قرص فشارخون لوزارتان
نوشته شده توسط : همیار

به گفته دکتر حسین دباغیان متخصص قلب و عروق (ghalbe-salamat.com) لوزارتان دارویی است که به طور گسترده در زمینه درمان فشار خون بالا، نارسایی قلب و محافظت از کلیه ها در موارد ابتلای همزمان به دیابت و بیماری کلیوی کاربرد دارد. قرص لوزارتان به پیشگیری از سکته های مغزی، حملات قلبی و مشکلات کلیوی کمک می کند. در صورتی که افراد این دارو را برای درمان نارسایی قلبی یا پس از یک حمله قلبی مصرف کنند، عمر طولانی تری خواهند داشت. این دارو به صورت قرص خوراکی بوده و تنها با تجویز پزشک قابل خریداری است.

قرص لوزارتان برای چیست؟

لوزارتان فشار خون را کاهش داده و پمپاژ خون به سرتاسر بدن را برای قلب آسان تر می کند. به دلیل خشکی دهان و تحریک سرفه در مصرف کنندگان لوزارتان، این دارو اغلب به عنوان گزینه دوم درمانی و جایگزین دیگر دارو های کاهنده فشار خون به بیماران داده می شود. در صورتی که فرد در مدت مصرف لوزارتان به اسهال و استفراغ ناشی از التهاب گوارشی یا بیماری دیگر مبتلا شود، باید این موضوع را به اطلاع پزشک برساند. امکان دارد، پزشک قطع مصرف این دارو را تا هنگام بهبودی از بیماری توصیه کند. عوارض جانبی اصلی لوزارتان گیجی و خستگی بوده اما معمولا کوتاه مدت و خفیف هستند. لوزارتان معمولا در بارداری یا شیر دهی تجویز نمی شود. در صورت بارداری، شیر دهی یا تلاش برای بارداری پزشک خود را از این موضوع آگاه کنید. لوزارتان با نام تجاری کوزار نیز شناخته می شود.

چه افرادی باید یا نباید قرص فشارخون لوزارتان را مصرف کنند؟

افراد بالغ دارای سن 18 سال یا بیشتر می توانند این دارو را مصرف کنند. همچنین، کودکان 6 ساله یا بیشتر نیز تنها جهت درمان فشار خون بالا قادر به مصرف این دارو هستند. در صورتی که فرد مصرف دارو های مشابه کاهنده فشار خون را همچون رامی پریل و لیزینو پریل را امتحان کرده و از عوارض جانبی همچون خشکی دهان و سرفه کردن شکایت دارد، ممکن است پزشک مصرف قرص لوزارتان را برای او تجویز کند. لوزارتان برای همه افراد مناسب نیست. برای کسب اطمینان از مناسب بودن این دارو برای خود باید موارد زیر را به اطلاع پزشک برسانید:

  • سابقه واکنش حساسیتی به لوزارتان یا دارو های دیگر در گذشته
  • ابتلا به دیابت
  • ابتلا به مشکلات قلبی، کبدی یا کلیوی
  • دریافت پیوند کلیه به تازگی
  • سابقه ابتلا به اسهال یا استفراغ
  • داشتن رژیم کم نمک
  • ابتلا به فشار خون پایین
  • شیر دهی، بارداری یا تلاش برای باردار شدن

بهترین زمان مصرف قرص لوزارتان

قرص فشارخون لوزارتان یک بار در روز مصرف می شود. احتمال دارد پزشک اولین مصرف این دارو را به دلیل ایجاد حالت گیجی، قبل از رفتن به خواب توصیه کند. پس از اولین بار، لوزارتان را می توانید در هر زمانی از روز مصرف کنید. افراد باید سعی کنند این دارو را در یک ساعت مشخص و ثابت در روز با یا بدون غذا مصرف کرده و قرص های آن را به همراه مقادیر زیادی آب ببلعند.

دوز مصرف لوزارتان

مقدار مصرفی قرص لوزارتان به علت مصرف آن بستگی دارد. این دارو را باید به گونه تجویز شده توسط پزشک مصرف کنید. به طور معمول مقدار مصرف لوزارتان در بزرگسالان به شرح زیر است:

50 تا 100 میلی گرم در روز جهت درمان فشار خون بالا و محافظت از کلیه ها

12.5 تا 150 میلی گرم در روز در مبتلایان به نارسایی قلبی

در صورت داشتن سن بیشتر از 75 سال یا از دست دادن مایعات بدن (به دلیل اسهال یا بیماری) مقدار مصرف کمتر خواهد بود. اگر کودکی به مصرف لوزارتان نیاز داشته باشد، پزشک معمولا جهت تعیین مقدار مصرف، وزن او را در نظر می گیرد.





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: