به اشتباهاتش اعتراف می کند، از بازخوردهای واقعی شما استقبال می کند، و از آنها به عنوان تجربیات یادگیری بهره می گیرد تا در کمک به شما و تامین نیازهایتان در آینده بهتر عمل کند.

مرکز مشاوره خانواده در تهران » روانشناس خوب در تهران

روبرو شدن با بسیاری از معضلات و مسایل مختلف در زندگی اعم از فردی ،اجتماعی و یا خانوادگی معمولا بسیار چالش برانگیز و همراه با احساس نارضایتی، سردرگمی، ‌اضطراب و درماندگی است و بی شک اداره ی تمامی این مسائل به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود. شما با مراجعه به یک کلینیک مشاوره در تهران خوب و بهره‌گیری از دانش افراد متخصص به راحتی مشکل خود را حل کنید. مشکلات مختلفی در خانواده بین زن و مرد پیش می آید که ممکن است خودشان توانایی حل کردنش را نداشته باشند. حل مشکلاتی مثل اختلاف سلیقه یا اختلاف نظر در اداره امور زندگی، تربیت فرزندان، برخورد با خانواده و فامیل یکدیگر و … بعضی وقتها نیاز به نفر سومی دارد که کاملا بی طرف است و در حل مشکلات خانوادگی تخصص دارد. در اینجا یک مشاور خانواده نقش بسیار مفیدی ایفا می کند. همچنین اگر فرزندتان دچار مشکلات روانشناسی شده است می توانید با مراجعه به مشاوره کودک علت مشکل را پیدا و آن را حل کنید.

مرکز مشاوره گروه همراه یکی از بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران است که با ارائه خدمات مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، طلاق، مشاوره کودک، مشاوره جنسی، مشاوره اعتیاد و مشاوره فردی نیاز های شما را برای داشتن یک روان سالم برطرف می کند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت کلینیک روانشناسی گروه همراه مراجعه کنید:

https://grohamrah.com/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()