مزایا و معایب تیغ زدن موهای زائد بدن
نوشته شده توسط : همیار

شیو کردن موهای بدن یا همان زدن موهای بدن با تیغ یا ژیلت، به احتمال زیاد یکی از قدیمی ترین و متداول ترین روش های از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن است. از ایام قدیم
زدن موهای بدن با تیغ یا هر وسیله تیغی شکل دیگر، موهای زائد بدن از سطح پوست قطع می‌شوند. این روشی است که اکثر مردان به صورت روزانه و یا هر از چند گاهی برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده می کنند. زنان نیز از این روش برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل، پاها و ناحیه تناسلی استفاده می کنند.

اصلاح موهای زائد با تیغ در مردان از اوایل قرن بیستم مد بوده است. این عادت به نیازمندی های مربوط به ارتش نسبت داده شده است. سربازان موظف بودند در جنگ جهانی اول حتما شیو کنند تا بتوانند از ماسک های گاز شیمیایی به طور مناسب استفاده کنند.

عوارض نزدن موهای زائد

نزدن موهای زائد از نظر ظاهری چندان مطلوب نیست. دلیل اصلی اینکه بیشتر مردم می خواهند موهای شرمگاهی خود را از بین ببرند، دلایل زیبایی است. زن و شوهر ظاهر آراسته را بیشتر می‌پسندد. پس اگر علاقه زیادی به حذف موهای زائد خود دارید، روش های بسیار مطمئنی برای تمیز نگه داشتن ناحیه بیکینی وجود دارد. علی الخصوص اگر به دنبال رفع دائمی موهای زائد هستید می‌توانید از مزایای لیزر موهای زائد بهره ببرید.

از دیگر عوارض نزدن موهای زائد، مسائل مربوط به بهداشت شخصی است. رفع موهای زائد قاعدتا بیشتر منجر به بهداشت و پاکیزگی شخصی می‌شود. این در حالی است که نزدن موهای زائد باعث می‌شود بدن بیشتر عرق کند.

روش اصلاح موهای بدن با تیغ

در اصل دو نوع روش برای زدن موهای بدن با تیغ وجود دارد، یکی “اصلاح دستی” که از تیغ یا خودتراش استفاده می شود و دیگری “اصلاح خشک” است که از ماشین تراش استفاده می شود.

تیغ، پدر تمام ابزارهای شیو کردن است و در اصل یک تیغه ی چاقو است که تبدیل به یک گوه ی بسیار نازک شده است و دارای یک دسته است. لبه ی این تیغ صاف و بسیار خطرناک است و این روش در حال حاضر فقط توسط آرایشگران حرفه ای برای اصلاح صورت مردان استفاده می شود.

در اوایل دهه ۱۹۰۰، کینگ ژیلت با تولید تیغ ژیلت، انقلابی در شیو کردن ایجاد کرد.
این تیغ ​​“هنر” استفاده از تیغ مستقیم و دستی را از بین برد، چرا که با قرار دادن یک تیغه ی نازک از جنس استیل ضد زنگ در داخل یک قاب باعث شد که آسیب دیدگی تقریبا غیر ممکن شود.

اختراع ژیلت این امکان را ایجاد کرد که هر کسی در خانه بتواند به راحتی شیو کند و همه ی تیغ های یکبار مصرف امروزی بر پایه ی همین طرح ساخته شده اند. تیغ های مدرن امروز اغلب دارای چندین تیغه، نوارهای روان کننده و حتی سر چرخشی نیز هستند.

اصلاح خشک دقیقا همان چیزی است که از اسمش می شود حدس زد. اصلاح خشک نیازی به آب یا کرم اصلاح ندارد. تقریبا در اواخر دهه ۱۹۲۰ ژاکوب اسکیک، تیغ برقی را اختراع کرد و اصلاح خشک متولد شد.

در ماشین های اصلاح یا اپیلاسیون، تیغه ها در پشت یک قطعه ی فلزی سوراخ دار به نام فویل قرار گرفته اند. هنگامی که فویل روی پوست مالیده می شود، موها وارد سوراخ ها می شوند و توسط تیغه ی نوسانی یا چرخشی بریده و قطع می شوند. 

عوارض استفاده از ژیلت

روش های زیادی برای خلاص شدن از شر موهای زائد وجود دارد. شیو کردن و اپیلاسیون دو گزینه ی رایج هستند. با این حال، این روش ها اغلب می توانند عوارض جانبی منفی هم داشته باشند.

چند نمونه از این عوارض در زیر ذکر شده اند:

خارش

شیو کردن یا اپیلاسیون اغلب می تواند باعث خارش پوست شود. این خارش حدود ۱ الی ۵ روز پس از اصلاح و با شروع رشد مجدد موها آغاز می شود. بدتر این که، اگر تن به خاراندن مداوم ناحیه ی خارش دار بدهید، ممکن است این ناحیه دچار زخم شود!

سوزش

سوزش یکی از آسیب های استفاده ی مستقیم تیغ بر روی سطح پوست است. در صورت آسیب دیدن پوست بر اثر شیو کردن، پوست دچار درد، التهاب و خارش می شود. سوزش با تیغ اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که افراد معتقدند اگر تیغ را بیشتر فشار دهند، موهایشان از عمق بیشتری تراشیده خواهد شد! متاسفانه این کار نه تنها موها را از عمق بیشتری قطع نمی کند، بلکه فقط باعث آسیب رساندن به پوست می شود!

رشد موهای زیر پوستی و بروز برآمدگی

اپیلاسیون و شیو کردن ممکن است باعث بروز برآمدگی های قرمز و تحریک کننده ای بر روی پوست شود. با این حال، بدون در نظر گرفتن نوع پوست، احتمال بروز این برآمدگی ها بعد از شیو کردن وجود دارد. هنگامی که مویی تراشیده شود، بلافاصله شروع به رشد مجدد می کند.

اگر مو به جای رشد از طریق سطح پوست، به درون پوست رشد کند، به موی زیر پوستی تبدیل شده و باعث بروز برآمدگی های دردناک و ملتهب می شود.

بریدگی

هنگامی که تیغه کند شود و یا هنگامی که برای شیو کردن عجله کنید، دچار بریدگی های ریزی بر روی پوست خود خواهید شد. این بریدگی ها معمولا دردناک هستند و برای بهبودی به زمان نیاز دارند و در صورت شدید بودن، بریدگی ممکن است تبدیل به زخم شود.

 

ادامه مطلب:

https://poostpedia.com/2315/%d8%aa%db%8c%d8%ba-%d8%b2%d8%af%d9%86-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%af/





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: