عوارض لیزر کردن مو های زائد در ناحیه تناسلی چه مواردی هستند؟
نوشته شده توسط : همیار

اگر دیگر از راه های سنتی و همیشگی حذف موهای زائد بدن خود نظیر شیو کردن خسته شده اید، ممکن است به روش هایی دائمی تر نظیر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی علاقه مند شده باشید. این روش توسط متخصصین پوست و یا افرادی که به صورت تخصصی برای آن آموزش دیده اند انجام می شود. لیزر کردن مو ها باعث جلوگیری از رشد مو از ریشه می‌شود و می‌تواند اثر بخش و کارآمد باشد. برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد روشی امن به شمار می رود. همچنین عوارض لیزر بیکینی خیلی ناچیز است و عوارض جانبی طولانی مدت و خطرناکی نخواهد داشت.

با این حال صحبت‌ها و بحث پیرامون عوارض لیزر بیکینی برای دخترها ادامه دارد. با این که پس از انجام این پروسه بروز عوارض جانبی موقت و کوچک کاملا طبیعی است، پدیدار شدن دیگر عوارض جانبی و خطرات بسیار نادر است. گذشته از این موارد، هر گونه ادعای مبنی بر ارتباط لیزر کردن با مشکلات و عوارض خطرناک کاملا بی اساس هستند.

در ادامه هر آنچه که در این زمینه باید بدانید را با هم بررسی خواهیم کرد.

عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

افراد مختلفی ممکن است شما را از عوارض لیزر موهای زائد بیکینی بترسانند اما چنین چیزی واقعیت ندارد. در روش لیزر کردن موهای زائد ناحیه تناسلی از اشعه لیزرهای کوچک و با حرارت بالایی استفاده می گردد. ممکن است این لیزرها منجر به بروز عوارض جانبی موقت و کوچکی پس از انجام پروسه حذف موها شوند. تحریک و سوزش پوست و تغییر رنگ دانه‌ها از جمله موارد بسیار شایع در بین مراجعه کنندگان به شمار می روند. در ادامه مهم‌ترین عوارض لیزر موهای بیکینی را بررسی خواهیم کرد:

– قرمز شدن و سوزش پوست

شایع‌ترین عوارض لیزر موهای زائد بیکینی قرمزی و سوزش است. لیزر کردن موهای زائد می تواند منجر به سوزش موقت پوست شود. همچنین ممکن است متوجه قرمزی و ورم بسیار کم در نواحی مورد نظر شوید. با این حال تمامی این عوارض جانبی کوچک و کم هستند. تمامی این عوارض جانبی را معمولا در صورت انجام دیگر روش ها نظیر وکس کردن نیز ممکن است تجربه کنید.

متخصص زیبایی و پوست شما ممکن است یک بی حسی موضعی را قبل انجام لیزر مو ها قرار دهد تا اثرات جانبی به حداقل برسند.

تحریک و سوزش کلی بدن و نواحی مربوطه ممکن است پس از چند ساعت از بین بروند. به کمک بسته های یخ و سرد کردن این نواحی می توانید ورم و یا درد را کاهش دهید. اگر عوارض جانبی شما بیشتر از یک سوزش معمولی بود و یا با گذر زمان شدیدتر شد حتما با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

– تغییرات در رنگدانه‌ها از عوارض لیزر بیکینی

پس از انجام درمان لیزری مو های زائد ناحیه تناسلی ، ممکن است متوجه شوید که پوست شما کمی روشن تر و یا تیره تر شده باشد. اگر پوستی روشن دارید، احتمال تاریک تر شدن نواحی لیزر شده پس از انجام آن وجود دارد که از دیگر عوارض لیزر بیکینی برای دختران است.

نقطه مقابل این مورد نیز برای افرادی با رنگ پوست تیزه است که پس از انجام لیزر موهای زائد خود متوجه روشن تر شدن آن خواهند شد. با این حال همچون سوزش پوست، این تغییرات نیز کاملا موقت هستند و نیازی به نگرانی در مورد آن ها نیست.

به ندرت ممکن است لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و دیگر نقاط بدن منجر به بروز عوارض جانبی شدید شود. استفاده از کیت های لیزر کردن مو های زائد در خانه می تواند ریسک بروز عوارض لیزر موهای زائد واژن را بالا ببرد و یا این که برای انجام لیز موهای ناحیه تناسلی به سراغ افراد آماتور و آموزش ندیده بروید.

– رشد افراطی مو در نواحی لیزر شده

گاهی اوقات از عوارض لیزر موهای بیکینی می‌توان به رشد افراطی مو در برخی نواحی اشاره کرد.

– ایجاد تغییرات در بافت اصلی پوست

مضرات لیزر بیکینی برای کسانی که برنزه کرده‌اند بسیار بیشتر است. اگر اخیرا پوست خود را برنزه کرده باشید در ریسک بروز این مشکل قرار خواهید داشت.

– زخم شدن نواحی لیزر شده

این مورد از عوارض جانبی شدید لیزر مو های زائد ناحیه تناسلی در افرادی که خیلی زود بدنشان زخم می شود رایج است. همان‌طور که گفتیم مضرات لیزر بیکینی بیشتر برای کسانی است که خود از قبل مشکل پوستی و یا برنزه کرده‌اند.

– تاول و کبره بستن پوست

از عوارض لیزر موهای بیکینی تاول زدن است. این عوارض جانبی ممکن است در اثر قرار داشتن پوست در معرض آفتاب آن هم کمی پس از انجام لیزر موهای زائد بدن رخ دهند.

در مورد این عوارض جانبی حتما با پزشک معالج خود صحبت کنید. با این که موارد ذکر شده در بالا بسیار نادر هستند، اما خوب است که حتما در مورد آن ها آگاهی داشته باشید و سپس اقدام به لیزر کردن مو های زائد ناحیه تناسلی و یا دیگر نواحی بدن کنید. در صورت داشتن علائم هر کدام از این موارد خیلی زود با پزشک معالج خود تماس حاصل کنید.

برای مطالعه بیشتر، به پوست پدیا مراجعه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: