آیا لیزر موهای زائد در بارداری امکانپذیر است؟
نوشته شده توسط : همیار

لیزر بیکینی در ماه اول بارداری سوالی چالش برانگیز است. تغییرهای هورمونی در بارداری باعث رشد زیاد مو در اطراف شکم، سینه ها، صورت و دیگر قسمت ها می شود. با این که روش های مختلفی برای رفع موهای زائد وجود دارد، برخی از خانم ها استفاده از یک روش دائمی برای رفع موهای زائد را ترجیح می دهند.

 

آیا لیزر در بارداری خطرناک است؟

به طور کلی، رفع موها با لیزر برای زنان باردار انجام نمی شود. خانم های باردار به چند دلیل باید از قرارگیری در معرض اشعه لیزر خودداری کنند. در مطالعه های انجام شده اثر لیزر بر روی موش های باردار بررسی شده است. نتیجه این مطالعه ها در کتابی به نام ” لیزر در زنان و زایمان” از  گونتر باستر و دیهلم والوینر چاپ و منتشر شد.

سازمان غذا و دارو امریکا در دهه ۱۹۹۰ رفع موها و درمان های پوستی توسط لیزر را تایید کرد. از آن زمان به بعد هیچ مطالعه یا تحقیقی انجام نشده که نشان دهد لیزر ضرری برای خانم های باردار یا غیر باردار دارد.

به دلیل عدم وجود تحقیق و مطالعه در این زمینه و نبود اطلاعات کافی در مورد آثار منفی لیزر بر روی زنان باردار و نوزاد در حال رشد، اکثر پزشک ها و روان پزشک ها توصیه می کنند استفاده از لیزر تا بعد از زایمان به تاخیر افتد زیرا انجام محتاطانه یک عمل اشتباه به ویژه در دوره بارداری صحیح نیست.

برخی از کلینیک های مشهور از لیزر درمانی برای زنان باردار استفاده می کنند اما در قسمت های شکم، سینه، و بیکینی لیزر درمانی انجام نمی دهند.

مطالعه بیشتر در وب سایت ریاحی

www.riyahi.doctor





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: